در وب سایت جدید گوگل می‌توانید دنیای واقعیت مجازی مبتنی بر وب را تجربه کنید

در وب سایت جدید گوگل می‌توانید دنیای واقعیت مجازی مبتنی بر وب را تجربه کنید

دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دو فناوری مدرنی هستند که بسیاری از کارشناسان معتقدند آنها می‌توانند آینده‌ی دنیای تکنولوژی را تغییر دهند و در واقع هرچه رو به جلو می‌رویم، محصولات نرم افزاری و سخت افزاری بیشتری نیز برای تجربه‌ی محتواهای ساخته شده بر مبنای این دو فناوری عرضه می‌شوند. به تازگی گوگل وب سایت جدیدی تحت عنوان WebVR Experiments را افتتاح کرده است که مکانی عالی برای تجربه‌ی محتوای واقعیت مجازی مبتنی بر وب محسوب می‌شود.

احتمالا می‌دانید که با مجهز شدن مرورگر گوگل کروم به قابلیت WebVR، حالا کاربران میتوانند از داخل همان مرورگر اینترنتی خود و از داخل دیوایس های موبایل نیز به تجربه‌ی محتوای واقعیت مجازی بپردازند. این وب سایت جدید نیز دقیقا به منظور تکمیل این تجربه توسعه یافته است و کاربران با ورود به آن از طریق کامپیوترهای شخصی و یا دیوایس‌های اندرویدی خود قادر خواهند بود از بازی‌ها و محتواهای واقعیت مجازی آماده شده لذت ببرند.

البته از حیث کمیت، هنوز محتواهای قرار گرفته بر روی این پایگاه آنلاین به آن تعدادی نیستند که بتوانند ساعت‌های متمادی سرگرم‌تان کنند، اما قطعا غرق شدن در یکی دنیای پر زرق و برق در یک بازی ماجراجویی نئونی، یک پینگ پونگ مجازی و سریع، تجربه‌ی پازلی سه بعدی در فضایی بی‌انتها و با جزییات بسیار زیاد، می‌تواند شروع خوبی برای ورود به این دنیای جذاب باشد.

برای تجربه‌ی این بازی های واقعیت مجازی به چه مواردی نیاز دارید؟

در وب سایت جدید گوگل می‌توانید دنیای واقعیت مجازی مبتنی بر وب را تجربه کنید

نکته‌ی جذاب در رابطه با بازی‌ها و آیتم‌های قرار گرفته بر روی وب‌سایت WebVR Experiments گوگل این است که همگی‌ آنها بر مبنای استفاده در مرورگر توسعه یافته‌اند و بنابراین می‌توانید بر روی هر اسمارت فونی که از پلتفرم Daydream پشتیبانی میکند و یا از طریق اتصال هدست‌های واقعیت مجازی گوگل کاردبورد و یا دیگر هدست‌های قدرتمند در رایانه‌های شخصی، از آنها لذت ببرید. تمام این بازی‌ها به صورت متن باز ارائه شده‌اند تا تمام کاربران از سراسر جهان بتوانند در روند توسعه و پیشرفت آنها شرکت داشته باشند و البته به هیچ نرم افزاری به غیر از مرورگر گوگل کروم نیز برای اجرای آنها نیازی نخواهید داشت.

بنابراین اگر شما هم دارای یک گوگل کاردبورد مقوایی و یا هر هدست واقعیت مجازی دیگری هستید و می‌خواهید برای چند ساعت در دنیای واقعیت مجازی باکیفیت این بازی‌ها غوطه‌ور شوید، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و از دست‌پخت مهندسان گوگل و دیگر توسعه‌دهندگان شخص ثالث لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. البته فکر کنم این قابلیت برای کاربرای ایرانی تحریم باشه و باید با VPN بازش کرد