ساخت آیفون 6 اس

تماشا کنید : ساخت آیفون 6 اس با قطعات خریدا‌ری‌شده از دست‌فروشان!

ساخت گوشی موبایل مدت‌هاست که دیگر در انحصار چند کمپانی خاص نیست؛ شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا سنسور دوربین، رم، چیپست، پنل صفحه نمایش و دیگر قطعات گوشی های موبایل را تولید کرده و اغلب شرکت‌های گوشی‌ساز تنها حکم متصل‌کننده قطعات را دارند. البته، خلاقیت در این کار و همچنین بازاریابی مناسب، سبب می‌شوند یک شرکت نسبت به رقبا برتری پیدا کند. وقتی به بازار کشور چین نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بیشتر از هر مکان دیگری در دنیا قطعات سخت افزاری گوشی موبایل در آن پیدا می‌شود. یک کاربر یوتیوب به نام اسکاتی آلن (Scotty Allen) مدتی قبل برای اثبات این حرف به کاربران جهان، با خرید قطعات سخت افزاری، آن هم از دست‌فروشان در کشور چین، به ساخت آیفون 6 اس (iPhone 6S) خود پرداخت!

وقتی در بازارهای شهرهای چین راه می‌روید، همه چیز را در مشتان خود می‌بینید؛ از مغازه‌دارها گرفته تا دست‌فروشان، انواع و اقسام قطعات و حتی قطعات الکترونیکی را به فروش می‌رسانند. در کمال تعجب شاهدیم اسکاتی آلن با خرید همین قطعات موفق به ساخت آیفون 6 اس می‌شود. در این ویدیو همچنین می‌توان نگاهی به کسب و کار فروش غیر مجاز قطعات یدکی در بازارهای کشور چین انداخت، کسب و کاری که آزادانه در جریان است. از پنل صفحه نمایش گوشی گرفته تا چیپست و مهره‌های یک گوشی موبایل در این بازار پرهیاهوی یافت می‌شوند. نکته جالب اینجاست که اسکاتی آلن به جای یک گوشی چینی که انواع آن در بازارهای سراسر دنیا یافت می‌شود، به ساخت آیفون 6 اس پرداخته است!

ساخت آیفون 6 اس

دست‌فروشان با ادعای ارائه سخت افزار واقعی و اصل به کاربران، به آن‌ها قطعات اورجینال گوشی های موبایل سامسونگ، شیائومی و حتی اپل را ارائه می‌کنند، قطعاتی که حتی آرم و لوگوی شرکت‌ها یاد شده به نحوی بر روی آن‌ها حک شده است. واقعیت این است که تمام این وسایل توسط زنجیره‌های تامین مشکوکی ایجاد شده‌اند و به کیفیت و کارایی آن‌ها هیچ اطمینانی نیست.

سخت‌ترین بخش جمع‌آوری قطعات مورد نیاز به منظور ساخت آیفون 6 اس ، یافتن بورد دستگاه بود، قسمتی که بسیاری از تراشه‌های کوچک جداگانه را در خود جای می‌دهد. در نهایت اسکاتی آلن به دلیل مشکل در لحیم‌کاری تمامی قطعات به صورت صحیح، مجبور شد ایده ساخت یک بورد توسط خود را کنار بگذارد. وی توانست یک بورد آماده پیدا کند. خوشبختانه برخلاف تمامی قطعات دیگر که هیچ پشتوانه‌ای نداشتند، این بورد دارای پشتیبانی بود.

ساخت آیفون 6 اس یک ایده اقتصادی نبوده است

بهتر است شما این ایده را کنار گذاشته و هرگز به ساخت آیفون 6 اس و یا دیگر انواع گوشی توسط خود فکر نکنید، چرا که حتی با زندگی در کشور چین و عدم نیاز به صرف هزینه برای سفر به آنجا، تنها خرید قطعات مورد نیاز چیزی حدود 300 دلار برایتان آب خواهد خورد. به طور کلی پیاده‌سازی ایده ساخت آیفون 6 اس با تمامی خرج و مخارج جانبی آن اعم از هزینه سفر، حدود هزار دلار برای این کاربر تمام شده است. این ویدیو از طرفی نشان‌دهنده دست قدرتمند کشور چین در دنیای گوشی های هوشمند است. اکنون به خوبی دلیل در دست داشتن 46 درصد از سهم بازار جهانی گوشی های هوشمند توسط کمپانی‌های چینی را درک می‌کنیم. برای اطلاع از رده‌بندی شرکت‌های چینی در بازار موبایل می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:رتبه بندی شرکت های گوشی ساز در 3 ماهه اول 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خیلی جالب بود ، نه فقط ساخت آیفون بیشتر از این که چین چه خبره عجب کشوری هستش