تولید پراید و پژو 405

تولید پراید و پژو 405 حداقل تا دی 97 ادامه خواهد داشت

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، نه تنها خط تولید پراید و پژو 405 در پایان سال گذشته متوقف نشد، بلکه با تصمیماتی که مبنی بر رعایت افزایش استانداردها از 52 به 83 مورد گرفته شد، تمامی خودروهای تولید داخل تا دی‌ماه سال 1397 مهمان بازار کشورمان خواهند بود. به این ترتیب، تمامی شایعاتی که در مورد توقف تولید خودروهای بی‌کیفیتی مانند پراید و پژو 405 به گوش می‌رسید توسط مسئولان مربوطه تکذیب شد.

پیش از این، پیش‌بینی می‌شد که پس از 10 سال تولید پراید و پژو 405، خط تولید این خودروهای بی‌کیفیت متوقف شود. در مقاطع مختلف نیز صحبت‌ها و شایعاتی در این مورد به گوش می‌رسید اما به نظر می‌رسد که همچنان تولید این خودروها ادامه خواهد داشت و پراید و پژو 405 حداقل تا اواخر سال 97 مهمان بازار کشورمان خواهند بود.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در آخرین نشست خبری خود اعلام کرد که استانداردهای خودرویی از 52 مورد به 83 مورد افزایش پیدا کرده‌اند و قرار شد در ستاد سیاست‌گذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، در خصوص نحوه اجرای این استانداردها تصمیم‌گیری شود.

تولید پراید و پژو 405

توقف تولید پراید و پژو 405 ارتباطی به سازمان ملی استاندارد ندارد

پیروزبخت در واکنش به این موضوع که طبق قانون باید خط تولید خودروهایی که 10 سال از زمان تولیدشان می‌گذرد متوقف شود، گفت:

در هر کشوری بین سازمان‌های مختلف، یک فرایند زنجیره‌ای حاکم است. در ایران نیز همه چیز بر عهده سازمان ملی استاندارد نیست و خودرو هم از این مقوله مستثنی نخواهد بود. موضوع توقف خط تولید خودروهایی که 10 سال از عمرشان می‌گذرد مانند پراید و پژو 405، ارتباطی به ما ندارد.

همچنین سعید تاجیک، معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد آخرین وضعیت تولید پراید و پژو 405 و زمان توقف تولید این خودروها بیان کرد که باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که خودروی جایگزینی با این قیمت در دنیا به سختی پیدا می‌شود. بسته CKD خودرو تقریبا 9 تا 10 هزار دلار است که با احتساب نرخ دلار و تعرفه‌ها، کمتر از 60 الی 70 میلیون تومان آب نمی‌خورد؛ بنابراین ما خودروی 20 تا 30 میلیونی که جایگزین پراید و پژو 405 شود نداریم.

صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مورد خیال همه را راحت کرد و گفت تا دی‌ماه 1397، تولید هیچ خودرویی در کشورمان متوقف نخواهد شد. بر اساس رعایت استانداردهایی که توسط شورای عالی استاندارد و سازمان ملی استاندارد ایران تدوین می‌شود، بخش‌های مختلف باید این استانداردها را رعایت کنند و در بخش خودرو نیز، استانداردهایی در زمینه ایمنی، کیفیت، آلایندگی و مصرف سوخت مد نظر قرار می‌گیرد.

تولید پراید و پژو 405

تولید پراید و پژو 405 از اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 شمسی در ایران آغاز شد. در سال 95 بارها صحبت‌هایی مبنی بر توقف تولید این دو خودرو تا پایان سال مطرح شده بود، اما در نهایت با افزایش تعداد استانداردها به 83 مورد و تغییر پلتفرم خودروهایی که به اصلاح نیاز دارند، تمامی خودروها تا دی‌ماه 97 به حیات خود ادامه می‌دهند و پس از آن در مورد تولید یا توقف تولید آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هرجوری دلشون میخواد سر مردم شیره میمالن