هر سه مدل از آیفون های جدید اپل دارای 3 گیگابایت رم خواهند بود

هر سه مدل از آیفون های جدید اپل دارای 3 گیگابایت رم خواهند بود

بر طبق اظهارات جدید تیموتی آرکوری (Timothy Arcuri)، تحلیل‌گر موسسه‌ی تحقیقاتی Cowen and Company، هر سه مدل از آیفون های جدید اپل که قرار است در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شوند، دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهند بود تا یکی از خواسته‌های مهم کاربران برای افزایش میزان رم اسمارت فون های اپل برآورده شود.

این تحلیل‌گر اواخر ماه مارس نتیجه‌ی تحقیقات جدید خود درباره‌ی پرچمداران جدید اپل و بخش‌ های کلیدی در سخت افزار اصلی این محصولات را برای مشتریان این موسسه‌ ارسال کرده است که در این تحقیقات، با بررسی منابع تامین سخت افزاری و زنجیره‌ی تامین قطعات مورد نیاز اهالی کوپرتینو، نتایج جالبی به دست آورده است؛ بخشی از این تحقیقات را که در اختیار خبرگزاری MacRumors قرار گرفته است، در زیر مشاهده می‌کنید:

در بحث میزان حافظه‌ی رم و مقدار فضای ذخیره‌سازی داخلی، هر سه مدل از آیفون های جدید دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهند بود؛ دو مدل ۴.۷ و ۵.۵ اینچی احتمالا در همان گزینه‌های قابل خرید آیفون ۷ و ۷ پلاس یعنی مدل‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهند شد. این در حالی است که مدل ۵.۸ اینچی احتمالا تنها در دو مدل با ظرفیت داخلی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و البته در انتها این را هم بدانید که مدل ۵.۸ اینچی با برخورداری از ۲ پک باتری، دارای عمر باتری گسترده‌تری خواهد بود.‌

بنابراین اپل قصد دارد مدل استاندارد سری ۷ اس را نسبت به سری ۷، با افزایش رم همراه کند، زیرا مدل ۷ پلاس پیش از این نیز افزایش رم را دریافت کرده بود و با رمی ۳ گیگابایتی، هم‌اکنون نیز در بازار حضور دارد. البته در کنار این موضوع که هر دو مدل پایه‌ی آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس با ظرفیت داخلی ۳۲ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌شوند و این احتمالا موضوع چندان جالبی برای بسیاری از کاربران نباشد، قطعا مهم‌ترین نکته‌ی این تحلیل، به بحث باتری مدل ویژه‌ی آیفون های ۲۰۱۷ اپل که احتمالا آیفون 8 نام خواهد گرفت، مربوط  می‌شود.

آیفون 8 دو باتری جداگانه خواهد داشت؟!

هر سه مدل از آیفون های جدید اپل دارای 3 گیگابایت رم خواهند بود

تیموتی آرکوری در اظهار نظری عجیب اعلام کرده است که این مدل ویژه از پرچمداران اپل دارای دو پک جداگانه‌ی باتری خواهد بود و ما دقیقا منظور او از بیان این جمله را درک نمی‌کنیم. آیا این مدل قرار است دارای یک باتری با ظرفیتی معادل دو برابر نمونه‌‌های فعلی آیفون باشد؟ یا این که قرار است اپل یک پک باتری جداگانه را نیز در کنار آن در اختیار کاربران قرار دهد؟ و یا شاید هم مشابه کیس‌های باتری‌دار، این باتری اضافه قرار است قابلیت اتصال به بدنه را داشته باشد و کاربران بتوانند آن را در سفر به همراه خود ببرند.

ظرفیت داخلی ۳۲ گیگابایتی نیز با توجه به افزایش حجم فایل‌های ویدیویی و منسوخ شدن کیفیت‌های پایین‌تر فایل‌های مالتی مدیا، مطمئنا نمی‌تواند چندان جالب توجه باشد و برای بسیاری از کاربران فعال، ظرفیت ۶۴ گیگابایت به یک استاندارد پایه تبدیل شده و دیگر پایین‌تر رفتن از آن برایشان ممکن نیست؛ به خصوص با توجه به این که آیفون های اپل قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس دی را ندارند و کاربران نمی‌توانند ظرفیت آنها را به این طریق افزایش دهند.

گفتنی است که اظهارات بیان شده توسط این تحلیل‌گر، نظرات مینگ چی کو که چندی پیش مطرح شده بود را نیز تایید می‌کند. آقای کو اعلام کرده بود که پرچمداران جدید اپل باز هم از همان پورت‌های لایتنینگ بهره خواهند برد، با این تفاوت که اپل از یک سیستم مبتنی بر پورت یو اس بی نوع سی در آنها استفاده خواهد کرد تا کاربران بتوانند از قابلیت‌ شارژ سریع در آنها بهره ببرند.

از آنجا که هم آرکوری و هم کو از تحلیل‌گران معتبر حوزه‌ی محصولات اپل محسوب می‌شوند، می‌توانیم بگوییم که این گزارش یکی از موثق‌ترین منابعی است که تا به اینجا از پرچمداران ۲۰۱۷ اهالی کوپرتینو به دست آورده‌ایم و بنابراین می‌توانید تا حد زیادی بر روی حقیقت داشتن آن حساب باز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*