پیش بینی اختراع گوشی های هوشمند

پیش بینی اختراع گوشی های هوشمند توسط نیکولا تسلا در سال 1926

نیکولا تسلا (Nikola Tesla) به عنوان یکی از نوابغ قرن گذشته، مردی از آینده بود! شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما بسیاری بر این باورند که طرز تفکر و اختراعات نیکولا تسلا، از زمان زندگی او فاصله‌ی بسیاری داشت. به همین دلیل برخی او را به عنوان مردی از جهان آینده معرفی می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که تسلا، به عنوان مسافر زمان در تاریخ سفر کرده باشد. در واقع نیکولا تسلا دارای ذهنی فراتر از زمان خود بود، او در قرن گذشته از تمامی مردمان هم دوره‌ی خویش، بسیار پیچیده و مرموزتر تفکر می‌کرد. اما پیش بینی اختراع گوشی های هوشمند مسئله‌ی جالبی‌ست. نیکولا تسلا در سال 1926، از پیدایش گوشی‌ های هوشمند خبر داده بود!

پیش بینی اختراع گوشی های هوشمند توسط نیکولا تسلا، در صد سال قبل!

دستاوردهای نیکولا تسلا، به مراتب فراتر از برق و الکتریسیته بود. از اکتشافات پیشگامانه‌ی او می‌توان به مواردی از قبیل ارتباطات رادیویی بی سیم، موتورهای توربین، هلیکوپتر، چراغ‌های نئون و فلورسنت، اژدرهای دریایی و اشعه X اشاره کرد. تسلا در طول عمر 86 ساله‌ی خود، تعداد 700 اختراع کوچک و بزرگ را از خود بر جای گذاشت.

اکنون توجه شما را به یکی از جالب‌ترین پیش‌بینی‌های تسلا جلب می‌کنیم. پیش بینی اختراع گوشی های هوشمند ، توسط او در حدود 100 سال قبل انجام گرفته بود.

نیکولا تسلا همواره بر این باور بود که بین “پیشرفت” و “فناوری” تفاوت عمده‌ای وجود دارد. پیشرفت برای زندگی انسان سودآور است، اما فناوری لزوما اینطور نیست!

برای چندین دهه، تفکر خلاقانه‌ی نیکولا تسلا برای بسیاری از دانشمندان و محققان، شگفت‌آور بوده است. تسلا همزمان با یک پیشگویی باستانی به دنیا آمد که از باز شدن دروازه‌های عقل بر روی زمین صحبت می‌کرد.

پیش بینی اختراع گوشی های هوشمند

نسل جوان و در حال رشد امروز، این لیاقت را دارد که با نابغه‌ی قرن، یعنی نیکولا تسلا به شکلی جدی‌تر آشنایی پیدا کند. برای نشان دادن مغز پیشرفته‌ی نیکولا تسلا، توجه شما را به مصاحبه‌ی او با مجله‌ی کالیر در سال 1962 جلب می‌کنیم.

در این مصاحبه شاهد پیش بینی اختراع گوشی های هوشمند توسط نیکولا تسلا هستیم، در واقع این نابغه‌ی مثال زدنی، در حدود یکصد سال قبل، از پیدایش چنین ارتباطات پیچیده‌ای در قالب شبکه‌های موبایل سخن گفته بود!

پیش بینی اختراع گوشی های هوشمند

زمانی که شبکه‌ی بی‌سیم به طور کامل در نقاط مختلف جهان پیاده‌سازی شود، کره زمین همانند یک مغز بزرگ و جامع عمل خواهد کرد. در واقع همه‌ی موجودات و اشیا، جزئی از یک سیستم بسیار بزرگ‌تر خواهند بود. در چنین شرایطی ما قادر خواهیم بود با هر فرد دیگری در سراسر دنیا به صورت بلادرنگ ارتباط برقرار کنیم. علاوه بر این‌ها، از طریق تلویزیون و ارتباط تلفنی، قادر خواهیم بود افراد را ببینیم و یا صدای آنان را به وضوح بشنویم. صرف نظر از اینکه بین شما و شخص مورد نظر هزاران مایل فاصله باشد، آن را همانند یک ارتباط حضوری تجربه خواهید کرد! جالب است بدانید ابزاری لازم برای پیاده‌سازی چنین سیستمی ، به مراتب ساده‌تر از سیستم کنونی تلفن‌های سیمی است. در واقع افراد می‌توانند این تلفن‌های همراه را در جیب خود حمل کرده و اخبار روز را از طریق آن دنبال کنند.

زمانی که انتقال انرژی الکتریکی به صورت بی سیم فراهم شود، انقلاب بزرگی در حمل و نقل و انتقال رخ خواهد داد. در حال حاضر تصاویر متحرک در فواصل کوتاه قابل انتقال هستند، در چند سال آینده این فاصله به مقدار نامحدودی افزایش پیدا خواهد کرد. تصاویر از طریق سیستم تلگراف از 30 سال پیش تاکنون به کمک ارتباطات سیمی قابل انتقال هستند، مقایسه‌ی سیستم تلگراف در حالت سنتی با حالت بی سیم، همانند مقایسه لوکوموتیو بخار با قطارهای برقی خواهد بود!

به نظر شما این پیش بینی در آن زمان، شگفت انگیز نیست ؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. ببینید تسلا رفت قدرشو ندونستید حالا پشیمونید پس از این کارتون عبرت بگیرید و قدر منو بدونید تا بعداً واسم فیلم بازی نکنید که ایوای ما حواسمون نبود نمیدونم اینترنت نداشتیم تقصیر همراه اوله و غیره
    لطفاً جایزه نوبل منو بدید برم …. ! واسه خودتون میگم که بعدها پشیمون میشید اینا…. لطفاً

  2. آنقدر خرافات در اعماق ذهن ما نفوذ کرده که حتی اگر تسلا در سرزمین ما رشد میکرد به این سطح ذهنی نمیرسید،فکرکنیم…

  3. مرحوم ایت الله میرجهانی درنیم قرن پیش شخصی ازاصحاب حضرت حجت رادید واین حرف را مرحوم میرجهانی سال پنجاه ودو میگویند ودرساال شصت ودویاسه درسخنرانیشان هم گفتندوالبته انچه دراینترنت اوردند همه حرف ایشان نیست وان شخص که ازاصحاب حضرت بودبه مرحوم میرجهانی گفتندکه ما با دوستان وشخصی که بزرگ ماست همیشه درارتباطیم ایشان گفتند باقدرت اعجاز یا اسباب عادی ودراین وقت آن اولیاخدا ازجیبش جعبه ای شبیه گوشی دراورد ودکمه هایش را زد وشروع باصحبت کرد مرحوم میرجهانی گفت میدیدم که باشخصی صحبت میکند وصدایش می امد وان اولیاخداگفت ما این دستگاه مخابره را دهها سال قبل ساختیم وتصویری ان هم موجود است وساخته ایم واین قضیه زمانی بودکه حتی بی سیم هم وجود نداشت ویکی از اولیاخدا فرمودند که اختراعی مهم دردنیا نشده مگرانکه ازطرف خدا بتوسط اولیا خدا مددی به مخترع رسیده وتسلا هم بیشتر بهش توجه شده ولی تسلا فقط فرمول این صنایع پیشرفته کنونی مثل موبایل رامیدانست وگرنه امکانات علمی وصنعتی ان زمان انقدرنبودکه تسلا بتواند این فرمولهای الکترونیکی وصنعتی را عملی کند وحتی اسنادی است

    • این اولیا خدا که میگین طی الارض.نمیدونم عسایی یا صورت نورانی نداشتن ????
      خوب برادر من طرف تقریبا 100 سال پیش همچین حرفایی زده
      با سند و مدرک
      میگی یکی از اولیای خدا و نمیدونم یه چیزی شبیه اپل آیفون از جیبش در آورد و تماس تصویری گرفت و از این حرفا
      این دوره حرف داری باید پشتش مدرک تاریخی داشته باشی ول کن این چرت و پرت هارو
      بعدشم اگه خدا به مخترع ها مدد میرسونه چرا مدد به مخترع های مسلمان و شیعه و دیندار ما نمیکنه

      • و شما هم برادر وقتی خودت داری از سند و مدرک محکم صحبت میکنی برای حرف های خودتون چقدر سند و مدرک دارید که میگی چرا خداوند به دانشمندان مسلمان مددی نمیرسونه اگر یک نگاه به تاریخ اکتشافات مهمی که باعث حل خیلی از معادلات علمی و سوالاتی که قرن و سالها فکر بشر رو به خودش مشغول کرده بود برای نمونه شکل اولیه ای که در ابتدای تشکیل و بعد از پیوند کروموزم های انسان جنین به خودش میگیره تا اواسط قرن بیستم با وجود اختراع دقیق ترین میکروسکوپ ها برای دانشمندان غربی تبدیل به معما شده بود توسط چند دانشمند قرآنی قاری و محقق و تحلیل آیات قرآن مصری کشف و در اختیار یکی از دانشمندای اروپایی گذاشتند که بعد از به نتیجه رسیدن در مورد درستی اینکه جنین انسان در اوایل شکل گیری شبیه به بچه زالو است بعد از تحقیقش در مورد اینکه از ۱۴۰۰سال پیش کتاب مسلمانان دست نخورده مونده نه تنها بهش ایمان آورد و از قرآن دفاع کرد که وقتی از دوستش در آمریکا خواست در مورد رشته خودش تحقیق کنه هم به اکتشافات مهمی رسید که علم امروز نرسیده بود و اقرار کردن که قرآن برای ۱۴۰۰سال قبل فقط نبوده و برای الان هم فقط نئست که جلوتر از علم تمام عصرها خواهد بود درثانی چه طور میشه گفت مدد نمیرسونه وقتی بزرگترین ریاضیدانان اختر شناسان و‌‌‌‌… در طول تاریخ از جهان اسلام برخاستند جابربن حیان پدر علم شیمی نبود علم شیمی تا به حال به کجا رسیده بود؟ شیخ مفید ریاضئ دان فیزیک دان اختر شناس و.. فقط اگر از محاسبات ریاضی که انجام داد کل علوم جهان الان کجا بودند از فیزیک و اختر شناسی و … امروز چه جایگاهی بدون علم ریاضیات مفید داشتند علوم دیگرش هم بماند.. در مورد جاذبه و درخت سیب و اینکه به دروغ از یک دانشمند بعد مرگش بهش نسبت دادن خبر داریم ما ایرانی ها که از کدوم دانشمند و منبع دزدیدن دزدی های علوم توسط غرب بعد از فرو پاشی عثمانی شروع شد و البته رواج بی سوادی تحصیل کننده ها در جهان اسلام تا همین امروز که هنوز به با میل گرد تو گوش بچه از دبستان دروغ هایی مثل درخت و سیبی که خورد تو کله نیوتن فرو میکنند تا آخرین روز دانشگاه در مقاطع حتی بالاتر از دکتری که برای ۸۰ درصد از دبستانی هایی که می رسند و فارغ التحصیل میشن لیسانس و فوق لیسانس و …که تو کشور گوششان پر دروغ شده اونقدر که در مورد فرضیه زمین تو خالی یا آگارتا و حتی واقعیت هایی مثل وجود حیات خارج از زمین نه تنها هیچی نشنیدند که اونقدر از مطالعه خارج از درس فراری دادند که مبادا بخونم کشیده بشن به تحقیق و تحصیل تو همچین رشته هایی تا نکنه ایران هم که منبع غنی استعدادهاست برسه به ناسا و آژانس اروپا ژاپن و…و نتیجه بچه های دبستانی رشد کرده با تحصیلات عالیه از ۲۰ درصدی که خارج از ایران هستن و تحصیل کردن ۱۵ درصدشون دانشمندایی که چون زمینه بعضی فعالیت ها در ایران مُهَیّا نیست به ارمغان آوردن افتخار و پیشرفت برای جهان غرب و در صدر آمریکا و ناسا و پرورش دادن بزرگانی مثل پرفسور صنیعی برای پیشرفت آلمان و کلا اروپاست و ۸۰ درصد که تحصیلات عالیه در خود ایران دارند زمینه و استعداد همه کار هم دارند اما بعد از فرو کردن دروغ و پر کردن مغزشان چنان قبلی بهش زدن که با هیچ شاه کلیدی نشه از کرد. و اسم این ۸۰ درصد و گذاشتن :
        “تحصیل کرده های بی سواد”. پس نتیجه میگیریم وقتی ما امثال پرفسور سمیعی رو داریم امثال شیخ مفید ها و جابر ها و…
        خداوند به مسلمان و شیعه هم مدد خوب نمیرسونه ولی این خودمونیم که خودمون رو دست کم گرفتیم و تمام دنیا برامون شده زمین و حداکثر حفظ کردن اسم چندتا سیاره از اطرافمان چون ترسوندنمون از مطالعه و به جای اون گوش هامون رو پر کردند از دروغ تا ایمان به اینکه ما میتونیم رو آزمون بگیرند و ترس جایگزین کنن.با تشکر

  4. اینکه حضرت محمد (ص) 1400 سال پیش پیشبینی کرده بودند.

  5. یه سوال میشه بگید چرا تسلا خودش گوشی هوشمند رو نساخت با این که می دونست در اینده میسازنش و خودش نساخت

  6. دروغ و راستش گردن اونا که میگن میگویند در زمان زنده بودنش با موجودات فرا زمینی مرتبط بوده و در روزهای اخر عمر به راز وجود ساخت اهام و نقل و انتقال سنگ هائی در ابعاد غول اسا و سنگین پی برده بوده که اجل مهلتش نداده البته عده ای هم معتقد هستند ایشون هنوز زنده است و داره دور از انظار عمومی عشق و حالشو میکنه و اگه وقت بکنه گه گاهی هم به اختراعاتش ادامه میدهد

  7. واقعا اینارو گفته اون موقع !!!!!!!!! خیلی خلی عجیبه ، درسته هم باهوش بوده هم خلاق و دانشمند و سطح علمش از الان ما هم بیشتر بوده ولی خب اینارو بخوای کنار هم بزاری بازم عجیبه

    انگار این زمان رو دیه باشه ، انقدر مطمئن انگار صحبت کرده

    نشون میده زیاد از حد باهوش بوده

  8. تنها چیزی که حزمو درکش واسه موجودی به اسم انسان سخته سفر در بعد زمان است اگر واقعا تسلا به این توانایی دست پیدا کرده موجودی فرا خورشیدی است

  9. والا من از متن حرف هاش بیشتر به اینترنت فکر میکنم تا گوشی هوشمند نمی دونم چجوری به این نتیجه رسیدید!! واگه بخوام کاملتر بگم میشه «اینترنت اشیا»

  10. 1400سال پیش پیامبر این را پیش بینی کردن بود .اینکه جالبتره….حضرت به این مضمون می فرماید مردم ان زمان ظهوررادرکف دستشان به تما شا مینشینند….

    • این حرف شما هیچ ربطی نداره اصلن به این موضوع یکم درمورد چیزی که پیامبر گفته فک کن بعد بیا اینجا درجش کن. اصلن ربطی به گوشی نداره.من نمیدونم چرا یه عده میخوان هرچیزی رو به پیامبر و امامان ربط بدن. بکشید بیرون ازاین بازی کثیف.

  11. بیچاره تا بود قدرشو نمیدونستن الان هی تسلا تسلا می کنن

  12. واقعا از عجیبترین آدمهای تاریخه