رزولوشن پیش‌فرض صفحه نمایش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، +FullHD است!

اگرچه پرچمداران جدید سامسونگ با نمایشگرهایی بزرگ به صورت رسمی معرفی شدند، اما بد نیست بدانید که رزولوشن پیش فرض صفحه نمایش گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8)، فول اچ دی پلاس (+FullHD) است.

زمانی‌که به‌روزرسانی اندروید 7.0 نوقا برای نسل قبلی از گوشی های سری “Galaxy S” عرضه شد، برخی از کاربران در کنار اضافه شدن قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار، متوجه تغییری عجیب در گوشی های خود شدند؛ رزولوشن صفحه نمایش گلکسی S7 به فول اچ دی کاهش پیدا کرده بود. درواقع این نوعی باگ یا ایراد جدید نیست که در گوشی های سامسونگ دیده می‌شود، بلکه قابلیتی‌ است که به کمک آن کاربران می‌توانند با تغییر رزولوشن صفحه نمایش دستگاه خود به مصرف کمتر انرژی و باتری کمک کنند.

صفحه نمایش گلکسی اس 8

کاربران در هر زمان می‌توانند رزولوشن صفحه نمایش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را تغییر دهند

همان‌طور که در تصویر رسمی منتشرشده از سوی سامسونگ مشاهده می‌کنید، سازندگان چنین قابلیتی را به پرچمداران جدید خود نیز اضافه کرده‌اند. درحقیقت رزولوشن واقعی صفحه نمایش گلکسی S7 و S7 پلاس، 1440×2960 است که با عنوان +WQHD شناخته می‌شود. بنابر شایعات قبلی نیز نسبت تصویر صفحه نمایش این گوشی ها 18.5:9 است. این نسبت تصویر جدید که پیشتر در جی 6 (LG G6) هم دیده بودیم، با نام “Univisium” معرفی شده و امکان باریک‌تر و بلندتر شدن دستگاه را فراهم می‌کند. درنتیجه، رزولوشن صفحه نمایش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به صورت پیش‌فرض روی +FullHD یا 1080×2220 تنظیم شده که کاربران در صورت تمایل می‌توانند آن را به رزولوشن اصلی یعنی +WQHD افزایش دهند.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم نتایج رسمی که پیشتر سامسونگ از شارژدهی باتری گوشی های جدید خود منتشر کرده بود، با رزولوشن +WQHD اندازه‌گیری شده یا +FullHD. شاید نیازی به گفتن نباشد اما کاربران در هر زمان توانایی تغییر این تنظیمات را داشته و حتی برای کاهش مصرف انرژی، می‌توانند +HD یا 720×1480 را انتخاب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. من منتظر ی محصول انقلابی بودم.ولی سامسونگ کار خاصی نکرده.حذف دکه فیزیکی هوم برا من که جالب نیست.منتظر بررسی تجربه کاربری میمونم ببینم چی میشه.

  2. بازم حقه بازی،برا تبلیغ میگه qhd برا تست باتریم full hd ,
    پس وقتی پیشفرض full hd پس qhd برای چی؟
    پس چرا به zperimum برا تغییر رزولوشون گیر میدادید؟
    سامسونگ مردم احمق فرض کرده؟
    پس چرا کلن full hd نمیزد؟