قابلیت های جدید واتس اپ

6 مورد از قابلیت های جدید واتس اپ را بشناسید؛ از استاتوس تا جستجوی فایل‌های GIF و غیره

واتس اپ (WhatsApp) همراه با قابلیت های جدید خود به دنبال نفوذ هرچه بیشتر در بین کاربران و طی کردن مسیر پر پیچ و خم ماراتن شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها است. این اپلیکیشن از محبوبیت بالایی برخوردار است که به اعتقادر خیلی‌ها حتی از توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب‌تر است. شرکت فیس بوک به عنوان صاحب این اپلیکیشن همواره در تلاش است تا تغییرات مثبتی را در راستای خدمت به کاربران، به واتس اپ اضافه کند. به همین بهانه قصد داریم به معرفی قابلیت های جدید واتس اپ بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

قابلیت های جدید واتس اپ

1 – استاتوس ؛ بازگشت محبوبیت به واتس اپ

اگر شما از اسنپ چت استفاده کرده باشید یا با استوری اینستاگرام آشنا باشید، استاتوس واتس اپ نیز برای شما آشنا خواهد بود، چرا که قابلیتی مشابه خواهد بود. این یک پیام تصویری (یک ویدیو، عکس یا گیف) است که می‌توانید آن را در بین مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

قابلیت های جدید واتس اپ

استاتوس به عنوان یک برگه در کنار چت‌ها و تماس‌ها قرار خواهد گرفت. در این پنجره شما تمامی استاتوس های مخاطبانتان را مشاهده خواهید کرد. درست همانند استوری اینستاگرام، استاتوس واتس اپ نیز تا 24 ساعت پس از آپلود باقی خواهد ماند. البته محدودیتی در آپلود استاتوس های متعدد توسط کاربران در طول یک روز وجود ندارد.

  • برای تماشای استاتوس مخاطب قبلی یا بعدی، انگشتتان را بر روی صفحه به سمت راست یا چپ حرکت دهید.
  • برای رد کردن یک استاتوس و تماشای استاتوس دیگر همان مخاطب انگشتتان را به سمت چپ حرکت دهید.
  • برای ارسال نظر بر روی یک استاتوس، آن را به سمت بالا بکشید.

قابلیت های جدید واتس اپ

برای ساخت یک استاتوس، بر روی آیکون دوربین ضربه بزنید سپس بر روی پنجره استاتوس یا آیکون شناور سبز رنگ در قسمت پایین و سمت راست صفحه ضربه بزنید. حال شما می‌توانید یک عکس یا ویدیو (تا 45 ثانیه) بگیرید و یا یک عکس و فایل گیف را از گالری خود انتخاب کرده و آپلود کنید. شما همچنین می‌توانید بر روی تصویر ارسالی نقاشی کرده، بنویسید و یا حتی ایموجی اضافه کنید. عملکرد استاسوس دقیقا شبیه به استوری است. شما می‌توانید تماشاگران استاتوستان را بشناسید و پیام های ارسالی بر روی استاتوس هایتان را نیز مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید محدودیت‌هایی را در راه تماشای استاتوس‌هایتان اعمال کنید تا افراد خاصی قادر به تماشای آن باشند یا نباشند.

قابلیت های جدید واتس اپ

  • شما می‌توانید استاتوس هایتان را به صورت جداگانه برای یک شخص یا یک گروه چت که عوض آن هستید ارسال کنید.
  • شما می‌توانید یک استاتوس عمومی ارسال کنید تا همگان آن را مشاهده کنند.
  • بر روی آیکون چرخ دنده و سپس رفتن به گزینه My Status در اندروید و یا رفتن به Privacy در تنظیمات نسخه iOS واتس اپ می‌توانید مشخص کنید کدام مخاطبان قادر به تماشای استاتوس های شما باشند.
  • شما همچنین می‌توانید مخاطبان خاصی را انتخاب کنید تا تنها آن‌ها قادر به تماشای استاتوس های شما باشند.

2 – تایید هویت دو مرحله‌ای

یکی از مهم‌ترین قابلیت های جدید واتس اپ ، اضافه شدن تایید هویت دو مرحله‌ای است. شما نمی‌توانید هیچگاه از حفظ اطلاعات شخصیتان در اینترنت مطمئن باشید. این قابلیت خیال شما را راحت‌تر خواهد کرد تا نگران هک حساب کاربری واتس اپ خودتان نباشید.

قابلیت های جدید واتس اپ

برای فعال سازی این تایید هویت به مسیر Settings > Account > Two-step Verification بروید و راهنما را دنبال کنید. از شما یک کد 6 دیجیتی همراه با آدرس ایمیلتان خواسته می‌شود. پس از آن، هر دفعه که خواستید با گوشی دیگری به واتس اپ خود متصل شوید، باید از طریق ایمیلتان نیز آن را تایید کنید.

در نظر داشته باشید که کد انتخاب شده آسوده نباشد و طوری باشد که آن را به خاطر بسپارید. البته شماره تماس خودتان را هیچگاه به عنوان رمز عبور انتخاب نکنید؛ تاریخ تولدتان نیز نمی‌تواند رمز عبور ایده آلی باشد.

3 – تغییر شماره و حفظ اطلاعات واتس اپ

اگر شما در نسخه جدید واتس اپ قصد عوض کردن شماره تلفنی که با آن در این پیام رسان / شبکه اجتماعی ثبت نام کرده‌اید را داشته باشید، می‌توانید با تغییر آن همچنان اطلاعات مختلفتان را حفظ کنید و جز شماره تلفن چیز دیگری تغییر نکند. برای تغییر شماره به مسیر Settings > Account > Change Number رفته و آموزش را دنبال کنید.

قابلیت های جدید واتس اپ

واتس اپ برای اطمینان به شما پیشنهاد می‌کند از چت هایتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. تعامل با گوگل درایو، یکی از بهترین قابلیت های واتس اپ است که می‌توانید به لطف آن از لیست مکالماتتان نسخه پشتیبان گرفته و در آن آپلود کنید. برای این کار می‌توانید به مسیر Settings > Chats > Chat Backup بروید. سپس بعد از تغییر شماره تلفن می‌توانید تمامی آن‌ها را به حساب کاربری خود بازگردانید.

4 – جستجو و اشتراک گذاری فایل های GIF

چند ماه پیش واتس اپ پشتیبانی از گیف را به نسخه آزمایشی اپلیکیشن خود آورد و قابلیت آن چند وقت بعد در اختیار تمامی کاربران در تمامی پلتفرم‌ها قرار گرفت. شما اینک می‌توانید در بین گیف های موجود در اینترنت توسط واتس اپ به جستجو بپردازید. این روزها فایل‌های گیف یکی از محبوب‌ترین زبان های ارتباطی بین کاربران هستند.

قابلیت های جدید واتس اپ

ابتدا بر روی آیکون ایموجی ضربه بزنید، سپس دو زبانه مختلف را در یک پنجره می‌بینید. زبانه نخست ایموجی ها هستند، در حالی که زبانه بعدی با پس زمینه سبز رنگ عبارت GIF گرفته شده است. شما برای جستجو در بین گیف ها هیچگاه نیازی به خارج شدن از اپلیکیشن نخواهید داشت. با این حال، استفاده از این قابلیت نیازمند اینترنت قوی است. البته در نظر داشته باشید می‌توانید این فایل‌ها را از حافظه گوشیتان نیز به پیام رسان واتس اپ اضافه کنید و در چت هایتان استفاده کنید.

5 – ارسال پیام های آفلاین در آیفون

برای مدت طولانی است که کاربران اندرویدی از قابلیتی استفاده می‌کردند که کاربران آیفون ها چنین امکانی را نداشتند: پیام رسانی آفلاین.

اگر یک کاربر اندرویدی فاقد اتصال اینترنتی بود، می‌توانست پیام خود را ارسال کند و زمانی که به اینترنت متصل شد برای مخاطبانش ارسال شود. اما این قابلیت تا به امروز در آیفون وجود نداشت.

قابلیت های جدید واتس اپ

در تازه‌ترین به روزرسانی واتس اپ برای پلتفرم آی او اس، این کمپانی چنین قابلیتی را در اختیار کاربران آیفون های اپل نیز قرار داده است. بنابراین کافیست شما پیام خود را برای دوستتان ارسال کنید تا زمانی که به اینترنت دسترسی پیدا کردید، آن پیام به صورت خودکار با هر زمانی که برای وی پیام را ارسال کردید به دست آن برسد.

6 – به اشتراک گذاری عکس های بیشتر

واتس اپ همچنین در تازه‌ترین به روزرسانی برنامه خود امکان اشتراک گذاری تصاویر را افزایش داده است. اینک شما می‌توانید به صورت همزمان تا 30 تصویر را انتخاب کرده و برای دوستان خود ارسال کنید. تا پیش از این به روزرسانی، محدودیت ارسال 10 تصویر وجود داشت. این قابلیت همچنین شامل کاربران نسخه تحت وب و دسکتاپی واتس اپ نیز می‌شود.

قابلیت های جدید واتس اپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*