گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج

مقایسه رابط کاربری گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج

همان‌طور که انتظار می‌رفت سامسونگ با معرفی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8)، توانایی خود در طراحی و تولید گوشی های هوشمند را به رخ دیگر رقبا کشید. علاوه بر طراحی، بهره‌گیری از سخت افزار قدرتمند یکی دیگر از ویژگی‌های کلید محصولات جدید این شرکت محسوب می‌شود که سازندگان مانور زیادی روی آن دادند. اما آیا از نظر نرم افزاری تفاوتی میان گلکسی S8 و S8 پلاس با پرچمداران سال گذشته وجود دارد؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال قصد مقایسه شکل ظاهری و رابط کاربری گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 egde) با یکدیگر را داریم.

پیش از شروع، بهتر است بدانید هر دو این گوشی ها از نسخه یکسان سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و شاید تفاوت چندانی میان آنها وجود نداشته باشد. با این‌حال صفحه نمایش بزرگ‌تر گلکسی S8 پلاس دست مهندسان سامسونگ برای اعمال تغییرات کوچک و بزرگ را باز گذاشته است.

گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج

بررسی تفاوت‌های رابط کاربری گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج

صفحه اصلی و قفل صفه نمایش

همان‌طور که احتمالا انتظارش را دارید، تفاوت چندانی در این بخش وجود نداشته و مثل همیشه، امکان ویرایش و شخصی‌سازی شرتکات‌ اپلیکیشن های مختلف وجود دارد.

هرچند اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید احتمالا متوجه تغییر شکل ظاهری برخی آیکون‌ها خواهید شد. استفاده از چنین طرحی برای گلکسی S8 و S8 پلاس باعث انسجام بیشتر شکل ظاهری آیکون‌ها و محیط کاربری دستگاه می‌شود.

خوشبختانه کاربران می‌توانند در صورت تمایل، به فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ مراجعه کرده و تم‌های مورد نظر خود را دانلود کنند. پیشتر امکان انجام چنین کاری برای نسل قبلی گوشی های سری گلکسی نیز وجود داشت؛ درنتیجه چیز زیادی در این بخش تغییر نکرده است.

منوی اپلیکیشن ها

اینکه شما از کشو یا منوی اپلیکیشن ها در محصولات جدید سامسونگ استفاده کنید یا نه به خودتان بستگی دارد. اما در حالت پیش‌فرض، هیچ آیکونی برای کشوی برنامه‌ها وجود ندارد؛ در این صورت کاربران با لمس صفحه و کشیدن انگشت خود به سمت چپ یا راست امکان مشاهده نرم افزارهای اصلی یا نصب‌شده را خواهند داشت.

اگرچه حالا دسترسی به اپلیکیشن های گوشی بسیار راحت‌تر و البته سریع‌تر از گذشته شده است، اما برخی کاربران بابت چنین تغییری واقعا خوشحال نیستند.

اعلانات و تنظیمت سریع

در مقایسه بخش اعلانات گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج واقعا تفاوت خاصی دیده نمی‌شود و شاید تنها مورد، حذف نوار جستجو از نوتیفیکشن گوشی های جدید سامسونگ باشد.

تنظیمات

موردی که در این بخش توجه ما را در لحظه اول به خود جلب کرد، نمایش تمام گزینه‌های پنجره تنظیمات در یک صفحه در گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس به خاطر صفحه نمایش بزرگ‌تر آنها بود. این در حالی‌ست که کاربران برای مشاهده گزینه‌های بیشتر در گلکسی اس 7 اج، باید صفحه را کمی به سمت بالا حرکت دهند.

بد نیست اشاره کنیم که منوی تنظیمات گوشی های سامسونگ در عین سادگی برای بسیاری از کاربران کمی گیج‌کننده خواهد بود.

پنل‌های اج (Edge panels)

به دنبال استقبال بسیار خوب کاربران از گوشی های مجهز به صفحه نمایشی با دو طرف خمیده، گلکسی S8 تنها در یک نسخه روانه بازار شد و بر خلاف گذشته دیگر نسخه تخت آن تولید نمی‌شود. منحنی بودن صفحه نمایش این گوشی ها بی‌علت نیست و کاربران می‌توانند با لمس و کشیدن انگشت خود، از قابلیت‌های اختصاصی و برخی میانبرها استفاده کنند.

همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده دیده می‌شود، تفاوتی در پنل اج گوشی های گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج وجود ندارد و شاید مثل قبل، فقط طراحی جدید آیکون‌ها مورد توجه باشند.

اپلیکیشن های پیش‌فرض

همانند قسمت‌های قبلی، تفاوت چندانی میان محیط و شکل ظاهری اپلیکیشن های پیش‌فرض گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج وجود ندارد. هرچند، به لطف صفحه نمایش بزرگ‌تر Galaxy S8 و +Galaxy S8، گوشی های جدید سامسونگ محتوای بیشتری را نسبت به گذشته نمایش می‌دهند.

حالت تقسیم صفحه نمایش

همواره با معرفی گوشی های جدید نباید در انتظار تغییری اساسی باشید؛ حالت تقسیم صفحه نمایش نیز یکی از همین موارد است!

گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج

سمت چپ: گلکسی اس 8 / سمت راست: گلکسی اس 7 اج

دوربین

اپلیکیشن دوربین آخرین بخشی است که قصد مقایسه آن در گوشی های گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 اج را داریم. مهندسان سامسونگ، این بخش را به صورت ژست‌گرا طراحی کرده و به دنبال تعامل بیشتر کاربران با تلفن همراه خود هستند؛ برای تغییر دوربین، باید انگشت را به سمت بالا یا پایین کشید و برای استفاده از از حالت‌های دوربین یا فیلترهای مختلف، باید این کار را به‌ترتیب با لمس صفحه و کشیدن آن به سمت چپ و راست انجام داد.

درواقع کاربران فقط هنگام فعال یا غیر فعال کردن حالت “HDR”، فلش و همچنین دسترسی به منوی تنظیمات دوربین باید از کلیدهای فیزیکی یا روش‌های همیشگی استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*