به زودی شاهد تبلت اندرویدی بلک بری خواهیم بود

جان چن (John Chen) مدیر عامل بلک بری، در جربان ارائه گزارش مالی ربع چهارم سال گذشته میلادی این شرکت، طی یک کنفرانس با تحلیلگران سخن گفت. بر اساس گفته‌های وی، ارزش هر سهم این شرکت اکنون به 4 سنت رسیده که به نظر می‌رسد از میزان پیش‌بینی شده کمی فراتر رفته است. در جریان این صحبت‌ها، وقتی جان چن اعلام کرد به زودی فاز دوم برنامه صدور مجوز بلک بری آغاز خواهد شد، همه حضار گوش‌های خود را تیز کردند تا بلکه بدانند برنامه آتی این غول قدیمی دنیای موبایل چیست. ارائه تبلت اندرویدی بلک بری را باید یکی از برنامه‌های آتی این شرکت دانست.

بنابر گفته‌های جان چن، یکی از شریک‌های تجاری بلک بری به ساخت دستگاه‌های اندرویدی دارای اندازه بزرگ، شدیدا مشتاق است. نتیجه این صحبت از زبان مدیر عامل این است که به زودی یک تبلت اندرویدی بلک بری را مشاهده خواهیم بود. از آنجایی که می‌دانیم اکنون تنها سه کمپانی مجوز استفاده از برند بلک بری برای ساخت گوشی موبایل را دارند، حدس شریک علاقه‌مند به ساخت تبلت با این برند کمی آسان‌تر می‌شود. بدون شک ایده ساخت تبلت اندرویدی بلک بری را یکی از شرکت‌های TCL واقع در چین، Optiemus واقع در هند و یا PT BB Merah Putih واقع در اندونزی ارائه کرده است. البته جان چن، هیچ اشاره‌ای به شرکت پیشنهاددهنده طرح ارائه تبلت اندرویدی بلک بری نکرد.

تبلت اندرویدی بلک بری

نخستین تبلت اندرویدی بلک بری ، دومین تبلت در کل تاریخ شرکت

بدون شک با ورود تبلت اندرویدی بلک بری ، همراهان قدیمی این شرکت وفاداری دیرینه خود را باز هم ثابت خواهند کرد. گفتنی است سیستم عامل این دستگاه، بدون شک توسط خود بلک بری توسعه پیدا خواهد کرد. برای دوست‌داران این برند باید بگوییم محصول آینده، نخستین تبلت بلک بری نیست! پیش از این، تبلت بلک بری پلی بوک (BlackBerry PlayBook) را مشاهده کرده‌ایم که در سال 2011 روانه بازار شد.

این تبلت ابتدا با سیستم عامل QNX ارائه شد و بعدها با دریافت یک به روزرسانی، به سیستم عامل بسیار محبوب بلک بری 10 ارتقا پیدا کرد. اگرچه این پلتفرم در ابتدا با استقبال کاربران مواجه شد، اما بلک بری با چند قدم اشتباه کار را خراب کرد. به عنوان نمونه، تبلت بلک بری پلی بوک بدون اپلیکیشن پیشفرض تقویم عرضه شد و خبری از نیاز به اتصال به ایمیل برای استفاده از دستگاه و اپلیکیشن BlackBerry Bridge همچون سابق نبود. گفتنی است BlackBerry Bridge اپلیکیشن انحصاری بلک بری برای انتقال اطلاعات میان دو دستگاه ساخت این شرکت بود. جان چن درباره عرضه تبلت اندرویدی بلک بری گفت :

یکی از شرکای ما به شدت به ساخت یک تبلت قدرت گرفته از اندروید مشتاق است، به همین دلیل از ما خواسته تا حق انجام این کار را به آن‌ها بدهیم. من نیز با انجام این کار موافق هستم، چرا که با عرضه تبلت اندرویدی بلک بری توسط این شرکت، ما به ازای هر دستگاه حق امتیاز خود را دریافت خواهیم کرد. ما می‌بایست کارهای زیادی بر روی تبلت اندرویدی بلک بری انجام دهیم. به عنوان نمونه، نرم افزار آن باید توسط خود بلک بری توسعه پیدا کند.

بدون شک تورستن هاینز (Thorsten Heins) جزو افرادی است که از شنیدن خبر عرضه دومین تبلت اندرویدی بلک بری بسیار متعجب می‌شود. وی مدیر عامل سابق بلک بری بوده و در سال 2013 مدعی شد تبلت‌ها تا پنج سال آینده خواهند مرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*