واقعیت افزوده در گوشی های آیفون

اپل به دنبال ارائه تکنولوژی واقعیت افزوده در گوشی های آیفون است

مدت‌ها است اخبار زیادی از گوشه و کنار دنیا درباره خواسته‌های بزرگ اپل پیرامون دنیا واقعیت افزوده می‌شنویم. یکی از گزارش‌های اخیر تهیه شده به دست مارک گورمن (Mark Gurman) از وب سایت Bloomberg، بیشتر به این موضوع دامن می‌زند. بر اساس اخبار مشابهی که پیشتر نیز شنیده بودیم، از قرار معلوم اپل مشغول کار کردن بر روی عینک‌های واقعیت افزوده است. گفتنی است عینک های واقعیت افزوده اپل راه زیادی تا تبدیل شدن به محصولی تجاری دارند. ارائه قابلیت‌های واقعیت افزوده در گوشی های آیفون بدون شک میزان محبوبیت این گوشی را چند برابر خواهد کرد.

واقعیت افزوده در گوشی های آیفون

به عقیده مارک گورمن، اپل صدها مهندس را استخدام کرده تا ایده قرار دادن ویژگی‌های واقعیت افزوده در گوشی های آیفون را برآورده کند. بر اساس گفته‌های وی، این مهندسین پیشتر در تیم تحقیق و توسعه مایکروسافت هولولنز و همچنین تیم‌های تحقیقاتی هدست‌های واقعیت مجازی آکولوس شرکت داشته‌اند. مارک گورمن در گزارش خود، ویژگی‌های واقعیت افزوده در گوشی های آیفون آینده را این چنین توصیف کرده است :

یکی از قابلیت‌هایی که اپل به دنبال آن می‌گردد، امکان تغییر عمق عکس و یا تغییر عمق اشیایی خاص بعد از ثبت تصویر است. یکی دیگر از قابلیت‌های مورد نظر اپل به منزوی کردن یک شی در عکس بازمی‌گردد تا به عنوان نمونه بتوان سر یک فرد را به اندازه 180 درجه چرخاند. دیگر ویژگی واقعیت افزوده در گوشی های آیفون به استفاده از این تکنولوژی برای قرار دادن افکت‌ها و اشیا مجازی بر روی یک فرد اختصاص دارند، درست همانند امکانی که در اسنپ چت شاهد آن هستیم.

گفته‌های مارک گورمن پیرامون نحوه استفاده از واقعیت افزوده در گوشی های آیفون ، با گزارش‌های پیشین همخوانی دارند. ماه گذشته، تحلیلگر مشهور و قابل اعتماد شرکت KGI Securities آقای مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo)، پیشنهاد کرد گوشی آیفون سال جاری احتمالا به یک دوربین انقلابی شامل یک پروژکتور و گیرنده مادون قرمز مجهز خواهد شد. در این صورت، قابلیت‌هایی همچون ویژگی‌های به کار رفته در کینکت مایکروسافت را در گوشی های آیفون شاهد خواهیم بود. گفتنی است با این وسیله، اجرای بازی‌های رایانه‌ای در ایکس باکس بدون استفاده از کنترلر امکان‌پذیر می‌شود.

واقعیت افزوده در گوشی های آیفون

آیا شاهد فناوری واقعیت افزوده در گوشی های آیفون سال 2017 خواهیم بود؟

تیم کوک، مدیر عامل کنونی اپل، در رویدادهای زیادی نظر خود را درباره واقعیت افزوده عنوان کرده است. به عقیده وی، دنیای واقعیت افزوده بسیار بزرگتر از دنیای واقعیت مجازی است. همین موضوع، مجددا بر تمایل بالای اپل به استفاده از ویژگی‌های واقعیت افزوده در گوشی های آیفون اشاره می‌کند. بد نیست بدانید برخلاق واقعیت مجازی، که یک دنیای تماما تخیلی را خلق می‌کند، در واقعیت افزوده شاهد ترکیب دنیای واقعی و دنیای مجازی هستیم. بهترین مثال برای واقعیت افزوده، بازی پوکمون گو است. به عنوان نمونه در این بازی، شما یک پوکمون (تخیلی) را بر روی میز خود (واقعی) مشاهده می‌کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*