فروش گوشی های سامسونگ

تنها 29 درصد فروش گوشی های سامسونگ در سال 2017 را پرچمدارانش تشکیل می‌دهند!

دو روز دیگر پرچمداران جدید گوشی های سامسونگ ، خانواده گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) رسما معرفی می‌شوند، اما گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند گوشی های بالارده شرکت سامسونگ پیش از این شرایط خوبی را سپری نکرده‌اند. به نقل از رسانه کره‌ای “The Investor”، پرچمداران سری نوت و اس در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی تنها 29 درصد از آمار کل فروش گوشی های سامسونگ ، غول کره‌ای دنیای موبایل را تشکیل می‌دهند.

این اطلاعات توسط شرکت سرمایه گذاری مالی Hana جمع آوری شده است و نشان می‌دهد مجموع فروش گوشی های سری گلکسی S و گلکسی Note سامسونگ روی هم رفته کمتر از 30 درصد فروش کل گوشی های این شرکت را رقم زده‌اند. سال 2013، زمانی که سامسونگ گوشی گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4) خود را عرضه کرد فروش گوشی های سامسونگ در این سطح، از 75 درصد تجاوز کرد، اما متاسفانه این آمار یک سال بعد به زیر 40 درصد کاهش پیدا کرد.

فروش گوشی های سامسونگ

فروش گوشی های سامسونگ در حال حاضر تحت تاثیر رونمایی از گلکسی اس 8 است

در حالی که شاید این اطلاعات برای سامسونگ بد باشد، اما می‌تواند جهت خوبی را به این شرکت دهد. گلکسی نوت 7 یکی از پرچمداران ناموفق این شرکت است که می‌توان تقصیر فروش کم گوشی های پرچمدار سامسونگ را نیز تقصیر آن انداخت. علاوه بر این، طی ماه‌های اخیر اخبار و شایعات زیادی از گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ به بیرون درز پیدا کرده که به خودی خود موجب شده بسیاری از خریداران در انتظار عرضه این گوشی جهت خریداری باشند. بدون شک حتی اگر کاربران حرفه‌ای هنوز هم قصد خرید گوشی های گلکسی اس 7 و اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 & S7 Edge) را داشته باشند، ترجیح می‌دهند پس از عرضه گوشی جدید این شرکت و افت قیمت آن را خریداری کنند.

زمانی که صحبت از متوسط قیمت فروش گوشی های سامسونگ به میان می‌آید، این دستگاه‌ها با میانگین قیمت 232 دلار در سال گذشته به فروش رسیدند. این آمار به نقل از “Strategy Analytics” نسبت به سال 2015 میلادی با میانگین قیمت 289 دلار، با کاهشی 19.7 درصدی همراه بوده است. این درحالیست که میانگین قیمت گوشی های اپل در سال گذشته 645 دلار بوده که نسبت به سال 2015 با رشدی 7 درصدی همراه بوده است؛ اگر چه این تفاوت چشمگیر چندان هم عجیب و غریب به نظر نمی‌رسد، چرا که اپل بر خلاف سامسونگ هیچ گوشی میان رده و رده ابتدایی در کنار پرچمداران خود تولید نمی‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*