لیفان ایکس 80

عرضه خودروی شاسی بلند لیفان ایکس 80 (Lifan X80) در بازار چین

پس از عرضه MPV فورد S-Max، شرکت خودروسازی چینی لیفان اکنون یک شاسی بلند جدید را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. شاسی بلند بزرگ لیفان ایکس 80 (Lifan X80) یک خودروی 7 صندلی و بسیار ارزان است که در کشور چین معرفی شده و وارد بازار می‌شود. در ادامه به صورت مختصر با ویژگی‌های این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت لیفان در زمان معرفی شاسی بلند X80 یک سورپرایز برای علاقه‌مندان داشت و آن هم قیمت این خودرو بود. پیش از این نیز می‌دانستیم که لیفان ایکس 80 قرار است به عنوان یک خودروی ارزان وارد بازار شود اما تصور نمی‌کردیم که تا این اندازه ارزان‌قیمت باشد. نسخه پایه این خودرو با قیمت 109 هزار و 900 یوآن معادل 15 هزار و 830 دلار در بازار چین به فروش می‌رسد.

لیفان ایکس 80

لیفان ایکس 80 یک شاسی بلند بزرگ با 7 صندلی بوده و طول آن کمی کمتر از 5 متر است. این خودرو از یک پیشرانه بنزینی 2 لیتری توربو با قدرت 191 اسب بخار و گشتاور 286 نیوتن‌متر بهره می‌برد. نسخه‌های پایه X80 از گیربکس 6 سرعته دستی استفاده می‌کنند اما مدل فول آن به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز است. مدل فول لیفان ایکس 80 طبیعتا گران‌تر است و با قیمت 149 هزار و 900 یوآن معادل 21 هزار و 768 دلار روانه بازار می‌شود.

لیفان ایکس 80

همان‌طور که گفته شد، لیفان X80 یک شاسی بلند بزرگ و 7 نفره است. ابعاد این خودرو برابر 4.82 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.76 متر ارتفاع بوده و محورهای جلو و عقب آن نیز 2.79 متر فاصله دارد. کابین لیفان ایکس 80 با توجه به ارزان‌قیمت بودن خودرو، راضی‌کننده است و به نظر می‌رسد کیفیت متریال به کار رفته در آن مناسب باشد اما متاسفانه طراحی داخلی خودرو کمی از مد افتاده و ناخوشایند است؛ آن هم به خاطر این که لیفان زمان زیادی را برای ساخت و عرضه این خودرو به بازار صرف کرده است. پلاستیک‌های تیره و جزئیات چوب مصنوعی هم به وفور در کابین X80 به چشم می‌خورد.

لیفان ایکس 80

پانل خودرو کاملا دیجیتالی و دارای گرافیک تیزی است اما طراحی کاملا قدیمی و کهنه‌ای دارد. یکی از نکات جالب در این پانل، امکان تغییر دادن شکل نشان‌دهنده‌هاست که گزینه جذاب و زیبای استایل سه بعدی نیز در آن قرار گرفته است. صفحه نمایش به کار رفته در لیفان X80 از نوع لمسی 8 اینچی بوده و امکانات دیگری مانند بلوتوث، اپل کارپلی، دوربین دید عقب و ورودی USB برای آن تعبیه شده است.

لیفان ایکس 80

از ویژگی‌های طراحی خودرو باید به ستون D و پنجره‌ای کوچک که خط شانه را به صورت تیز قطع می‌کند، اشاره کرد. پنجره عقب خودرو نیز کوچک بوده و همین موضوع نیاز به دوربین دید عقب را بیشتر کرده است. حال باید دید خودروی شاسی بلند چینی لیفان ایکس 80 با قیمت مناسب خود می‌تواند در بازار شلوغ چین به موفقیت دست پیدا کند و آیا این خودرو در آینده همانند برادر کوچکترش یعنی X60 وارد بازار کشورمان خواهد شد یا خیر؟

گالری تصاویر لیفان ایکس 80

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظر که ماشین خوبی میاد،امکانات بسیار عالی ای هم داره

  2. وقتی این خودروهای چینی را نگاه میکنم که با چه سرعتی پیشرفت کردند و دارند بازارهای جهانی را یکی پس از دیگری میگیرند بُلند میگم خاک بر سر مسئولین خودروسازی ما که شصت هفتاد سال از تاریخ خودروسازی در ایران گذشت،سیب زمینی های بی رَگ و غیرت!