خروج بنیانگذار اکولوس از فیسبوک

خروج بنیانگذار اکولوس از فیسبوک ؛ همکاری پالمر لاکی با غول شبکه‌های اجتماعی به پایان رسید

پس از گذشت سه سال از خرید شرکت واقعیت مجازی اوکولوس (Oculus VR) توسط کمپانی فیسبوک به قیمت ۲ میلیارد دلار، خبر رسمی خروج بنیانگذار اکولوس از فیسبوک منتشر شد. خریداری شرکت اوکولوس بنا بر عقیده مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر فیسبوک، به اینکه فناوری VR جهش بعدی تکنولوژی پس از همه گیر شدن اسمارتفون ها خواهد بود، صورت گرفت که خبر آن سر و صدای زیادی به پا کرد. اما به تازگی خبر رسید که پالمر لاکی (Palmer Luckey)، بنیانگذار شرکت اکولوس و طراح هدست واقعیت مجازی Oculus Rift، به همکاری خود با غول شبکه‌های اجتماعی پایان داده است.

خروج بنیانگذار اکولوس از فیسبوک به نظر بی ارتباط با شخصیت پالمر لاکی نیست

خروج لاکی تنها دو ماه پس از دادگاهی شدن او و تعدادی از همکارانش به اتهام دزدی اسرار تجاری شرکت بازی‌های ویدیو زنی­مکس مدیا (ZeniMax Media)، برای ساخت هدست اکولوس، صورت گرفت. قاضی این محاکمه که در دادگاهی فدرال برگزار شد، با توجه به اینکه کدهای مربوط به هدست Oculus Rift در زمانی توسعه یافت که جان کارمک (از توسعه دهندگان اکولوس) هنوز جزو کارکنان زنی­مکس مدیا بود، مبلغ 500 میلیون دلار را به عنوان خسارت تعیین کرد؛ پرداخت 50 میلیون از این مبلغ به عهده پالمر لاکی است. البته این محاکمه مدتی پس از ماجرای انتقادهای عمومی صورت گرفته از لاکی به دلیل کمک‌های مالی او به گروه Nimble America، برگزار شد؛ گروه Nimble America یک تشکیلات سیاسی طرفدار دانولد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تصاویر و شعارهایی تمسخرآمیز علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری و رقیب پیشین دانولد ترامپ، در وب‌سایت‌های مانند توییتر، فیسبوک و ردیت منتشر می‌کرد.

خروج بنیانگذار اکولوس از فیسبوک

با وجود اینکه هنوز جزئیاتی در مورد خروج بنیانگذار اکولوس از فیسبوک منتشر نشده، پیام زیر توسط این غول شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که پایان همکاری پالمر لاکی را تائید می‌کند:

جای خالی پالمر در فیسبوک حس خواهد شد و میراث او فراتر از اکولوس خواهد بود. روحیه خلاق پالمر باعث به وجود آمدن انقلابی در تکنولوژی واقعیت مجازی و آغاز به کار صنعتی جدید شد. ما از تمام زحمات پالمر برای اکولوس و VR متشکریم و برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.

پالمر لاکی هنوز در مورد خروجش توضیحی به کمپانی فیسبوک نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*