جنگ آمریکا و کره شمالی

احتمال جنگ آمریکا و کره شمالی افزایش یافت؛ پیونگ یانگ در حالت آماده‌باش!

پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه، اکنون تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ افزایش پیدا کرده و حتی احتمال بروز جنگ میان آمریکا و کره شمالی وجود دارد. در حال حاضر ناوگروهی از نیروی دریایی ارتش آمریکا به همراه ناو هواپیمابر کارل وینسون به سواحل کره جنوبی عازم شده و ارتش کره شمالی نیز در آماده‌باش به سر می‌برد تا نگرانی‌هایی از احتمال جنگ آمریکا و کره شمالی به وجود بیاید.

کارشناسان مسائل سیاسی بسیار نگران این موضوع هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پس از حمله به یک پایگاه هوایی در سوریه، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز درگیر شود اما کره شمالی با سوریه تفاوت دارد و با امکانات تهاجمی خطرناک خود می‌تواند پاسخ دردناکی به آمریکایی‌ها بدهد.

جنگ آمریکا و کره شمالی

تهدید هسته‌ای آمریکا از سوی کره شمالی

هان سونگ ریول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اگر آمریکا دست به اقدام نظامی بزند با حمله پیش‌گیرانه ارتش کره شمالی روبرو خواهد شد. وی در ادامه اضافه کرد که ما یک قدرت بازدارنده هسته‌ای در اختیار داریم و قطعا در صورت مواجهه با تهدیدات آمریکا، دست و پا بسته نخواهیم بود.

این اظهارات در حالی مطرح شده که با اعزام یک ناو هواپیمابر و دو ناوچه موشک‌انداز از سوی آمریکا به آب‌های شبه جزیره کره و انجام یک مانور نظامی بزرگ و مشترک با کره جنوبی، تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی افزایش پیدا کرده است.

تخلیه پیونگ یانگ و افزایش نگرانی از بروز جنگ آمریکا و کره شمالی

امروز نیز رهبر کره شمالی دستور داد تا پیونگ یانگ، پایتخت این کشور فورا تخلیه شود و این موضوع، نگرانی‌ها از بروز جنگ آمریکا و کره شمالی را بیشتر کرد. بر اساس گزارشات، حدود 600 هزار نفر از اهالی پیونگ یانگ با دستور کیم جونگ اون به سرعت منتقل شده‌اند. رسانه‌های کره جنوبی نیز در خصوص هرگونه اقدام ماجراجویانه از سوی کره شمالی پس از چند آزمایش اتمی اخیر، ابراز نگرانی کرده‌اند.

دیمیتری کورنیف، موسس پایگاه میلیتاری روسیه (Military Russia) در خصوص افزایش تنش‌ها و احتمال جنگ آمریکا و کره شمالی گفت:

کره شمالی آمادگی بسیج کردن یک ارتش عظیم را در صورت وقوع حمله دارد. در صورت بروز حمله از سوی آمریکا یا متحدانش، می‌توان از پیونگ یانگ انتظار داشت که به کره جنوبی حمله کند و احتمال موفقیت این حمله نیز بسیار زیاد است. کره شمالی در تعداد نظامیان و همچنین سلاح‌های کشتار جمعی برتری دارد و پیش‌بینی می‌شود ارتش این کشور از 690 هزار تا 1 میلیون و 200 هزار نظامی تشکیل شده باشد.

کره شمالی تنها خواهد بود

به گفته کورنیف، به احتمال زیاد هیچ کشوری از کره شمالی حمایت نخواهد کرد و به همین دلیل شاید شانس به سرعت به پیونگ یانگ پشت کند. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که روسیه و چین نیز موضع بی‌طرف را اتخاد کنند و آمریکا نیز به کره جنوبی کمک خواهد کرد. کره شمالی حتی در زمان صلح نیز با مشکلات اقتصادی زیادی روبروست و در تامین غذای شهروندان خود ناتوان است و بروز یک جنگ می‌تواند آن‌ها را ضعیف‌تر کند. بنابراین با وجود قدرت زیاد ارتش کره شمالی، احتمال شکست آن‌ها بسیار زیاد است. آمریکا نیز ناچار خواهد شد تا همانند حمله به افغانستان و عراق، نیروهای زمینی ارتش خود را مشارکت دهد و به صورت هوایی-زمینی به کره شمالی حمله کند. این عملیات یک تفریح و مانور نخواهد بود و برای تخریب نیروهای کره شمالی، حداقل به 6 ماه زمان نیاز است.

جنگ آمریکا و کره شمالی

دیمیتری کورنیف همچنین ادامه داد که کره شمالی در صورت حمله آمریکا به شدت مقاومت خواهد کرد و از وجب به وجب خاک خود دفاع می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا مشکلات مالی و اقتصادی خود را با عملیات‌های قهرمانانه جبران کنند. پیونگ یانگ عواقب جنگ احتمالی را به خوبی می‌داند اما تهدیدات و اقدامات اخیر آن‌ها نشان می‌دهد که برای درگیر شدن با ارتش آمریکا آمادگی دارند.

کورنیف در پایان تاکید کرد:

بعید می‌دانم آمریکا و هیچ قدرت بزرگ دیگری، آمادگی نبرد مسلحانه در شبه جزیره کره را داشته باشد؛ چرا که این امر به یک درگیری خونین منجر خواهد شد که از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است. جنگ آمریکا و کره شمالی می‌تواند حتی منجر به شروع جنگ جهانی سوم بشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. آمریکا سالهاست که میخواد به کره و همچنین ایران حمله کنه اما خوب میدونه چه عواقبی برای منافعش خواهد داشت، اگر تو کشور ما هم یک مشت بزدل و خائن وجود نداشتند الان ایران هسته ای شده بود و آمریکا هیچ غلطی نمی تونست بکنه آقایان بفرمایند منافع برجام برای ایران تا به حال چه بوده؟؟؟؟؟ جز اینکه آمریکا جسورتر شده و دائم تهدید میکنه متاسفم برای هموطنان ترسویم.

  2. آیا میدانید که راهبرد سیاسی امریکا فراتر از راهبرد نظامی اش و کشو فش های توانایی اش است…

  3. تاریخ فلسفه پالیسی و نظامی آمریکا مسلما این را مطرح میکند که هر کجا ای که امریکا راهبرد نظامی علیه کشوری تو صحنه جنگ پیاده کرده نشان میدهد که امریکا با دست پر و زدن ضربه مهلکی به طرف تو این قرن پیش تا کنون نایل گردیده .

  4. ریس ستاد ارتش فرماندهی کل نظامیان ایالات متحده آمریکا و ریس برنامه های پژوهشی و طراح ساخت پردازده های هسته یی شبکه آسمانی در بیانیه قطعا تاکید داشت که بر حسب راهبرد های استراتیژی گرفته شده علیه کوریای شمالی حالان به وضاحت میگویم که راهبرد نظامی ایالات متحده به مدت یک ماه بصورت حملات هوایی و زمینی کوریای شمالی را از صفحه روزگار برچیده و منهدم میسازیم.

  5. دوستان عزیزی که در باب حمایت از کشور کره نظر دادید اینو بدونید که کره شمالی کشوری دیکتاتوری شما چطور از یه دیکتاتور دارید حمایت می کنید کره شمالی به صراحت میگه ما از بمب هسته ای استفاده می کنیم این بدترین نوع دیکتاتوری است

  6. به نظر تنها راه مبارزه با امریکا عملیات انتهاری مثل 11سپتامبر هست

  7. این پیونگ یانگ پدر سگ چیکار کره جنوبی داره ? تابستون میخوام برم از اونجا دیدن کنم شاید هم برا دانشگاه برم اونجا ،خدا لعنتش کنه

  8. امیدوارم خداوند به تمام کشورها من جمله کشور خودمون انقدر فهم و درک ببخشه که سایه جنگ و خونریزی از روی این کره خاکی برداشته بشه.فرقی نداره کی برنده یا بازنده باشه تعداد بیشماری از مردم قتل عام میشن این کجاش درسته؟

    • آمریکا از اون سر دنیا به کشوری که هیچ ربط و ضرری برای آمریکا نداشته و نداره خط نشون کشیده . این چه ربطی به کشور ما داره که اینطور میگی . کشور ما کِی دنبال جنگ و خونریزی بوده که براش فهم و درک آرزو می کنی؟ اگر سوریه و عراق منظورته که اتفاقا اونجا ایرا ن داره از جنگ و خونریزی که اتفاقا همین آمریکا و دنباله هاش راه انداختن اونم برای جلوگیری پیشروی شون به ایران تلاش می کنه و کلی هم کشته داده تا به حال. مگه هشت سال صدام رو تحریک و تامین نکردن. الان هم همه جوره پشت و پشتیبان داعشن. اینقدر به وطن دشمنانه نگاه نکن

  9. خدا کنه جنگ نشه چون مردم بی گناه زیادی کشته میشن

  10. اگه چنین جنگی شروع بشه به ضد کشورهای بیگناه دیگست‌.معلوم نیست بمب اتم تو کدوم کشور منهدم بشن.مطمینا تو اولین حرکت سعی میکنه پایگاههای دفاعی امریکا رو تو کشورهای دیگه رو بزنه.مدت ۶ماه زیاده.کره دست و پا بسته نیست.گرچه در نهایت شکست میخورن ولی میشه تخمین زد تلفات این جنگ خیلی زیاد باشه.هر کشوری از امریکا حمایت کنه میتونه هدف بشه

  11. کره شمالی از لحاظ تکنیکی هنوز توانایی سوار کردن کلاهک هسته ای روی موشکهاش رو نداره و فقط چند تا بمب ساده که تکنولوژی ساختش مال 50 سال پیش هست رو روی زمین منفجر کرده و هنوز نتونسته اون رو بعنوان سلاح موشکی بسازه
    در ثانی هنوز قدرت موشکی کره شمالی قدرت رسیدن به آمریکا رو نداره
    بعدشم آمریکا اینقدر سپر موشکی در ژاپن و کره مستقر کرده که قدرت ره گیری و انهدامشون برای کره شمالی کافیه حضور ناو ها و موشکهای دور برد و قاره پیمای آمریکا راحت و زودتر از آنچه فکرشو بکنید کار کره شمالی رو یکسره میکنن….
    این وسط فقط ممکنه کره جنوبی و ژاپن بخاطر حملات انتحاری کره شمالی آسیب ببینن…..
    پایان کار همه دیکتاتوری ها مرگ و نابودی خودشون و همچنین بدبختی و کشتار مردم مظلومشون هست….

    • دیکتاتور بودن کره قبول اما اولا ماهیت حکومت کره أى ها همینطور بوده و دوما این یک مسئله داخلى و بین ملت کره و حکومتش مى باشد ، آمریکا مگر چه حقى دارد که از اون سر دنیا بیاد و به کره شمالى امر و نهى کنه و اینکه چه بسازه و چه نسازه ؟ قلدرى و زورگویى آمریکا محرز و کارهایش غیر منطقى و غیر انسانى هست واقعا فکر مى کنید آمریکا به فکر ملت ها و آزادى آنها هست

    • اتفاقا کره چند مدت پیش بمب اتم رو خارج از جو زمین ازمایش کرد و بعد از اون بوده که دیگه صدای امریکا درنمیاد یکم اخبار گوش کن

  12. هفت هشتا اتم بزنه به آمریکا روش کم بشه

    • باهوش چجوری میخواد دستش به آمریکا برسه؟درثانی جنگ بشه این مردم بدبخت کره شکالی تعم آزادی روبچشن بابا…

    • فکر کنم تلویزیون ایران رو زیاد میبینی با پایگاه هایی که آمریکا در کشورهای اطراف کره شمالی داره ( مثل کره جنوبی ) و ناوهای این کشور همه بمب های هسته ای روی هوا منحدم خواهد شد و حتی نزدیک به آمریکا هم نخواهد شد

      کارشناسای روس که مثل ایران با آمریکا دشمنی خاصی دارن دارن میگن اگر جنگی بشه آمریکا میبره بعد شما میایی میگی 7 8 تا بمب هسته ای بندازه ؟ :))))))))

      رییس جمهورای قبلی آمریکا بدترینشونم خیلی مواضع ملوتری به نسبت ترامپ داشتن و هرگز حتی از قدرت 50 درصدی ارتش آمریکا توی هیچ جنگی استفاده نکردن اما این ترامپی که من میبینم این کار رو حتما میکنه برای اثبات خودش و قدرت آمریکا ( چون این چیزی هست که مردم آمریکا ازش میخوان و برای این بهش رای دادن )

      • بر اساس اون چیزی که خود رئیس جمهور امریکا میگه بهتون میگم که اشتباه میکنین.چون خود ترامپ یکی از مباحث تبلیغاتی که باعث شد پیروز از میدان بیرون بیاد همین بحث عدم جنگ با کشور ها بود که هم حمله به عراق رو محکوم کرد و هم اینکه مردم امریکا مخالف جنگ هستند و نمیخواهند که فرزندانشون در جنگ کشته بشن و همین چیزی هست که ترامپ از اون برای جلب توجه مردم به خودش در انتخابات گفت.ولی در واقع ترامپ مبحث اصلی تبلیغاتش رو برای حل مسائل داخلی عنوان کرد و فعلا ورود به مباحث کشور های خارجی رو به تاخیر انداخته.این نکته هم هست که تحدیدات جنگ همیشه از سوی کره شمالی وجود داشته و چیزی نیست که ما بگیم الان بوجود اومده.

        • داداش امریکا تو سوریه حمله موشکی شروع کرده و تو افغانستان بمب ده تنی انداخته رو سر داعشیا بعد تو میگی ترامپ ضد جنگ عمل میکنه چون تو دوران تبلیغات گفته جنگ نمیکنه؟ فعلا که ترامپ دو روزه هر چی تو دوران انتخاباتی گفته رو نهی میکنه

          • منظور حمله گستره بود دوست عزیز.من قبول دارم که ترامپ ادم غیر قابل پیشبینی هست ولی اگر دقت کرده باشید من هم اول کار گفتم بر اساس صحبت های خود ترامپ