دستگیری سارق ۱۰۰ گوشی موبایل به کمک اپ Find my iPhone در آمریکا

دستگیری سارق ۱۰۰ گوشی موبایل به کمک اپ Find my iPhone در آمریکا

فستیوال هنری Coachella از روز یکشنبه‌ی گذشته در ایندیوی کالیفرنیا آغاز شده است. درست مانند هر رویداد جذاب دیگری که هزاران نفر از علاقه‌مندان را در یک‌جا جمع می‌کند، این رویداد نیز توجه تعدادی از سارقان با اهداف پلید را به سمت این مراسم جذب کرده است. عجیب است که بدانید به گزارش خبرگزاری LA Times، یکی از این سارقان توانسته است در یک روز، ۱۰۰ گوشی هوشمند را به سرقت ببرد!

از آنجا که تعداد زیادی از این گوشی های موبایل، از آیفون های اپل بوده است، بسیاری از کاربرانی که گوشی خود را گم کرده بودند، از طریق اپ Find my iPhone تلاش می‌کنند که موقعیت مکانی دیوایس خود را تشخیص دهند. اما در کمال تعجب آنها متوجه شدند که در واقع تمام دیوایس های سرقت شده، در یک محل قرار داشته و یک فرد ۳۶ ساله از اهالی نیویورک به نام Reinaldo de Jesus Henao، تمام این گوشی های سرقتی را در دست دارد!

شرکت‌کنندگان فستیوال با ردیابی موقعیت مکانی تلاش می‌کنند محل استقرار این سارق در زمین‌های اطراف محل برگزاری این رویداد را پیدا کنند و بعد از یافتن این مکان و با سر رسیدن نیروهای امنیتی و پلیس، آنها متوجه می‌شوند که بیش از ۱۰۰ تلفن همراه هوشمند اندرویدی و آی او اس در کوله‌پشتی این فرد وجود دارد! تعدادی از این گوشی‌ های سرقتی در همان ساعات اولیه با صاحبانشان برگردانده شدند و باقی نیز در اختیار بخش اشیای گم شده‌ی فستیوال Coachella قرار داده شده است.

هنگام شرکت در فستیوال و مکان‌های شلوغ، بیشتر مراقب باشید!

گفتنی است که بعد از دستگیری و بازداشت این فرد به جرم سرقت بزرگ گوشی های هوشمند، پلیس منطقه‌ی ایندیو توییتی را به مناسبت این پیروزی بزرگ منتشر کرده است و با توجه به این که همه ساله بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این مراسم بزرگ هنری شرکت می‌کنند و این موضوع به شدت توجه سارقان و جیب‌برها را به این منطقه جذب می‌کند، از شرکت‌کنندگان خواسته شده است موارد ایمنی را به طور کامل رعایت کنند:

کار بزرگی با مشارکت همه انجام شد! از اداره‌ی پلیس Cathedral City به دلیل حمایت از این تحقیقات تشکر می‌کنیم.

#coachella2017 pic.twitter.com/QrbEBgmBWJ

— Sgt Marshall (PIO) (@DmarshallDan) April 16, 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*