آپدیت iOS 10.3.2

آپدیت iOS 10.3.2 ؛ پشتیبانی از محصولات 32 بیتی به اتمام می‌رسد؟

کاربران محصولات کمپانی اپل معمولا از پشتیبانی نرم‌افزاری این شرکت رضایت دارند؛ نسخه‌های جدید سیستم‌عامل iOS، برخلاف اندروید، تقریبا به صورت همزمان برای تمامی محصولات اهالی کوپرتینو ارسال می‌شوند. از طرفی پشتیبانی اپل از هر محصول تا چندین سال ادامه دارد. به نظر می‌رسد آپدیت iOS 10.3.2 این شرکت، از برخی محصولات قدیمی اپل پشتیبانی نداشته باشد. با مشروح خبر همراه گجت نیوز باشید.

آپدیت iOS 10.3 اوایل هفته جاری از راه رسید و موجب افزایش حافظه داخلی در دسترس کاربران شد؛ حافظه داخلی یک گوشی آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) نسخه 256 گیگابایتی، پس از دریافت این آپدیت، از 75.45 گیگابایت به 83.26 گیگابایت رسید. بنابراین کاربران این مدل از آیفون با دریافت آپدیت جدید، به 10.4 درصد حافظه بیشتر (7.81 گیگابایت) در گوشی خود دسترسی پیدا کردند. با توجه به فقدان درگاه میکرو اس‌دی در آیفون‌های اپل، اضافه شدن این حجم از حافظه ذخیره‌سازی در گوشی‌ها می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشد. البته کاربران آیفون‌ها می‌توانند با ذخیره نسخه‌های با کیفیت تصاویر خود در آی‌کلود و ذخیره نسخه‌های کم‌حجم شده در موبایل، حافظه بیشتری را در گوشی در اختیار داشته باشند.

حالا پس از پایان حرف و حدیث‌ها پیرامون این نسخه، به نظر می‌رسد آپدیت iOS 10.3.2 اپل پشتیبانی از محصولات 32 بیتی را به اتمام می‌رساند. با توجه به این موضوع که نسخه 10.3.2، آپدیت بزرگ و قابل توجهی نیست، اتمام پشتیبانی از برخی محصولات در آن کمی غافلگیرکننده است. نسخه بتا از آپدیت iOS 10.3.2 چندی پیش منتشر شد و در آن خبری از ایمیج‌های ریستور آیتونز برای مدل‌های 32 بیتی نظیر آیفون 5، آیفون 5c و نسل چهارم آیپدهای اپل نیست. این آپدیت تنها شامل ایمیج‌های رستور محصولات 64 بیتی است.

بنابراین همین فقدان فایل‌های مربوطه در نسخه بتا از آپدیت iOS 10.3.2 خبر از اتمام پشتیبانی اهالی کوپرتینو از محصولات 32 بیتی خود می‌دهد؛ اتفاقی که دیر یا زود شاهد رخ دادن آن خواهیم بود. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که در حال حاضر تنها نسخه آزمایشی از آپدیت iOS 10.3.2 در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و شاید فایل‌های مربوطه در نسخه نهایی برای دستگاه‌های 32 بیتی تعریف شوند.

آپدیت iOS 10.3.2

با این حال کسانی که اپلیکیشن‌های 32 بیتی را در سیستم‌عامل iOS 10.3 باز می‌کنند، با چنین پیغامی روبرو می‌شوند: این اپلیکیشن با نسخه‌های بعدی از iOS سازگار نخواهد بود. همین پیام نشانه‌ای از اتمام پشتیبانی اپل از محصولات 32 بیتی خود است. پس اگر این اتفاق در آپدیت iOS 10.3.2 رخ ندهد، به هر حال دیر یا زود شاهد رخ دادن آن خواهیم بود. برای آنهایی که نمی‌دانند باید بگوییم که فایل‌های ایمیج ریستور آیتونز به کاربران امکان بازگردانی تنظیمات کارخانه در محصولات اپل را می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*