رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در 3 ماهه اول 2017

در بازار پر هیاهوی گوشی های هوشمند که هر از گاهی یک کمپانی نوپا و تازه وارد با معرفی محصولی خیره‌کننده، بخشی از سهم آن را در دست می‌گیرد، مدت‌ها است جایگاه اول تا سوم به سه کمپانی‌های مشخصی تعلق داشته و به هیچ عنوان جابه‌جا نمی‌شود ؛ سامسونگ، اپل و هواوی از نظر میزان فروش به ترتیب دارای رتبه‌های اول تا سوم در بازار گوشی های هوشمند هستند. این آمار در حالت کلی است، اما در برخی ربع‌های سال و حین بررسی‌های میان‌ دوره‌ای، شاهد نزدیک شدن بسیار زیاد میزان سهم این کمپانی‌ها به یکدیگر هستیم. با بررسی میزان فروش کمپانی‌های مختلف و رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در 3 ماهه اول 2017 ، به این نتیجه می‌رسیم که غول کره‌ای، مجددا به رده اول بازگشته است.

سامسونگ با کسب سهم 26.1 درصد از کل فروش بازار گوشی های هوشمند در ربع اول سال جاری، مجددا توانست با اختلاف قابل توجه نسبت به رقبای خود، به رتبه اول بازگردد. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، اپل نیز با در دست داشتن 16.9 درصد از سهم بازار در دوره زمانی مشابه، به رتبه همیشگی خود بازگشته و پشت سر سامسونگ قرار گرفته است. به عنوان یکی از دلایل اصلی موفقیت این غول کره‌ای در دوره زمانی یاد شده باید به عرضه گوشی های میان‌رده سری J این شرکت اشاره کرد.

با بازگشت به ربع چهارم سال 2016 می‌بینیم سهم بازار اپل به مراتب بیشتر از میزان کنونی بوده است. دلیل میزان فروش بالا و سهم 20.3 درصدی این شرکت در دوره زمانی یاد شده را باید روی بورس بودن گوشی های آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (iphone 7 Plus) دانست. در هر صورت با وجود نزدیک شدن بسیار زیاد رتبه‌های اول و دوم در این دوره، اکنون در رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در ربع اول 2017 هر سه مورد اول جدول، با اختلاف بالا از رقبا به سر جای همیشگی خود بازگشته‌اند.

رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در ربع اول 2017

در رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در ربع اول 2017 سامسونگ به رده نخست خود بازگشته است

سهم بازار هواوی نیز همچون سامسونگ، در ربع اول سال جاری در مقایسه با آخرین ربع سال 2016 افزایش یافته است، در حالی که دیگر کمپانی‌های پرفروش دنیا، که به ترتیب اوپو، ویوو و ال جی هستند، در مقایسه با ربع آخر سال گذشته سهم بازار خود را در نخستین ربع سال 2017 از دست داده‌اند. وب سایت TrendForce به عنوان منتشرکننده رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در ربع اول 2017 ، به طور خاص نگاهی به وضعیت فروش کمپانی‌های مختلف چینی نیز انداخت، کمپانی‌هایی که روی هم رفته 46 درصد از سهم کل بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارند. رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم لیست جهانی یعنی هواوی، اوپو و ویوو، در لیست برترین گوشی‌سازان چینی دارای رتبه‌های اول تا سوم بوده و شرکت بسیار محبوب شیائومی نیز با قرارگیری در رتبه چهارم، در حال تعقیب آن‌ها است. به لطف محبوبیت بالای محصولات زد تی ای در ایالات متحده آمریکا شاهد قرارگیری این شرکت در رتبه پنجم هستیم.

رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در ربع اول 2017

از آنجایی که به زمان عرضه قدرتمندترین پرچمداران تا به امروز دنیای گوشی های هوشمن همچون گلکسی اس 8 (Galaxy S8)، ال جی جی 6 (LG G6) و هواوی پی 10 (Huawei P10) نزدیک می‌شویم، شدیدا مشتاقیم در ادامه رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در ربع اول 2017 ، وضعیت را در ربع دوم سال مشاهده کنیم. همچنین محصولاتی مثل شیائومی می 6 (Xiaomi Mi 6) نیز در راه هستند، به این معنی که ممکن است در رتبه بندی شرکت‌ های چینی نیز شاهد تغییراتی در ربع دوم سال باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه