نگاه نزدیک به سامسونگ Bixby

نگاه نزدیک به سامسونگ Bixby : چه کارهایی می‌توان با دستیار مجازی گلکسی اس 8 انجام داد

در زیر قصد داریم نگاه نزدیکی را به سامسونگ Bixby ، دستیار هوشمند شرکت سامسونگ داشته باشیم. سامی این دستیار را برای نخستین بار همراه با دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8 & S8) خود به ارمغان آورده است، اما واقعا بیکسبی قادر به ارائه چه خدماتی است؟ در ادامه با ما همراه باشید

سیری، الکسا، کورتانا و دستیار گوگل همگی زمانی که شما قادر به دست زدن به گوشیتان نیستید همراه با پشتیبانی از فرامین صوتی به کمک شما می‌آیند. در حالی که برخی توسعه دهندگان تنها شنیده شدن فرامین از شما را کافی می‌دانند، سامسونگ یک گام به جلو برداشته و در دنیای پهناور سرگرمی های موبایلی از سرویس خود در گوشی های جدیدش استفاده کرده است. این شرکت هفته گذشته با رونمایی از دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از یک دستیار صوتی جذاب نیز به نام سامسونگ Bixby اشاره کرد. از آنجایی که ما شانس آن را داشتیم که نگاه نزدیکی را به این دو گوشی داشته باشیم، دقایقی را نیز صرف بررسی اجمالی از این گوشی کردیم. در زیر می‌توانید شرح آن چه که ما مشاهده کرده‌ایم را ببینید.

ویدیو نگاه نزدیک به سامسونگ Bixby

سامسونگ Bixby چه کاری انجام می‌دهد؟

درست همانند دیگر دستیاران مجازی، سامسونگ Bixby نیز چند وجهی است؛ بنابراین آن در گوشی شما نیست تا تنها یک کار را انجام دهد بلکه چندین کار را می‌تواند برای شما انجام دهد. توضیح دادن در این مورد به نوعی تکرار مکررات است؛ چرا که دقیقا تمامی کارهایی که سایر دستیاران انجام می‌دهند را بیکسبی می‌تواند انجام دهد و شما می‌توانید در اپلیکیشن آن به جستجوهای صوتی و کارت های مختلف دسترسی پیدا کنید.

نگاه نزدیک به سامسونگ Bixby

سامسونگ Bixby درست همانند تمامی رقبای خود می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد و به لطف دسترسی آن به بانک اطلاعات عظیم اینترنت مواردی همچون تبدیل واحدهای مختلف را به یکدیگر انجام دهد. همچنین درست همانند Google Now به شما اطلاعاتی را در فرمت کارت، لیستی از کارت‌ها شامل اخبار و رویدادهای کنونی را نشان می‌دهد، اطلاعات ذخیره شده در جدول شخصی شما را فرابخواند و با وارد شدن به گوشی شما اطلاعات سلامتی شما را بسنجد. شما آزادید تا کارت های جدید را به این لیست اضافه کنید و بیکسبی نیز به شما اپلیکیشن هایی را معرفی می‌کند که از این دستیار جذاب پشتیبانی می‌کنند. شما با نصب این اپلیکیشن های پیشنهادی می‌توانید لذت بیشتری را از گوشی خود ببرید.

دسترسی به بیکسبی

اینها تماما استاندارد هستند و اولین چیزهایی هستند که از دستیار سامسونگ توقع داشتیم. اما برای دسترسی به این دستیار چه باید کرد؟ آن صاحب یک کلید فیزیکی است. هرچند گلکسی S8 فاقد یک کلید هوم فیزیکی جلویی است، اما یک کلید در سمت چپ این گوشی تعبیه شده تا کاربران هر زمانی که خواستند بتوانند با فشردن آن، سامسونگ Bixby را فرا بخوانند. این عملکرد به طبع آسوده‌تر از آن است که شما به صورت نرم افزاری و یا گفتن چند کلمه دستیار گوشیتان را فراخوانی کنید.

نگاه نزدیک به سامسونگ Bixby

استقبال از قدرت صدا

پاسخگویی به پرسش‌ها همراه با فرامین صوتی شاید این روزها چیز عجیب و غریبی نباشد، بنابراین سامسونگ وعده داده است که این دستیار مجازی به صورت کامل می‌تواند صحبت شما را بفهمد.‌ این یک هدف بلندبالا است، اما سامسونگ در تلاش است تا بیکسبی را به جایی برساند که دقیقا هر آنچه از طریق لمس نمایشگر گوشیتان انجام می‌دهید را با صدایتان انجام دهید. یا اینکه اگر نمی‌خواهید تنها فرامین مورد تایید را بگویید، بیکسبی جوری طراحی شده که بتوانید با لحن خودتان با آن به گفتگو بپردازید. بدون شک این برای تلفن های هوشمند بلندپروازانه است، اما در حال حاضر اجرای آن کمی محدود است (که البته طبیعیست). هرچند ما نسخه‌ی دمو آن را مورد آزمایش قرار داده‌ایم که کامل نیست و امیدواریم سامسونگ با به روزرسانی آن، موجبات جذابیت هر چه بیشتر آن را فراهم کند. در هر صورت ما نمی‌توانیم بگوییم که شما با خرید یک گوشی گلکسی اس 8 دیگر نیازی به لمس نمایشگر گوشی خود نخواهید داشت.

سامسونگ Bixby می‌بینید شما چه کار می‌کنید

در حالی که ما هنوز هم منتظر نگاه عمیق‌تری به قابلیت کنترل صوتی هستیم، بخشی از بیکسبی که این هفته آماده‌ی استفاده بود در واقع Bixby Vision نام داشت که پردازش واقعیت افزوده را به دوربین گلکسی اس 8 می‌بخشد. اما این قابلیت در واقع چیست؟

به لطف بیکسبی، اگر دوربین گوشی گلکسی اس 8 و برادر بزرگتر آن را روبروی یک نوشته‌ی انگلیسی بگیرید و بخواهید آن را برایتان ترجمه کند. دستیار سامسونگ با آنالیز نوشته‌های درون عکس می‌تواند به صورت نزده آن را برای شما ترجمه کند. اما این تمام ماجرا نیست، سامسونگ Bixby می‌تواند به شما کمک کند تا با گرفتن دوربین بر روی یک محصول از اصل بودن آن مطلع شوید. همچنین آن با کمک گرفتن از مکان گوشیتان به شما جاذبه‌های اطرافتان را پیشنهاد می‌کند.

نگاه نزدیک به سامسونگ Bixby

هرچند ما قابلیت های مشابه‌ای را از گوگل یا آمازون دیده‌ایم، اما راه حل سامسونگ کاملا ویژه است تا این قابلیت ها را به صورت ویژه‌ای در اختیار کاربران قرار دهد. به طور مثال بیکسبی در جستجوی تصاویر، به خوبی می‌تواند محصولات عجیب و غریب را شناسایی کند و حتی تصاویری مشابه با آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

انتظارات

در نگاهی ساده باید گفت که سامسونگ Bixby یکی دیگر از دستیاران مجازی است، اما به معنای واقعی به نظر می‌رسد که سامسونگ وعده‌های خود را عملی کرده است و این دستیار نه تنها قادر به ارائه قابلیت هایی مشابه سایر رقبای خود است، بلکه آن ارائه کننده سطح جدیدی از سرویس‌ها است تا خدمات متفاوت را در یک سیستم دسترسی ساده به ارمغان بیاورد. سامسونگ تلاش زیادی را انجام داده تا یک فریم ورک جذاب را به ارمغان بیاورد و وعده‌های بزرگ خود در مورد کنترل صوتی را همراه با پلتفرم اندروید در اختیار کاربران قرار دهد. ما نمی‌توانیم بگوییم کاربران گلکسی اس 8 را تنها برای بیکسبی موجود در آن خریداری کنند، اما ما می‌توانیم بگوییم که کاربران می‌توانند پاسخ دهی مطلوبی را نسبت به خدمات مورد علاقه‌شان همراه با این گوشی داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آیا برای galaxy s7 نیز خواهد آمد؟

  2. زنده باد سامسونگ