آنبلاک کردن در فیس بوک

روش آنبلاک کردن در فیس بوک ؛ دوستی‌های خود را ترمیم کنید

محبوبیت فیس بوک به عنوان برترین شبکه اجتماعی دنیا بدون دلیل نیست. در این شبکه اجتماعی ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند نحوه تعامل خود با دیگر کاربران را به صورتی بسیار دقیق مدیریت کنند. به عنوان نمونه می‌توان به قابلیت افزودن دیگر کاربران به لیست «بهترین دوستان» (Close Friends) اشاره کرد که سبب می‌شود هیچ پست و فعالیت آن‌ها را از دست ندهند. به جای افزودن به لیست بهترین دوستان، از طرفی دیگر ممکن است به صورت ناگهانی از فردی عصبی شده و وی را بلاک کنید! حال بعد از این کار، آنبلاک کردن در فیس بوک چگونه است؟

علاوه بر امکان افزودن کاربران به لیست Close Friends، می‌توان پست‌های خود را نیز در فیس بوک مدیریت کرد. به عنوان نمونه، در اینستاگرام تنها می‌توان حساب کاربری را عمومی و یا خصوصی کرد، اما در فیس بوک می‌توان برای “هر پست” وایت لیست یا بلک لیست ایجاد کرده و کاربران را به صورت موردی در این لیست‌ها وارد کرد. به عنوان یکی از ویژگی‌های پای ثابت تمامی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، باید به قابلیت مسدودسازی ارتباط اشاره کرد. اگر توسط یک کاربر مورد آزار و اذیت قرار گرفته و یا از ارسال مداوم دعوت به بازی توسط دیگران خسته شده‌اید، می‌توانید آن‌ها را به سادگی بلاک کنید.

آنبلاک کردن در فیس بوک

پیش از آنبلاک کردن در فیس بوک امکان جستجوی نام کاربر خاطی وجود ندارد

بلاک کردن یک فرد در فیس بوک این اطمینان را می‌دهد که دیگر به هیج نحوی با وی ارتباط نخواهید داشت. اما اگر بعد از این کار، در دنیای واقعی با کاربر خاطی آشتی کردید، باید به دنبال روش‌های آنبلاک کردن در فیس بوک باشید و وی را به لیست دوستان خود برگردانید. همچنین ممکن است حین تلاش برای پاک‌سازی لیست دوستان خود در فیس بوک، فردی را به صورت اشتباه بلاک کنید. از آنجایی که بعد از بلاک کردن دیگر این کاربر را نخواهید دید، آنبلاک کردن در فیس بوک کمی پیچیده می‌شود.

به حساب کاربری خود وارد شده و سپس به صفحه تنظیمات (Settings) فیس بوک بروید. در سمت چپ، بر روی گزینه Blocking کلیک کنید. در اینجا، زیر قسمت Blocked users، نام تمامی کاربرانی که تاکنون بلاک کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. در کنار نام هر فرد، گزینه Unblock را مشاهده می‌کنید که با زدن آن، کاربر خاطی به زندگی فیس بوکی شما بازخواهد گشت. از این پس باید بتوانید نام این کاربران را در باکس بالای صفحه فیس بوک جستجو کرده و همچنین پروفایل آن‌ها را ببینید. علاوه بر آن، باید بتوانید به راحتی آن‌ها را مجددا به لیست دوستان خود اضافه کنید.

اگر حتی بعد از دنبال مراحل آنبلاک کردن در فیس بوک ، نتوانستید کاربر مربوطه را پیدا کنید، به روشی دیگر با او ارتباط برقرار کرده و از اینکه وی نیز به طور متقابل شما را بلاک نکرده مطمئن شوید! احتمال دیگر این است که حین قرار داشتن این کاربر در لیست بلاک و پیش از آنبلاک کردن در فیس بوک ، وی حساب کاربری خود را به صورت دائمی و یا موقت حذف کرده باشد.

در صفحه Blocking، این قابلیت وجود دارد تا امکان دریافت پیام، دعوت به بازی، دعوت به استفاده از یک اپلیکیشن و دعوت به رویدادها را از هر کاربر به صورت جداگانه بلاک کنید. بدین ترتیب، بدون نیاز به قطع ارتباط کامل با یک کاربر، دیگر پیام‌های آزاردهنده وی را دریافت نخواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*