پشتیبانی از ویندوز ویستا

مایکروسافت پس از 10 سال به پشتیبانی از ویندوز ویستا پایان می‌دهد

کمپانی مایکروسافت قرار است در تاریخ 11 آوریل (22 فروردین ماه) رسما پس از 10 سال ویندوز ویستا (Windows Vista) را بازنشسته کند. بنابراین از تاریخ ذکر شده دیگر هیچ به روزرسانی امنیتی را این سیستم عامل دریافت نخواهد کرد. این بدان معناست که ویروس‌ها و فایل های مخرب می‌توانند به کامپیوتر شما نفوذ کرده تا دیگر نتوانیم محیط ویندوز ویستا را، یک محیطی امن و مناسب بدانیم.

یک صفحه پشتیبانی مایکروسافت اطلاعاتی را در خصوص تصمیم به قطع پشتیبانی از ویندوز ویستا توسط این شرکت منتشر کرده است:

مایکروسافت طی 10 سال گذشته به خوبی از ویندوز ویستا پشتیبانی می‌کرد، اما در این بازه زمانی ما همراه با همکاران بخش های نرم وافزاری و سخت افزاریمان قصد داریم بر روی منابعمان همراه با فناوری های جدیدی سرمایه گذاری کنیم. بنابراین ما می‌توانیم به ارائه تجربیات جدیدتر و قدرتمندتر ادامه دهیم.

ویندوز ویستا دیگر آپدیتهای امنیتی مایکروسافت را دریافت نخواهد کرد

این مهم است بدانید که مایکروسافت در تاریخ ذکر شده قطعا این کار را انجام خواهد داد؛ اگرچه Vista دیگر آپدیت های این شرکت ردموندی را دریافت نخواهد کرد، اما همچنان لپ تاپ ها و کامپیوترهای مجهز به این پلتفرم می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. استفاده از این دسته کامپیوترها به معنای پذیرفتن یک ریسک بزرگ است. چرا که شما به اینترنت متصل خواهید شد و از ورودی های کامپیوترتان به کرات استفاده می‌کنید و اینک عدم به روز بودن سیستم عامل شما می‌تواند منجر به افزایش ضریب نفوذ بدافزارهای مختلفی شود.

آیا باید به ویندوز 10 مهاجرت کنیم؟

شما باید در ماه آوریل که مایکروسافت دیگر به روزرسانی را برای این سیستم عامل ارسال نمی‌کند، ویستا را ارتقا دهید. کامپیوترهای مجهز به این ویندوز، همانطور که گفته شد نقاط ضعف بیشتری را نسبت به کامپیوترهای مجهز به پلتفرم های به روزتر خواهند داشت و همین قضیه می‌تواند آن‌ها را در برابر حملات ضعیف‌تر کند. چرا که دیگر مایکروسافت نمی‌خواهد لایه های امنیتی این سیستم عامل را ارتقا ببخشد.

پشتیبانی از ویندوز ویستا

مایکروسافت 10 سال از ویندوز ویستا پشتیبانی کرد، بنابراین شما می‌توانید با خیالی آسوده از ویندوز 7، 8.1 و 10 این شرکت استفاده کنید. آپگرید از ویستا به ویندوز 7 امری بسیار آسان است و شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که کامپیوتر شما تا سال 2020 تحت پشتیبانی مایکروسافت قرار خواهد داشت. از آنجایی که ویندوز 7 مدت زمان زیادیست که به فروش می‌رسد، آن می‌تواند کامپیوتر امنی را برای شما بسازد.

ویندوز 10 نیز جدیدترین سیستم عامل عرضه شده شرکت مایکروسافت است. ظاهرا مایکروسافت قصد ندارد ویندوز های 10 یا 11 را به همین زودی‌ها عرضه کند، در عوض می‌خواهد ویندوز 10 را هر از چندگاهی با آپدیت‌های بنیادینی همراه سازد. هزینه‌ی آپگرید اولیه به این ویندوز نیز  رایگان خواهد بود. البته شایان ذکر است که کامپیوترهای ضعیف به طبع می‌توانند آسوده‌تر ویندوز ویستا را اجرا کنند. بنابراین اگر قصد تجربه ویندوز 10 را دارید و کامپیوتر شما بسیار قدیمی است، پیشنهاد می‌کنیم آن را ارتقا دهید؛ چرا که ویندوز 10 ارزش این کار را دارد.

جایگزین‌های ویندوز

شاید بخواهید کامپیوتر بعدی شما دیگر از یک سیستم عامل شرکت مایکروسافت استفاده نکند. کروم بوک ها که از سیستم عامل کروم شرکت گوگل بهره می‌برند، رفته رفته در حال طی کردن مسیر محبوبیت هستند و شما می‌توانید با پرداخت تنها 200 پوند، صاحب یکی از آن‌ها شوید. اگرچه در این پلتفرم دیگر از نسخه های ویندوزی نرم افزارهایی نظیر ورد و اکسل پشتیبانی نمی‌شود، اما شما می‌توانید اپلیکیشن های اندرویدی را دانلود و نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

پشتیبانی از ویندوز ویستا

همچنین می‌توانید بر روی یک مک بوک حساب باز کنید. کامپیوترهای اپل نیز از سیستم عامل ساخت خود این شرکت بهره می‌برند، اما قیمت آن‌ها گران است. بنابراین اگر به دنبال یک آپگرید کم هزینه هستید این دستگاه ها مناسب شما نخواهند بود. اما اگر به شدت علاقه‌مند به داشتن یه کامپیوتر مجهز به مک هستید، قطعا آن‌ها جذاب و قدرتمند هستند.

پشتیبانی از ویندوز ویستا

یکی دیگر از جایگزین‌های ویندوز ویستا، نصب لینوکس بر روی کامپیوتر شماست. لینوکس یک سیستم عامل منبع باز رایگان است، اما نصب آن کمی سخت بوده و استفاده از آن در شرایطی که شما کاربر حرفه‌ای نباشید، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پشتیبانی از ویندوز ویستا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*