سامانه پیامکی گمرک

با سامانه پیامکی گمرک از اصل بودن گوشی خود مطمئن شوید

در سال‌های اخیر، قاچاق گوشی های تلفن همراه به یکی از معضلات اقتصاد کشورمان تبدیل شده است. به همین دلیل، طرح رجیستری موبایل با محوریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همکاری وزارتخانه‌های‌ ارتباطات و اقتصاد مورد پیگیری قرار گرفت؛ تا این که شهریور امسال، گمرک ایران اعلام کرد که مردم می‌توانند برای اطمینان از اصل بودن گوشی های تلفن همراه خریداری شده خود، از سامانه پیامکی گمرک استعلام بگیرند.

با اعلام گمرک ایران، خریداران گوشی های موبایل نو می‌توانند با ارسال کد IMEI آن به سامانه پیامکی گمرک از اصالت گوشی خود مطمئن شوند. اگرچه طرح رجیستری هنوز به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که گوشی های تلفن همراه قاچاق و غیرمجاز، در صورت ثبت نشدن اطلاعاتشان در دیتابیس، نمی‌توانند به مصرف‌کنندگان خدمات‌رسانی کنند؛ بنابراین، مردم باید در زمان خرید گوشی جدید از اصل بودن آن و قاچاق نبودن کالا اطمینان پیدا کنند.

شماره سامانه پیامکی گمرک

به این ترتیب مردم و به ویژه مسافران نوروزی می‌توانند برای اطمینان از اصل بودن گوشی های خریداری شده، از سامانه پیامکی گمرک کمک بگیرند و برای این کار باید کد IMEI دستگاه را به شماره پیامکی 30008887 ارسال کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*