طرح مفهومی جدید آیفون 8 اپل

طرح مفهومی جدید آیفون 8 اپل ؛‌ به یاد اولین آیفون اهالی کوپرتینو

سامسونگ توانست در رویداد چند هفته قبل خود همه را با گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) غافلگیر کند؛ تقریبا بیشتر قابلیت‌های رویایی که در رندرها مشاهده میشد را در محصول نهایی سامی دیدیم. اما در نظر داشته باشید که سال نو برای برخی افراد پس از معرفی پرچمداران سالانه اهالی کوپرتینو آغاز می‌شود! هنوز تا رونمایی از این محصول زمان زیادی باقی مانده است و در اینجا می‌خواهیم طرح مفهومی جدید آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) را بررسی و تحلیل کنیم.

مارتین هاجک یکی از معروف‌ترین کسانی است که در ترسیم طرح‌های مفهومی پرچمداران شرکت‌های مختلف، سابقه درخشانی دارد؛ مارتین همیشه پرچمداران را در حالت‌های جذاب و رویایی برایمان ترسیم می‌کند و برخی از آنها نیز گاهی اوقات قابل باور هستند. حالا زمان آن رسیده است که دوباره با طرح‌های وی بخواهیم شکل و شمایل احتمالی پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها را مشاهده کنیم.

آیا اپل در رویداد سپتامبر خود آیفون 7 اس (Apple iPhone 7s) را معرفی می‌کند یا به مناسب دهمین سالگرد معرفی گوشی‌های خود، محصولی متمایز را با نام آیفون 8 (Apple iPhone 8) روانه بازار خواهد کرد؟ هنوز پاسخ قطعی برای این سوال نداریم.

به هر حال گفته می‌شود پرچمدار جدید اهالی کوپرتینو با طراحی انقلابی – تقریبا مشابه با چیزی که در کهکشانی‌های سال 2017 سامسونگ دیدیم – از راه می‌رسد و حالا طرح مفهومی جدید آیفون 8 اپل نیز توسط مارتین با همین ایده طراحی شده است. این تصاویر را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید؛ همانطور که می‌بینید، مارتین در این طرح مفهومی جدید، از طراحی اولین آیفون این شرکت در 10 سال قبل استفاده کرده است و بدنه پشتی مشکی خاکستری آن قطعا حس نوستالژیکی برای کاربران دارد.

اگر اپل بتواند به موقع راهکار مناسبی جهت قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر شیشه صفحه نمایش محصول پیدا کند، مشاهده چنین طراحی منحصر به فردی در iPhone 8 آنچنان دور از انتظار نخواهد بود. سامسونگ در این راه موفق نبود (و شاید تمایلی نداشت!) و مجبور شد حسگر اثر انگشت پرچمداران امسال خود را به بخش پشتی منتقل کند؛ چیزی که اصلا کاربران همیشگی این کمپانی به آن عادت ندارند. در این طرح مفهومی جدید آیفون 8 اپل ، حاشیه بالای صفحه بیشتر از بخش پایینی است و این موضوع کمی آزاردهنده به نظر می‌رسد.

خب بهتر است تحلیل و بررسی این تصاویر را همینجا به اتمام رسانده و فقط به تصاویر این طرح مفهومی جدید آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) خیره شویم.

نظر شما؟

تاکنون چندین طرح مفهومی مختلف از پرچمدار سال 2017 اهالی کوپرتینو در فضای مجازی منتشر شده‌اند؛ ویژگی مشترک تمامی این طرح‌ها، نمایشگر کم حاشیه دستگاه و همچنین یکپارچه شدن حسگر اثر انگشت با آن است. نظر شما در مورد این زبان طراحی جدید در آیفون‌های اپل چیست؟ آیا طراحی مشابه بخش پشتی با اولین آیفون تاریخ اپل در این پرچمدار را می‌پسندید؟ نظرات و سوالات خود در این زمینه را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا بی نظیره o_O اپل همیشه حرف اولو میزنه توی طراحی مگه میشه ازش ایراد گرفت 🙂

  2. اپل طراحی یاد داره آخه؟