عمر شارژدهی گلکسی اس 8

مقایسه عمر شارژدهی گلکسی اس 8 سامسونگ با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

تعداد شایعات و مطالب لو رفته از پرچمداران سال 2017 کمپانی سامسونگ به قدری زیاد بود که در رویداد امروز منتظر غافلگیری نبودیم و همانطور که انتظار می‌رفت غافلگیر نشدیم. اما یک نکته را نباید فراموش کنیم؛ گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) و اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) هر دو شایسته این همه توجه بودند. در اینجا قصد داریم به مقایسه عمر شارژدهی گلکسی اس 8 و نسخه پلاس با رقیبان آنها بپردازیم.

سامسونگ همیشه یک رویای بزرگ در سر داشته و آن هم شکست دادن کمپانی اپل بوده است؛ این جمله تفسیری از اتفاقات اخیر نیست، بلکه دقیقا از زبان یکی از مسئولان این شرکت نقل شده است. وی این جمله را در جمعی کوچک از خبرنگاران در کره جنوبی به زبان آورده بود. با این حال نیازی به رصد کردن نقل قول‌های هیچ کسی نیست؛ اپل و سامسونگ همیشه رقیبان سرسخت یکدیگر بوده‌اند و شکست دادن یکدیگر، قطعا رویای آنها به شمار می‌رود.

کره‌ای‌ها دیروز گلکسی اس 8 را در جهت تحقق همین رویا در لندن و نیویورک رونمایی کردند؛ پرچمدار قدرتمند و جدیدی که از هر جهت بی‌نقص به نظر می‌رسد و همه را به خود خیره کرده است. از بدنه خوش‌ساخت و منحصر به فرد شیشه‌ای، فریم فلزی و مستحکم و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 گرفته تا دوربینی که حالا عملکرد بهتری در محیط‌های کم‌نور دارد. همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا شاهد شکل گرفتن یکی از قدرتمند‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان باشیم.

اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود. کره‌ای‌ها با معرفی دستیار هوشمند بیکسبی (Bixby) رویای هوشمندتر شدن محصولاتشان را در سر دارند و باید منتظر روزی باشیم که تمامی کارکردهای لمسی موبایل را بدون نیاز به لمس صفحه نمایش و تنها با فرمان صوتی در اختیار داشته باشیم. بدنه لوکس و ضد آب، فناوری شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، دوربین جلوی هوشمند و بهبود یافته، رابط کاربری تمیز و زیبا همه از مشخصات پرچمدار جدید سامی هستند. ایربادهای با کیفیت و جدید AKG با ارزش قیمت 100 دلار نیز در این مجموعه قرار گرفته‌اند.

از همه این‌ها گذشته، سامسونگ در یک حوزه بسیار مهم دست به ریسک نزده است تا برای رسیدن به رویای بزرگ خود یک قدم عقب‌تر باشد. اما در همین حوزه نیز، عملکرد پرچمداران نسل هشتم سری اس تقریبا مشابه با آیفون 7 اپل (Apple iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) است.

این بخش همان عمر شارژدهی باتری است. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به مقایسه عمر شارژدهی گلکسی اس 8 و +Galaxy S8 با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بپردازیم.

قبل از هر چیز، توجه شما را به جدول مقایسه عمر شارژدهی گلکسی اس 8 با آیفون‌های نسل هفتم اپل جلب می‌نماییم:

در این جدول علاوه بر مشاهده میزان ظرفیت باتری هر محصول، عملکرد آن در حالت‌های مختلف نظیر تماشای ویدیو، شنیدن موسیقی، مکالمه و استفاده از اینترنت (نسل سوم، LTE و وای‌فای) را مشاهده می‌کنید. این اعداد ارقام توسط خود اپل و سامسونگ اعلام شده‌اند.

عمر شارژدهی گلکسی اس 8

تشابه عملکرد این محصولات در کنار هم کاملا مشخص هستند. باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر در کهکشانی‌های سامسونگ، موجب عملکرد بهتر آنها در بخش‌هایی نظیر شنیدن موسیقی و مکالمه شده است؛ چرا که در این حالت صفحه نمایش دستگاه خاموش است و کاربر از آن استفاده چندانی ندارد. با این حال در حالت‌های پرکاربرد و مهم نظیر وب‌گردی و تماشای ویدیو، این محصولات عملکرد نسبتا مشابهی با آیفون‌های اپل دارند.

عمر شارژدهی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را در مجموع می‌توان مناسب ارزیابی کرد. اما این عملکرد برای اولین سیستم مبتنی بر تراشه 10 نانومتری گوشی‌های تلفن همراه که قرار است عمر شارژدهی بهتری را نسبت به قبل ارائه کند، آنچنان مناسب نیست. در این شرایط آیا واقعا به رزولوشن کواد اچ‌دی که انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند، نیاز داریم؟

پیدا کردن فرمول ایده‌آل و برگ برنده برای یک پرچمدار هیچگاه ساده نیست. برخی کاربران تنها به جنبه بیرونی و عملکرد حقیقی محصولات توجه می‌کنند و فاکتورهایی نظیر صفحه نمایش 4k نظرشان را جلب می‌کند (خوشبختانه به غیر از سونی هنوز تولیدکننده دیگری به سمت این فناوری نرفته است!). اما این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که طی سال‌های گذشته به سطح مناسبی از عملکرد روان و مناسب در تلفن‌های هوشمند رسیده‌ایم. موضوعی که این روزها برای اکثر کاربران اهمیت بالایی دارد، همین شارژدهی و عمر باتری است. بنابراین عمر شارژدهی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در فرمول کره‌ای‌ها برای پرچمدار جدید خود آنچنان مناسب و ایده‌آل نیست.

اخیرا متوجه شده‌ایم که تلفن‌های هوشمند مقرون به صرفه بازار با سیستم تراشه 14 نانومتری اسنپدراگون 625 عمر شارژدهی بسیار خوبی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال گوشی لنوو پی 2 (Lenovo P2) عمر شارژدهی بسیار خوبی دارد؛ باتری 5100 میلی‌آمپری این محصول با هر بار شارژ، پاسخگوی نیاز کاربران تا 3 الی 4 روز است. این در حالی است که این محصول با 8.3 میلی‌متر، ضخامت نسبتا مشابهی با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس (با ضخامت 8.1 میلی‌متر) دارد. گوشی موتو زد پلی (Moto Z Play) با باتری 3510 میلی‌آمپری و بدنه 7 میلی‌متری تا دو روز شارژدهی را به کاربران تضمین می‌کند و این در حالی است که مقرون به صرفه موتورولا حتی از پرچمداران سامی باریک‌تر است.

سرعت عملکرد لنوو پی 2 و موتو زد پلی (و همچنین طراحی بدنه و صفحه نمایش آنها) به هیچ وجه قابل مقایسه با پرچمداران سامسونگ نیست، با این حال هر دو محصول به خوبی از عهده کارهای روزمره بر می‌آیند و در اینجا شاهد تفاوت محسوسی بین این محصولات نیستیم.

نتیجه‌گیری

پرچمداران جدید سامسونگ بدون شک محصولات بسیار خوبی هستند و حتی عمر شارژدهی گلکسی اس 8 نیز جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته است. علاوه بر این، گلکسی S8 و نسخه پلاس آن از جنبه‌های مختلف محصولاتی انقلابی هستند. با این حال میزان شارژدهی آنها انقلابی نیست و فقط می‌توان آن را خوب ارزیابی کرد. البته این ارزیابی ما نیز بر طبق اعداد و ارقام رسمی منتشر شده توسط کمپانی سامسونگ است؛ در این زمینه باید منتظر بررسی‌های دقیق و تخصصی از این محصولات باشیم.

عمر شارژدهی گلکسی اس 8 آنچنان انقلابی نیست

در طرف مقابل، محصولات مقرون به صرفه متعددی در بازار دیده می‌شوند که با پرداخت هزینه‌ای کمتر، عمر شارژدهی بسیار بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورند. برای رسیدن به کمال و بی‌نقص بودن هیچ مرزی وجود ندارد، با این حال ارائه عمر شارژدهی بالا یکی از فاکتورهای مهم در رسیدن به موفقیت به شمار می‌رود و تولیدکنندگان نیز به این موضوع پی برده‌اند.

البته امیدواریم منظور ما را بد متوجه نشده باشید؛ انتخاب ما بین پرچمداران جدید سامسونگ و محصولاتی همچون لنوو پی 2 و موتو زد پلی همیشه گلکسی S8 است. با این حال کاربران زیادی در زمینه خرید، عمر شارژدهی را در اولویت بالا قرار می‌دهند و این نکته‌ای است که تولیدکنندگانی همچون سامسونگ باید حتما در طراحی محصولات آینده خود مد نظر قرار دهند.

نظر شما؟

همانطور که مشخص است در بحث اصلی ما دو دیدگاه وجود دارد؛ کاربران به عمر شارژدهی اهمیت می‌دهند یا عملکرد فوق‌العاده و مدرن. نظر شما چیست؟‌ آیا با این سیاست سامسونگ موافق هستید یا از ایده بهبود عمر شارژدهی گلکسی اس 8 پیروی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینا همش عدده،اما تو عمل داغونه