بنچمارک‌های اسنپدراگون 835

بنچمارک‌های اسنپدراگون 835 در برابر سایر چیپست‌ها : چه چیزهایی بهبود یافته است؟

ما همچنان در مورد چیپست اسنپدراگون 835 (Snapdragon 835) می‌شنویم، تراشه ای که تا تابستان احتمالا دیگر در تمامی پرچمداران شاهد حضور آن خواهیم بود. اما به راستی آن چه تفاوتی با اسنپدراگون 821 و یا سایر چیپست ها خواهد داشت؟ در حال حاضر هیچ گوشی هوشمند مجهز به این تراشه وارد بازار نشده است و گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) نخستین محصولی خواهد بود که از آن قدرت می‌گیرد. با این حال کوالکام دارای یک پلتفرم مرجع است که می‌تواند معیارها را اندازه گیری کند.

اول از همه اجازه دهید به تفاوت های اسنپدراگون 835 و 821 بپردازیم که به اندازه کافی قابل توجه است. 821 از چهار هسته به صورت کاملا سفارشی بهره می‌برد، در حالی که 835 از هشت هسته برخوردار است، اما آن‌ها اغلب ساخت ARM هستند (4 هسته Cortex-A73 در خوشه بزرگتر و 4 هسته A53 کم قدرت‌تر در خوشه کوچکتر). رفتن از 4 هسته به 8 هسته باید عملکرد چند هسته‌ای را تقویت کند، اما هسته های سفارشی Kryos کوالکام نیز بزرگ و سریع هستند، بنابراین عملکرد تک هسته‌ای نباید تغییر زیادی کرده باشد.

بنچمارک های به نمایش درآمده در Geekbench به خوبی می‌تواند این را نشان دهد. اسنپدراگون 835 با شکست دادن هواوی پی 10 و سایر رقبا توانسته بهترین عملکرد را در حالت چند هسته‌ای به نام خود ثبت کند. همانطور که می‌دانید P10 از یک چیپست کایرین 960 بهره می‌برد که حاوی هسته‌های A73 و A53 است. اما در عملکرد تک هسته‌ای تفاوت زیادی بین کایرین 960 و پرچمدار تراشه های کوالکام نیست.

بنچمارک‌های اسنپدراگون 835

بنچمارک های وب سایت AnTuTu بار دیگر عملکرد قدرتمندتر Snapdragon 835 را به تصویر می‌کشند، اما 821 نیز در فاصله‌ای نه چندان زیاد پس از آن در رتبه بعدی است (ما در این بنچمارک تازه‌ترین نسخه اسنپدراگون 821 را انتخاب کرده‌ایم که در گوشی وان پلاس 3 تی قرار دارد).

بنچمارک‌های اسنپدراگون 835

اسنپدراگون 835 همچنین از یک پردازشگر گرافیکی جدید (آدرنو 540) برخوردار است که 25 درصد عملکرد پردازشی قدرتمندتر را نسبت به نسل پیشین خود ارائه می‌کند. این پردازشگر در مقایسه با سایر گوشی ها نظیر هواوی پی 10 که از جدیدترین پردازشگر شرکت ARM بهره‌مند است نیز قدرت بیشتری را به تصویر می‌کشد. اما در آن سمت اسنپدراگون 821 موجود در وان پلاس 3 تی و گوگل پیکسل ایکس ال نیز از اسنپدراگون 820 موجود در گلکسی اس 7 سامسونگ قدرتمندتر ظاهر شده‌اند.

بنچمارک‌های اسنپدراگون 835

در انتها می‌توانید بنچمارک های انتشار یافته در 3Dmark را مشاهده کنید که تفاوت چشمگیر امتیازهای گرفته شده بین نسل های مختلف چیپست اسنپدراگون را به تصویر می‌کشد.

بنچمارک‌های اسنپدراگون 835

باید برای قضاوت نهایی در مورد اسنپدراگون 835 تا عرضه گلکسی اس 8 سامسونگ منتظر ماند

در نظر داشته باشید که نمی‌توان با این نتایج به دست آمده به طور کامل چیپست های پرچمدار سال 2017 میلادی را قضاوت کرد. در این بین یکی از مهم‌ترین موارد عمر باتری محصولات و یا خنک کنندگی مناسب آن‌ها است که با توجه به موجود نبودن گوشی هوشمندی حاوی چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام در بازار فعلی نمی‌توان در مورد آن‌ها به صحبت پرداخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه