تبلت شیائومی می پد 3

تبلت شیائومی می پد 3 رسما معرفی شد؛ پردازنده 6 هسته‌ای، دوربین 13 مگاپیکسلی و بیشتر

سه سال از معرفی اولین نسل از تبلت های می پد (Xiaomi Mi Pad) می‌گذرد و در شرایطی که کاربران در انتظار معرفی گوشی Mi 6 هستند، تبلت شیائومی می پد 3 (Xiaomi Mi Pad 3) در سکوت خبری در وب‌سایت این شرکت چینی قرار گرفته است.

نسل اول از این تبلت ها با بدنه‌ای از جنس پلاستیک تولید شد و چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. دو سال بعد سازندگان با افزایش کیفیت تبلت خود و استفاده از فلز در ساخت آن، می پد 2 (Xiaomi Mi Pad 2) را به چیپست‌های شرکت اینتل تجهیز و آن را با توانایی اجرای ویندوز 10 و اندروید روانه بازار کردند. حالا نیز تبلت شیائومی می پد 3 با سخت افزاری قدرتمندتر از گذشته پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته که درادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

تبلت شیائومی می پد 3

مشخصات فنی تبلت شیائومی می پد 3

شیائومی می پد 3 با وزن 328 گرم و ابعاد 200.4 در 132.6 در 7 میلی‌متر، تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته و مثل گذشته به صفحه نمایشی 7.9 اینچی و ال سی دی با رزولوشن 1536×2048 تجهیز شده است. به‌علاوه شکل ظاهری آن نیز کاملا با می پد 2 یکسان است.

بر خلاف انتظارمان، این‌بار خبری از تراشه‌های اینتل نیست و چیپست MT8176 شرکت مدیاتک با پردازنده‌ای شش هسته‌ای (2 هسته پردازشگر 2.1 گیگاهرتزی Cortex-A72 و 4 هسته پردازشگر 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53) مسئول مدیریت اطلاعات در این تبلت جدید خواهد بود. به‌نظر مدیران نمی‌توانند به‌درستی چیپ مورد نیاز تبلت های سری می پد را انتخاب کنند چراکه سال 2014 و همراه با معرفی نسل اول از این تبلت، از تراشه تگرا کی 1 (Nvidia Tegra K1) استفاده شده بود.

موضوع مهم دیگر، عدم عرضه نسخه ویندوزی از تبلت جدید شیائومی است. با این‌حال می پد 3 همراه با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری MIUI8 روانه بازار می‌شود تا سیستم نرم افزاری آن یک سر و گردن بالاتر از نسل‌های قبلی باشد.

تبلت شیائومی می پد 3

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این تبلت نیز می‌توان به چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و باتری قدرتمند 6600 میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره کرد که با هر بار شارژ شدن، می پد 3 را تا 867 ساعت در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد. همچنین این تبلت تا 12 ساعت توانایی پخش محتوای چند رسانه‌ای را دارد.

قیمت و زمان عرضه شیائومی می پد 3

متاسفانه شیائومی می پد 3 قرار است تنها در یک نسخه 64 گیگابایتی وارد بازار شود و حتی بر خلاف نسل اول آن، از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

متاسفانه هنوز زمان عرضه شیائومی می پد 3 مشخص نشده و این محصول جدید قرار است با قیمت 220 دلار (1499 یوان) به فروش رسد.

تبلت شیائومی می پد 3

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه از چیپست هیلوکس x25 استفاده میکرد بهتر بود
    از طرفی 4 گیگ رم با کوالکام 652 با فراکانس 1.8 خوب بود هم مصرف باتری کمتر میشد هم توانایی اجرا برنامه های سنگین رو داشت

    فکر میکنم دلیل انتخاب این مشخصات فنی می پد3 کاهش قیمت بوده ولی در کل تبلت متوسطی هست نه بد