با ارزش ترین برند خودرو در آمریکا

تسلا حالا به عنوان با ارزش ترین برند خودرو در آمریکا شناخته می‌شود

طی سال‌های اخیر خودروهای الکتریکی جایگاه ویژه‌ای میان مصرف‌کنندگان پیدا کرده‌اند که شاید در این میان شرکت تسلا بیش از هر سازنده دیگری در کانون توجه قرار داشته باشد. هرچند، چنین توجهی بی‌علت نیست چراکه روز گذشته این شرکت با پشت سر گذاشتن سازندگان بزرگی همچون جنرال موتورز و فورد، عنوان با ارزش ترین برند خودرو در آمریکا از نظر سرمایه گذاری در بازار را از آن خود کرد.

درگشته جنرال موتورز به عنوان با ارزش ترین برند خودرو در آمریکا شناخته می‌شد

هم‌اکنون ارزش هر سهم تسلا از مرز 300 دلار عبور کرده و سرمایه‌گذاری در بازار آن نیز بالاتر از 53 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این در حالی‌ست که روز دوشنبه، ارزش هر سهم جنرال موتورز حدود 3 درصد کاهش پیدا کرد و همزمان با آن سرمایه‌گذاری در بازار این شرکت نیز به حدود 50 میلیارد دلار رسید. در واقع چنین آماری را می‌توان بیشترین سقوط سهام جنرال موتروز طی 9 ماه گذشته در نظر گرفت. به‌علاوه، فروش ماه مارس این شرکت نیز حتی پایین‌تر از پیش‌بینی تحلیل‌گران بود.

اگرچه آمار تعداد خودروهای تولیدشده توسط تسلا در سه ماهه ابتدایی سال 2017 با افزایش 69 درصدی به 25 هزار دستگاه رسیده و بعد از فورد در جایگاه دوم قرار گرفته است، اما هنوز زمان زیادی تا درخشش در بازار جهانی باقی مانده و هم‌اکنون تویوتا با سرمایه گذاری 177 میلیارد دلار در بازار، سه برابر این شرکت ارزش دارد! همچنین بر اساس گزارش‌های مرکز “S3 Partners” و به دنبال ضرر تقریبا 3 میلیارد دلاری برخی فروشندگان استقراضی، هنوز دستمزدهای آنها نیز پرداخت نشده و تحلیل‌گران، کاهش ارزش سهام این شرکت در بازار را پیش‌بینی می‌کنند.

با ارزش ترین برند خودرو در آمریکا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*