احتمالا قابلیت اسکن سه بعدی صورت به ال جی جی 6 اضافه می‌شود

احتمالا قابلیت اسکن سه بعدی صورت به ال جی جی 6 اضافه می‌شود

به تازگی گزارش خبری جالبی از سوی منابع کره‌ای منتشر شده است که نشان می‌دهد کمپانی ال جی در پی این است که یک سیستم اسکن سه بعدی چهره برای پرچمدار جدید خود یعنی ال جی جی 6 (LG G6) معرفی کند. به گزارش خبرگزاری The Investor، ال جی یک قرارداد همکاری جدید با کمپانی کره‌ای Oez که در زمینه‌ی ساخت و توسعه‌ی نرم افزارهای تشخیص چهره فعالیت می‌کند، امضا کرده است.

بر طبق اطلاعات این گزارش، احتمالا اولین رونمایی از این قابلیت اسکن سه بعدی در اوایل ماه ژوئن و در کنار سیستم پرداخت موبایلی جدید این برند کره‌ای یعنی ال جی پی (LG Pay) انجام خواهد گرفت. گویا دلیل اصلی این که ال جی تصمیم گرفته است با کمپانی Oez وارد همکاری شود، این بوده است که نرم افزار OezFR ساخته شده توسط این شرکت، با دیگر محصولات بالارده‌ی ال جی نظیر جی ۵ و ال جی و ی ۲۰ هماهنگی بالایی داشته است.

از ویژگی‌های دیگر نرم افزار OezFR که باعث محبوب‌تر شدن آن نزد مدیران ال جی شده است، وجود متودهای امنیتی برای جلوگیری از دور زدن سیستم تایید هویت بر مبنای تشخیص چهره و البته سایز بسیار کم (بین ۳.۵ تا ۵ مگابایت) این نرم افزار بوده است. یکی از منابع صنعتی نزدیک به ال جی در گفت و گو با خبرگزاری محلی News Prime اعلام کرده است که احتمالا ال جی، این سیستم اسکن سه بعدی جدید را از طری روشی غیر معمول در اختیار کاربران قرار خواهد داد:

در صورتی که ال جی از نرم افزار OezFR برای پشتیبانی از سیستم پرداخت موبایلی خود بهره بگیرد، این اتفاق برای اولین بار رخ می‌دهد که از یک نرم افزار تشخیص چهره برای استفاده در یک سیستم انتقالات مالی و بانکی از طریق یک تلفن همراه هوشمند قدرتمند استفاده میشود.

امنیت؛ مهم‌ترین و حساس‌ترین نیاز در زمینه‌ی معاملات بانکی آنلاین

البته با وجود این که تمام این تعاریف، عالی به نظر می‌رسند و بر روی کاغذ کارایی مناسبی دارند، اما باید دید که یک سیستم تایید هویت نوپا و جدید مانند اسکن سه بعدی چهره، میتواند چنین وظیفه‌ی سنگینی را برعهده بگیرد و به خوبی از پس مرحله‌ی تایید هویت کاربران و جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی بربیاید و یا خیر. سامسونگ با رونمایی از گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس (و پیش از آن در گلکسی نوت ۷) نشان داده است که استفاده از سیستم‌های تایید هویت تصویری نظیر اسکن چهره میتواند سرعت دسترسی به اطلاعات را افزایش دهد و به عنوان یک ابزار سریع و امن، تایید هویت کاربران را به انجام برساند. اما مسئله‌ی تایید هویت و استفاده از این سیستم‌ها در نقل و انتقالات مالی و بانکی از حساسیت بالاتری برخوردار خواهد بود و همین هم وظیفه‌ی توسعه‌دهندگان ال جی در رابطه با افزایش ضریب امنیت این سیستم و روش‌های مشابه را بالاتر می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*