اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite

بررسی امکانات اپلیکیشن وب موبایل جدید Twitter Lite برای مرور توییتر

توییتر اخیرا نسخه جدید ورژن موبایل وب سایت خود با نام Twitter Lite را معرفی کرده است. به عبارت دیگر، وقتی از این پس به وسیله مرورگر گوشی موبایل یا تبلت (نه اپلیکیشن اختصاصی توییتر) به وب سایت این شبکه اجتماعی مراجعه کنید، با ظاهر متفاوتی روبه‌رو شده و امکانات جدیدی را دریافت خواهید کرد. تمرکز اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite بر روی افزایش دسترسی به این شبکه اجتماعی در کشورهای در حال توسعه است، کشورهایی که هنوز زیر ساخت دسترسی به اینترنت مطمئنی ندارند.

برای باز کردن هر صفحه در اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite کمتر از یک مگابایت حجم مصرف شده و همچنین ویژگی‌های هوشمندانه دیگری نیز برای ذخیره پهنای باند کاربران در آن به کار رفته است. برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی، در اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite تمامی تصاویر و ویدیوها به صورت محو نمایش داده شده و تا قبل از لمس کاربر بر روی آن‌ها بارگذاری نمی‌شوند. به این ترتیب، پهنای باند کاربر برای بارگذاری عکس‌ها و ویدیوهایی که تمایلی به دیدن آن‌ها دارد، هدر نخواهد رفت.

 

بنابر گفته‌های خود توییتر، اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite حدود 30 درصد سریع‌تر از ورژن موبایل پیشین بوده و در مقایسه با آن، 70 درصد در مصرف پهنای باند صرفه‌جویی می‌کند. به این ترتیب بیشتر گوشی های متصل به اینترنت تحت شبکه 3G، تمامی صفحات توییتر را در کمتر از پنج ثانیه باز خواهند کرد.

اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite

جالب است بدانید اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite در همکاری با گوگل توسعه پیدا کرده است. حین مرور توییتر با گوشی های اندرویدی، اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite قابلیت‌های بیشتری همچون نمایش نوتیفیکیشن دارد. همچنین اگر توییتر را به عنوان یک میانبر در هوم اسکرین خود اضافه کنید، در ادامه آیکون آن نیز همانند یک اپلیکیشن عادی، به منوی برنامه‌ها افزوده می‌شود. البته، امکان افزودن میانبر به هوم اسکرین دستگاه‌های دارای آی او اس نیز وجود دارد، اما خبری از دریافت نوتیفیکیشن در آن‌ها نیست.

مزیت Twitter Lite این است که حین کار کردن با آن، حس ورود به یک اپلیکیشن اختصاصی برای مرور توییتر را دارید. تب جستجو، تب پیام‌های خصوصی ارسال شده، فید نمایش مطالب اخیر دنبال‌شونده‌ها و لیست نوتیفیکیشن‌ها، همانند زمان مرور توییتر با استفاده از مرورگر دسکتاپ در دسترس هستند. البته، واکنش به لمس اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite در مقایسه با اپلیکیشن‌های اختصاصی توییتر برای اندروید و آی او اس آهسته‌تر است، اما در هر صورت کارایی آن ستودنی است.

چگونه از اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite استفاده کنیم؟

در هر صورت اپلیکیشن وب موبایل Twitter Lite از این پس در دسترس همگان است و حتی افرادی که از خبر انتشار آن مطلع نشوند، از مزایای آن حین مرور توییتر به وسیله مرورگر گوشی و یا تبلت، بهره خواهند برد. با ورود به توییتر به وسیله تبلت یا گوشی موبایل، آدرس توییتر به طور خودکار به mobile.twitter.com تغییر پیدا می‌کند، اما خودتان نیز می‌توانید آن را به صورت دستی وارد کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*