چیپ های آینده اپل

آغاز استخدام مهندسان برای طراحی پردازشگر گرافیکی چیپ های آینده اپل !

همان‌طور که در جریان هستید، هفته گذشته اخباری منتشر شد که نشان می‌داد پردازشگر گرافیگی چیپ های آینده اپل به صورت اختصاصی توسط مهندسان این شرکت طراحی می‌شود و اهالی کوپرتینو دیگر نیازی به تکنولوژی شرکت انگلستانی ایمجینیشن تکنولوجیز (Imagination Technologies) نخواهند داشت. حالا نیز مدیران به دنبال افراد توانمند و استخدام آنها برای توسعه این چیپ‌ها هستند.

اگرچه پردازشگر گرافیکی تمام آیفون هاثی اپل از سال 2007 تاکنون توسط ایمجینیشن تکنولوجیز طراحی شده، اما حالا شعبه انگلستان این شرکت با انتشار لیستی از 11 ردیف شغلی به دنبال جذب مهندسین سخت افزار است که در میان آنها مواردی همچون «مدیر برنامه‌های مهندسی» برای تیم طراحی جدید اپل و همچنین «شخصی با درک عمیق از طراحی و جزئیات مربوط به میکرو معماری و نحوه ارتباط آن با پردازشگر گرافیکی» دیده می‌شود.

درواقع اپل پیش از ارائه هرگونه توضیحی مبنی بر علت طراحی این پردازشگرهای گرافیکی، اقدامات لازم برای طراحی آنها را آغاز کرده و قصد دارد تراشه های سری “A” را با قدرتی بیشتر از قبل پیش روی کاربران قرار دهد.

آیا چیپ های آینده اپل ناقض حقوق مربوط به پتنت‌ها خواهد بود؟

از آنجایی که منبع نیمی از درآمدهای ایمجینیشن تکنولوجیز، اپل و دریافت حق امتیاز از آنها بابت پردازشگرهای گرافیکی است، از زمان اعلام تصمیم مدیران اپل مبنی بر طراحی اختصاصی پردازشگرها، سهام این شرکت انگلستانی 66 درصد کاهش پیدا کرده است! به دنبال همین موضوع، مدیران نیز طی بیانه‌ای رسمی و با بر اتکا قوانین از احتمال نقض حقوق مربوط به پتنت‌ها توسط آمریکایی‌ها خبر داده‌اند. اما آیا امکان طراحی چیپ های آینده اپل از پایه و بدون هیچ مشکلی وجود دارد؟ این پرسشی است که احتمالا طی روزهای آینده پاسخ آن مشخص خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    بی رحمت فرم ثبت نامش رو قرار بدین
    دیپلم ادبیات جویای کار