پتنت ساعت هوشمند سامسونگ

پتنت ساعت هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش ثانوی منتشر شد

علاقه‌مندان به حوزه فناوری معمولا تغییر را دوست دارند و نمی‌خواهند هر سال محصولاتی را مشابه با نسل‌های سال قبل خریداری کنند؛ حتی هواداران کمپانی اپل نیز گاهی اوقات به سیاست‌های اهالی کوپرتینو در این زمینه اعتراض دارند. در طی سال‌های گذشته تولیدکنندگان بزرگ سعی کرده‌اند با روش‌های مختلفی همچون عرضه گوشی‌های خمیده اج سامسونگ یا سری وی ال جی توجه کاربران را به خود جلب کنند. پتنت ساعت هوشمند سامسونگ که اخیرا منتشر شده است نیز با ویژگی‌های منحصر به فردی همراه است.

دو کمپانی کره‌ای ال جی و سامسونگ در گذشته نشان داده‌اند که علاقه زیادی به ایده صفحه نمایش ثانوی در محصولات خود دارند؛ سری وی از گوشی‌های کمپانی ال جی نیز از سردمداران این ایده جدید به شمار می‌روند. قرار گرفتن یک صفحه نمایش ثانوی در کنار یا بالای صفحه نمایش که بتواند روش متفاوتی جهت دسترسی به اپلیکیشن‌ها، اطلاعات و بخش‌های مختلف را فراهم آورد، توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

صفحه نمایش ثانوی در پتنت ساعت هوشمند سامسونگ خودنمایی می‌کند

حالا با توجه به پتنت ساعت هوشمند سامسونگ ، به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها این ایده را به سمت گجت‌های پوشیدنی خود نیز کشانده‌اند. اخیرا در پتنت جدیدی که توسط Patently Apple منتشر شده، سامسونگ طرح جدیدی از ساعت هوشمند خود را با صفحه نمایش ثانوی به ثبت رسانده است؛ این صفحه ثانوی در کناره‌های صفحه اصلی گجت تعبیه شده است.

این قسمت می‌تواند اطلاعاتی همچون وضعیت آب و هوا، ساعت، تاریخ، آهنگ در حال پخش و سایر موارد را به صورت زنده در دسترس کاربران قرار دهد و بدین ترتیب افراد کمتر وارد اپلیکیشن‌های مختلف جهت دسترسی به این اطلاعات می‌شوند؛ چنین صفحه نمایشی حتی نیاز کاربران به تلفن‌های هوشمند خود را نیز کمتر از قبل می‌کند. حتی ممکن است در این طرح، نوتیفیکیشن‌های گوشی و ساعت در این بخش به نمایش درآیند یا به هنگام دریافت نوتیفیکیشن شاهد تغییر رنگ نوار مربوطه شویم.

بدین ترتیب صفحه اصلی ساعت هوشمند می‌تواند به نمایش اطلاعات مهمتری متمرکز باشد. علاوه بر این خاموش بودن صفحه نمایش اصلی ساعت، احتمالا در افزایش چشمگیر عمر شارژدهی آن تاثیرگذار خواهد بود.

با توجه به این که در این گزارش جدید تنها با طرح اولیه‌ای از ساعت هوشمند سامسونگ مواجه هستیم، باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است این ایده به زودی در گجت‌های هوشمند کره‌ای‌ها مورد استفاده قرار نگیرد. چندی پیش سامسونگ از مدل و طرح‌های اولیه گیر اس 3 (Samsung Gear S3) پرده‌برداری کرد، اما ایده این پتنت جدید در آنها نبود. بنابراین احتمالا ایده صفحه نمایش ثانوی در نسل‌های آینده ساعت هوشمند سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد. نظر شما در مورد این پتنت ساعت هوشمند سامسونگ چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*