تاکسی های خودران

آغاز به کار آزمایشی تاکسی های خودران در لندن

تاکسی های خودران در پایتخت انگلیس به صورت آزمایشی آغاز به کار کردند و مردم شهر لندن برای اولین بار می‌توانند سوار یک وسیله نقلیه عمومی بدون راننده شوند. این تاکسی شهری خودران در سه هفته‌ی آتی، حدود 100 شهروند لندنی را در یک مسیر 2 مایلی جابجا خواهد کرد و احتمالا در آینده نزدیک شاهد توسعه‌ی این وسایل حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

دولت بریتانیا چیزی حدود 100 میلیون یورو در تکنولوژی اتومبیل‌های خودران سرمایه‌گذاری کرده و مقامات شهر لندن نیز تصمیم دارند پروژه تاکسی های خودران را در حومه شهر گرینویچ به کار بگیرند تا از این طریق، دسترسی مردم به سیستم حمل و نقل عمومی، آسان‌تر شود.

تاکسی های خودران

این تاکسی های خودران دارای 5 دوربین و 3 لیزر است تا بتواند عابران، دوچرخه‌سواران و موانع مختلف را شناسایی کند. دکتر گرائم اسمیت (Graeme Smith)، مدیر ارشد اجرایی Oxobotica که سازنده این خودروی برقی است می‌گوید:

امروزه ما به اشکال دیگر حمل و نقل نیاز داریم و اکنون نیز به سیستمی دست پیدا کرده‌ایم که می‌تواند سفر کردن را برای همه جالب‌تر کند. خودرویی که توسط شرکت ما ساخته شده قادر است تا مسافت 100 متری پیش روی خود را مشاهده کند و در صورت رویت و ردیابی یک مانع در مسیر، به آرامی متوقف می‌شود.

تاکسی های خودران

استفاده از تاکسی های خودران در سایر شهرها تا سال 2019

در هفته گذشته، دولت بریتانیا از برنامه خود برای فاز اول سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها به منظور توسعه فناوری اتومبیل‌های خودران رونمایی کرده بود. پیش‌بینی می‌شود که تاکسی های خودران تا سال 2019 میلادی به صورت رسمی در سایر شهرها به شهروندان خدمت‌رسانی کنند. این تاکسی‌ها در واقع بخشی از برنامه شهرهای هوشمند خواهد بود.

تاکسی های خودران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*