قابلیت‌های جدید اندروید O

جزئیات جدیدی از اندروید O به بیرون درز کرد؛ اضافه شدن قابلیت تصویر در تصویر و تغییرات اساسی نوتیفیکیشن‌ها

تنها دو ماه تا زمان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل موسوم به Google I/O باقی مانده است و انتظار می‌رود برای نخستین بار بتوانیم نگاه نزدیکی به سیستم عامل اندروید O ، آپدیت جدید محبوب‌ترین پلتفرم موبایلی جهان داشته باشیم؛ هرچند نسخه نهایی این به روزرسانی تا پاییز سال جاری میلادی عرضه نخواهد شد.

آنچه که مشخص است، هر چه به برگزاری این رویداد نزدیک می‌شویم، شایعات و اطلاعات بیشتری از نسخه جدید سیستم عامل اندروید به بیرون درز می‌کند و حالا شاهد درز چندین قابلیت جذاب آن هستیم. ما پیشتر در یک وب سایت ژاپنی، تیزری را دیدیم که بر روی آن نام Oreo به عنوان نام کامل اندروید O نگاشته شده بود، اما این تیزر از منبع قابل اعتمادی انتشار نیافته است.

 

بیشتر بخوانید:

گوگل قرار است در دوره‌ی بعدی Google I/O از اندروید Oreo رونمایی کند

 

منابعی نزدیک به شرکت گوگل اطلاعاتی را از این نسخه اندروید را در اختیار وب سایت 9to5Google گذاشته‌اند. هرچند ما نمی‌دانیم که چقدر این منابع قابل اعتماد هستند، اما این گزارش حاوی نکات جالبی است. در زیر می‌توانید فهرستی از قابلیت‌های جدید اندروید O را که این منابع مذکور حضور آن‌ها را کرده‌اند مشاهده کنید:

قابلیت‌های جدید اندروید O

  • تغییرات بنیادی نوتیفیکیشن ها
  • نمایش نوتیفیکیشن بر روی آیکون اپلیکیشن ها
  • حالت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture)
  • نوار ابزار انتخاب متن هوشمند همراه با دستیار یکپارچه
  • محدودسازی فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه
  • آیکون های انطباقی
  • API ضبط مدیا بهبود یافته
  • چندین قابلیت با تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی

برخی از این قابلیت‌ها به سادگی قابل حدس است. نوتیفیکیشن بر روی آیکون اپلیکیشن ها چیزیست که ما آن‌ها را می‌توانیم در پلتفرم آی او اس مشاهده کنیم، اگرچه برخی از آن‌ها زیبا نیستند. قابلیت تصویر در تصویر شبیه به یک پنجره شناور است که در حال حاضر بر روی پلتفرم اندروید تی وی (Android TV) دیده می‌شود. محدودسازی فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه نیز یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب اندروید O خواهد بود که با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش عمر باتری طراحی شده است. انتخاب متن هوشمنده هم اکنون بر روی بسیاری از دستیاران هوشمند وجود دارد و در سرانجام آیکون های انطباقی به معنای استفاده از آیکون های پویاتر در اپلیکیشن ها است.

با این حال، قابلیت های دیگری نیز به این نسخه اضافه خواهد شد، بنابراین هنوز زود است بخواهیم در مورد اندروید O قضاوت کنیم. اما آن چه که به نظر می‌رسد تغییرات بنیادی در شرف اضافه شدن به اندروید است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*