نوشته عجیب باستانی

5 دست نوشته عجیب باستانی که هنوز رمز گشایی نشده‌اند!

با نگاه به گذشته، نوشته‌‌ها و لوح‌های رمزگشایی نشده‌ای می‌بینیم که هنوزهم بی‌پاسخ مانده‌اند. هیچ چیز به اندا‌زه‌ی رمزگشایی یک نوشته‌ی تاریخی شگفت‌انگیز نیست. نقاشی‌ها و نوشته‌‌های تاریخی زیادی وجود دارند که بسیاری از انسان‌ها قادر به درک آنها نیستند. بعد از سنگ روزتا (Rosetta Stone)، که اولین شی رمزگشایی شده‌ی باستانی است، باستان‌شناسان تلاش‌های زیادی برای رمزگشایی دیگر کدهای باستانی کردند. در زیر به 5 نوشته عجیب باستانی اشاره می‌کنیم که تاکنون رمزگشایی نشده‌اند.

5 نوشته عجیب باستانی که کشف نشده‌اند!

نسخه‌ی خطی Voynich

نوشته عجیب باستانی

بعد از پیدا کردن این کتاب توسط عتیقه‌شناس روسی لهستانی تبار «ویلفرید ووینیش»، کتاب مذکور به این اسم نام گرفت. این کتاب یا نوشته عجیب باستانی یک معمای پیچیده است که شامل نقاشی‌های خارق‌العاده‌ای از گیاهان و جانوران و نمادهای خاص و جهانی است که اشاره به علوم کیهان شناسی و فارموکولوژی دارد. همچنین مجموعه‌ای از طرح‌ها و ساختار‌هایی خاص است که هیچ شباهتی به زبان‌های کلاسیک، مدرن و یا دوران باستان ندارد. زمانی تصور می‌شد که این کتاب حاوی اسرار نهان و مرموزی است که می‌تواند کلیدی در قدرت و دانش بی‌نهایت باشد.

بسیاری از رمز‌گشایان برجسته دنیا، از جمله جان‌ تیلتمن و بعضی از اعضای سازمان امنیت ملی آمریکا برای رمز گشایی این نوشته عجیب باستانی خطی تلاش کرده‌اند اما موفق نشدند تعداد بالغ بر 17000 گلیف (نگاره یا نشان‌هاى نمادین دیگر که بر فلز یا سنگ حک شده است مثل هیروگلیف) پیچیده آنرا که رمزگذاری شده، تشخیص دهند. به نظر می‌رسد چنین پیچیدگی دلیلی بر نفی دروغین بودن کتاب باشد، گرچه هنوز هستند کسانی که مخالف این قضیه هستند. فرضیه‌ای که اخیرا مورد توجه قرار گرفته بر این باور است که در این نوشته تاریخی روشی از نوشتار به کار گرفته شده که مفهوم آن را پنهان بدارد؛ به این معنا که اکثر متونش بی‌محتوا هستند و تنها چند بخش از نظر فرهنگ واژگانی قابل قبول هستند.

سند Indus 

نوشته عجیب باستانی

سند Indus یا Harappan اشاره به رشته‌ای کوتاه از نمادهای مرتبط با تمدن Valley دارد. این سند در طول دوره‌ی Harappan بین سال‌های 2000 تا 2600 سال قبل از میلاد نوشته شده است. به‌رغم تلاش‌های بسیار برای رمزگشایی از این سند و ارائه ادعاهای بزرگ درباره آن، هنور هم به عنوان یک سند ناشناخته معتبر است. زبان اساسی در این سند در کار نیست به همین دلیل قادر به شناسایی رموز سند نشده‌اند؛ شاید دلیل این فقدان این باشد که کتیبه دو زبانه است. در طول این سال‌ها مفاهیم و نوشته عجیب باستانی متعددی ارائه شده است، اما هیچکدام از سوی جوامع علمی جهان پذیرفته نشده است، موضوع محبوبی که در میان محققان آماتور، و حرفه‌‌ای وجود دارد و باعث می‌شود همچنان به عنوان یک سند ناشناخته معتبر باشد.

مستندات Seraphinianus

نوشته عجیب باستانی

مستندات Seraphinianus کتابی است که توسط هنرمند، معمار و طراح صنعتی “Luigi Serafini” نوشته شده است. به نظر می‌رسد این کتاب در طی 30 ماه و بین سال‌های 1976-1978 نوشته شده است. این کتاب حدود 360 صفحه‌ است، و به نظر می‌رسد یک دانشنامه‌ی تصویری از یک دنیای ناشناخته است، همچنین این کتاب زبانی منحصر به فرد با نوشته‌هایی تصویری دارد که گویا نمایش یک الفبایی جدید است. تصاویر اغلب تقلیدی سورئال از چیزهایی است که در جهان ما وجود دارد.

به عنوان مثال خونریزی یک گیاه میوه در حالی که رشد می‌کند که تقریبا به شکل یک صندلی است و یا یک تمساح دگردیسی شده که از عشق‌ورزی یک زن و شوهر ساخته شده است و چیزهای عجیب و غریب دیگری از این دست در این کتاب به تصویر کشیده شده است. ظاهرا تمامی این تصاویر بی‌معنی است؛ ماشین آلاتی که اغلب با ظاهری ظریف با رشته‌های بسیار کوچک در کنار هم نگهداری می‌شود. در تصاویر چیزهایی هم وجود دارد که به آسانی قابل تشخیص است، به عنوان مثال تعدادی نقشه و یا چهره‌ی انسان. از سوی دیگر، به خصوص در فصل فیزیک، اگر به بسیاری از عکس‌ها نگاه کنید تقریبا به طور کامل انتزاعی است.

عملا همه ارقام روشن، رنگی و سرشار از جزئیات است. مستندات کتابی غرق در یک الفبای کاملا عجیب و غریب است که هنوز هم رمز گشایی نشده است. حتی پس از مطالعه فشرده‌ای که توسط زبانشناسان حرفه‌ای صورت گرفت باز هم مشکل ترجمه حل نشد. مستندات معروف‌ترین اثر هنری “Serafini” است که به دنیایی حقیقی، زیبا و کاملا نگران کننده تبدیل شده است.

کدهای رمزی Beale

نوشته عجیب باستانی

در سال 1885 میلادی، فردی به نام «جیمز وارد» اعلامیه‌ای با عنوان «اسناد بیل»، در ویرجینیای آمریکا منتشر کرد. در این اعلامیه گفته شده بود که مردی به نام «توماس جفرسون بیل» گنجینه‌ای از طلا و جواهر را در محلی نامعلوم مخفی کرده که ارزش آن به پول امروز حدود 65 میلیون دلار است. در اطلاعیه اضافه شده بود که محل این گنج در سه نوشته عجیب باستانی ذکر شده است که همه به رمز هستند. به‌گفته وارد، بیل این متن‌ها را در جعبه‌ای نزد یک مهمانخانه‌دار به امانت گذاشته و به او گفته بود که اگر تا ده سال بعد، از او یا گماشتگانش خبری نشد، جعبه را باز کند.

البته قرار بود بیل کلید کشف این رمز را بعدها در اختیار مهمانخانه‌دار قرار دهد. اما نه از بیل خبری می‌شود و نه از کلید کشف رمز. مهمانخانه‌دار این صندوق را در اختیار دوستش قرار می‌دهد و او 20 سال برای کشف رمز، وقت صرف می‌کند و موفق می‌شود که یکی از این نوشته عجیب باستانی را رمزگشایی کند. این نوشته تاریخی به مقدار دقیق طلا و نقره و جواهرات و محل تقریبی دفن آنها اشاره می‌کند. اما متن‌های دیگر هنوز ناگشوده مانده‌اند.

البته برخی محققان درباره صحت این داستان اظهار تردید کرده‌اند. آنها معتقدند که هیچ ردی از فردی به نام بیل وجود ندارد، در واقع همه او را با انتشار اعلامیه وارد می‌شناسند، بنابراین وارد و بیل یکی هستند. جو نیکل، محقق آمریکایی، معتقد است که رمز بیل داستانی کاملا تخیلی است که شباهت زیادی به قصه «گاو صندوق مخفی» فراماسون‌ها دارد. با اینکه تلاش‌های بسیاری برای گشودن دو نوشته تاریخی باقیمانده انجام شده است، اما هیچکدام تاکنون به نتیجه نرسیده است.

لوح Dispilio

نوشته عجیب باستانی

لوح Dispilio که همچنین به عنوان کتاب Dispilio یا دیسک Dispilio شناخته می شود، قرص‌های چوبی را شامل می‌شود که به‌وسیله نشانه‌گذاری‌هایی احاطه شده‌اند. این لوح در حفاری George Hourmouziadis در Dispilio یونان کشف شد و با آزمایش کربن 14 قدمت آن به 5260 سال قبل از میلاد نسبت داده شده است. سایت Dispilio به نظر می‌رسد در طی یک دوره طولانی از مراحل نهایی نوسنگی میانه تا دوره نهایی نوسنگی به‌وجود آمده باشد. تعدادی از اقلامی که در این سایت یافت شده است عبارتند از: سرامیک، عناصر ساختاری چوبی، دانه، استخوان، پیکره، زیور آلات شخصی، فلوت (که یکی از آنها قدمتی برابر 6 هزار سال پیش از میلاد را دارد که تا به حال قدیمی‌ترین شی ساخته شده در اروپاست). ظاهرا یافته‌های قابل توجهی درباره‌ی لوح Dispilio وجود ندارد و شاید هیچ وقت نتوانیم لوح Dispilio را رمزگشایی کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. واقعا خیلی جالبن، من قبلا codex seraphinianus رو بصورت PDF دانلود کرده و دیده بودم، با اینکه چیزی ازش نمیشه سر در آورد ولی تصاویر خیلی عجیبی داره و به نوعی آدم رو مجذوب و نگران میکنه! تصاویر عجیبی که فقط توی کارتن های تخیلی و فانتزی با سبک کودکانه میشه دید

    در کل از مطالب تون ممنون

    • درباره کتاب کودکس سرافینیانوس از ویکی پدیا نوشته لوئیجی سرافینی

      1.فصل اول به شرح گیاهان گوناگون می‌پردازد: گل‌های عجیب، درختانی که خود را از ریشه در می‌آورند و مهاجرت می‌کنند و غیره.
      2.فصل دوم به جانوران این دنیا می‌پرازد که انواعی فراواقعی از اسب، اسب آبی، کرگدن، پرندگان و غیره را در بر می‌گیرد.
      3.فصل سوم به گونه‌ای غریب از حیوانات دو پا پرداخته است.
      4.فصل چهارم به نظر می‌رسید که به مباحث فیزیک و شیمی پرداخته و مفاهیمی انتزاعی و معمایی دارد.
      5.فصل پنجم به ماشین‌ها و وسایل نقلیه عجیب پرداخته است.
      6.فصل ششم درباره انسان‌هاست: زیست‌شناسی، تولید مثل، گونه های مختلف افراد بومی و حتی ابزارها و گیاهانی را به تصویر کشیده که مستقیماً به بدن آدمی پیوند زده شده‌اند.
      7.فصل هفتم به مباحث تاریخی پرداخته و افراد زیادی را که اهمیت آنها مشخص نیست با زمان ولادت و فوت آنها به تصویر کشیده و مثال‌هایی از رسوم به خاک‌سپاری افراد را آورده است.
      8.فصل هشتم به تاریخچه‌ای از سیستم نوشتاری کودکس بیگانگان اشاره دارد.
      9.فصل نهم درباره غذا، غذا خوردن و لباس‌هاست.
      10.فصل دهم بازی‌های عجیب و ورزش‌های قهرمانی را آورده است.
      11.فصل یازدهم کاملاً به معماری اختصاص داده شده‌است

  2. اینا کی هستن میان زیر مطالب چرت و پرت مینویسن برین بابا اخبار شبکه یک رو نگاه کنین خخخ

  3. faghat avalish aawli bood baghie fekr nmikonam ahamiat elmi dashte bashan

  4. نوشته های رمز عصر حاضر نظام سرمایه داری است که ترانپ را به قدرت رساندن تا اینکه در کشور های دیگر جنگ به پا کنه برای خدمت به تسلیحات نظامی. ترامپ نماینده ی نظام سرمایه داری است….و چون الان آمریکا خودش تو بحران داخلی گیر کرده برای خارج شدن از این وضع باید بحران خارجی درست کنه یعنی جنگ.

    بعد از سوریه نوبیت کشورهای ضعیف است….چین و کرهی مالی برای آمریکا دردسرساز هست و صدر صد بعد از تعیین تکلف شدن سوریه نوبت ایران است……میان و دهنمون رو سرویس می کنن……..

    • فازت چیه داداش چه ربطی داره به این مطلب.

      جبهه‌ی ایران: احتمالا روسیه، و ایران و کره ی شمالی در یک جبهه

      جبهه‌ی آمریکا: آمریکا یا 700 میلیارد دلار بودجه ی نظامی همراه با 12 کشور عضو ناتو……همراه با کشورهای ناتوی اسلامی به رهبری عربستان که حدودا میشه 30 کشور که بودجه ی نظامی اینارو بزاری روی هم دیگه فاتحه ی مملکت رو باید خوند.

      آمریکا چین رو تحدید میکنه…کره ی شمالی و حتی روسیه رو هم تهدید مکینه و ایان رو هم به صورت غیر مستقیم تهدید کرده. ولی جدا از اینا ما رهبر رو داریم همچنین امام زمان رو داریم 🙂 پس اینقدر نگو میان دهنمون رو سرویس می کنن.

    • jenab inja bahs elmie…bahsaie sisito bebar jaie dg