دوربین گلکسی اس 8

عرضه گلکسی اس 8 با سنسور دوربین جدید سونی یا سامسونگ

گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ (+Samsung Galaxy S8) بالاخره در رویداد نهم فروردین ماه کره‌ای‌ها رونمایی شدند و دیگر خبری از شایعات و اطلاعات لو رفته از این محصولات نیست؛ حالا تا عرضه نهایی این پرچمداران به بازارهای جهانی، مشخصات و عملکرد آنها را در مقالات مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم. در اینجا پیرامون دوربین گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و سخت‌افزار مورد استفاده در آن صحبت خواهیم کرد.

قبل از برگزاری مراسم رونمایی از Galaxy S8 و اس 8 پلاس شاهد انتشار شایعاتی در رسانه‌های چینی بودیم که در آن از سنسور جدید سونی در دوربین گلکسی اس 8 گفته شده بود. نام این سنسور جدید سونی در آن گزارشات، IMX333 ذکر شده بود. از آنجایی که نام این سنسور جدید در مجموعه محصولات این شرکت قرار نداشت، در آن زمان این شایعات را باور نکردیم. از طرفی برخی کارشناسان، تشابه دوربین اصلی اس 8 و اس 8 پلاس با پرچمداران سال قبل (خانواده گلکسی اس 7) را پیش‌بینی کرده‌ بودند.

دوربین گلکسی اس 8

اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ در دوربین 12 مگاپیکسلی پرچمداران سال قبل خود – گلکسی اس 7 و اس 7 اج – از دو سنسور مختلف بهره گرفته بود؛ سنسور اختصاصی سامسونگ با نام S5K2L1 ISOCELL یا سنسور ساخت شرکت سونی با نام IMX260.

حالا با نگاهی به اطلاعات اپلیکیشن سیستمی اندروید، مشخص می‌شود که در سال جاری نیز شاهد بهره‌گیری سامی از دو نوع سنسور در پرچمدار جدیدش هستیم، با این حال سنسور سونی در خانواده گلکسی اس 8 حالا با نام IMX333 شناخته می‌شود. کره‌ای‌ها در دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی دستگاه نیز از سنسور IMX320 سونی (و یا حسگر دیگری از سامسونگ) بهره گرفته‌اند.

کمپانی سونی به عنوان بزرگترین تولیدکننده لنزهای دوربین در جهان، همیشه همکاری خوبی با شرکت‌های بزرگ دیگر نظیر سامسونگ و اپل داشته است. اما این شرکت‌ها در زمینه پردازش تصاویر دست به کار شده‌اند و تجربه منحصر به فردی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. بنابراین عملکرد بهتر دوربین گلکسی اس 8 و +Galaxy S8 سامسونگ در محیط‌های کم‌نور و همچنین ثبت تصاویر با کمترین میزان تار از جمله دستاوردهای همین تلاش‌های اختصاصی سامسونگ بوده است. همچنین الگوریتم نرم‌افزاری بخش دوربین گلکسی اس 8 نیز متحمل تغییراتی شده است.

سنسور کمپانی سامسونگ در پرچمدار جدیدش با کد S5K2L2 در بخش مشخصات سیستمی ثبت شده است. بنابراین قطعا این حسگر با مدل قبلی در گلکسی اس 7 (S5K2L1) تفاوت دارد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد تصاویر ثبت شده با این پرچمداران جدید، دیگر گرمای قبلی را ندارند و اصطلاحا به رنگ زرد متمایل نیستند، همچنین تصاویر با کیفیت بهتری ثبت شده‌اند. با این حال هنوز نمی‌توان در زمینه عملکرد این گوشی‌ها در بخش تصویربرداری اظهار نظر کرد و باید منتظر عرضه نسخه نهایی آنها در بازار باشیم.

دوربین گلکسی اس 8

سال گذشته تصاویر ثبت شده توسط سنسور سونی و سامسونگ در پرچمداران کره‌ای کمی با هم تفاوت داشتند، حالا باید دید آیا دوربین گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نیز چنین تفاوت عملکردی در دو نسخه مختلف دارند یا خیر. نظر شما در این زمینه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. با سلام من یکی از طرفدار های پرو پا قرص سونی هستم و باید با جرعت بگم سونی بهترین برند دنیییییااااسسسسست موفق باشید

  2. مترجم محترم خواهش میکنم مقداری مطالعه فنی راجب متن هایی که ترجمه میکنید داشته باشید.
    مفهوم لنز با سنسور کاملا متفاوت هست، لطفا تیتر خبر را اصلاح کنید

  3. رنگ زرد از بین رفته،اما رنگ بنفش جاشو گرفته،خوب لامسب کلن از سنسور سونی استفاده کن چرا تفاوت قائل میشی،انقدر طمعکار نباش

  4. دوربین گلکسی اس 8 از لنز جدید سونی و سنسورهای سامسونگ بهره می‌برد
    اصلاح کنید لطفا

    دوربین گلکسی اس 8 از سنسورهای جدید سونی یا سامسونگ بهره می‌برد