گرم شدن زمین

گرم شدن زمین منجر به کوتاه شدن قد انسان‌ها می‌شود

نتایج جدیدترین پژوهش‌های محققان نشان می‌دهد که گرم شدن زمین می‌تواند در طولانی‌مدت بر روی قد انسان‌ها تاثیر بگذارد و منجر به کوتاه شدن نسل انسان‌ها شود. بررسی‌های دانشمندان بیان‌گر آن است که در گذشته نیز پستانداران با کوچک شدن به گرمای شدید هوا واکنش نشان داده‌اند.

محققان پیش از این تصور می‌کردند که کوتاهی قد پستانداران به رویدادهای بزرگ گرم شدن زمین ارتباط دارد اما اکنون به این نتیجه رسیدند که این اتفاق حتی با رویدادهای کوچک‌تر هم رخ می‌دهد. همچنین این مطالعات جدید باعث شده تا درک بهتری از تاثیر تغییرات آب و هوایی بر روی انسان‌ها ایجاد شود.

گرم شدن زمین

ابیگیل آمبروسیا (Abigail D’Ambrosia)، نویسنده ارشد این مطالعات از دانشگاه نیوهمپ شایر در این رابطه اظهار کرد:

این گرمای شدید و بیش از حد هوا که به عنوان Paleocene-Eocene یا PETM شناخته می‌شود و افزایش درجه حرارت هوا به میزان 9 تا 14 درجه فارنهایت، باعث شده تا برخی از پستانداران تا 30 درصد کوچک‌تر از قبل بشوند و در صورت تکرار این الگو شاهد تداوم روند کوچک شدن آن‌ها خواهیم بود.

تغییر بدن، یکی از واکنش‌ها نسبت به گرم شدن زمین است

دانشمندان ابراز امیدواری کردند که بررسی این موضوع به اثرات احتمالی گرم شدن زمین کمک کند. در این پژوهش، محققان دندان و قطعات فک فسیل‌هایی را در آمریکا مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که یکی از واکنش‌ها برای کاهش حرارت بدن، تغییر بدن است و اندازه بدن کوچک‌تر به خنک شدن سریع کمک می‌کند. تحقیقات قبلی دانشمندان هم بر این موضوع تاکید کرده بود که گرم شدن زمین و افزایش سطح دی اکسید کربن در جو بر روی اندازه بدن پستانداران تاثیرگذار است. گفتنیست که نتایج این تحقیقات در مجله Science Advances نیز منتشر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*