عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس چقدر است؟

انتشار اخبار مرتبط با پرچمداران جدید سامسونگ تمامی ندارد و این موضوع، بدون دلیل نیست. گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) دو گوشی موبایل خارق‌العاده با طراحی استثنایی هستند که علاوه بر ظاهری بسیار خاص و متفاوت، مشخصات سخت افزاری قابل توجهی دارند. به عنوان مثال، مدتی قبل شاهد نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس 8 از مناظر دیدنی جزایر بریتانیا بودیم که نشان می‌داد کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی چقدر بالاست. سخت افزار قدرتمند بدون وجود باتری با دوام بالا بدون فایده است و کاربر همواره باید به دنبال پریز برق باشد! با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس چگونه است؟

بررسی عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که شاهد استفاده از صفحه‌های نمایش سوپر AMOLED با رزولوشنی بسیار بالا در کنار قدرتمندترین چیپست‌های موبایل حال حاضر دنیای تکنولوژی در آن‌ها هستیم. گفتنی است در این تست، نسخه‌های جهانی حاوی چیپست اگزینوس 8895 مورد آزمایش قرار گرفتند و مدتی دیگر، نتایج عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس قدرت گرفته از اسنپدراگون 835 (نسخه مخصوص بازار آمریکا) را نیز منتشر خواهیم کرد. در هر صورت، هر دو چیپست نام برده بسیار قدرتمند هستند.

عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

همانند تمامی بررسی‌های پیشین، پرچمداران جدید سامسونگ و دیگر پرچمداران دنیای گوشی های هوشمند را در شرایط یکسانی قرار دادیم. به عنوان نمونه، روشنایی صفحه نمایش تمامی آن‌ها بر روی 200 نیتس قرار داشت، میزانی که برای استفاده از گوشی موبایل در یک مکان سربسته کاملا مناسب است.

باید اعتراف کنیم عمر باتری گلکسی اس 8 پلاس ما را تحت تاثیر خود قرار داد. دوام بالای این گوشی موبایل وقتی حیرت‌انگیز می‌شود که صفحه نمایش 6.2 اینچی و باتری 3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته در آن را به یاد می‌آوریم. عمر باتری گلکسی اس 8 پلاس از بسیاری از پرچمداران دیگر، که اندازه و رزولوشن صفحه نمایش آن‌ها به مراتب کمتر است، چند سر و گردن بالاتر قرار دارد.

در نظر داشته باشید رزولوشن اصلی صفحه نمایش پرچمداران جدید سری S سامسونگ، +WQHD معادل 2960 در 1440 پیکسل است، اما از آنجایی که می‌توان رزولوشن صفحه نمایش گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را تغییر داد، این مقدار در حالت پیشفرض بر روی +FullHD معادل 2220 در 1080 قرار دارد. تست ما در زمان قرارگیری رزولوشن بر روی حالت پیشفرض انجام شد.

عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

همانطور که مشاهده می‌کنید، عمر باتری گلکسی اس 8 پلاس قدرت گرفته از اگزینوس 8895 (تست رسمی) هشت ساعت و بیست و دو دقیقه است، در حالی که این زمان در تست انجام گرفته توسط ما حدود هشت ساعت بود. در زمان استفاده از نسخه دارای چیپست اسنپدراگون 835 دوام کمتری مشاهده شد، به طوری که عمر باتری گلکسی اس 8 در این حالت هفت و ساعت و پنجاه دقیقه بود.

در مدل بزرگتر پرچمداران پیشین سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 edge) شاهد استفاده از یک باتری 3 هزار و ششصد میلی‌آمپر ساعتی هستیم. حال گلکسی اس 8 پلاس با وجود داشتن یک باتری کوچکتر و صفحه نمایشی به مراتب بزرگتر، دوام باتری بیشتری در مقایسه با گلکسی اس 7 اج دارد. این موضوع، مدیریت خوب انرژی در پرچمدار جدید سامسونگ را نشان می‌دهد.

عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

فراموش نکنید اگرچه گوشی هایی همچون آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) دارای عمر باتری به مراتب بیشتری هستند (9 ساعت و پنج دقیقه)، اما تنها فاکتور مهم، دوام بالا نیست. پرچمداران سامسونگ به لطف مجهز شدن به تکنولوژی شارژ سریع در زمانی کوتاه شارژ می‌شوند، در حالی که شارژ شدن صفر تا صد آیفون 7 پلاس بیش از سه ساعت طول می‌کشد. از نظر ظرفیت و عمر باتری، پرچمدار بلامنازع دنیای گوشی های هوشمند هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) است که به لطف داشتن صفحه نمایش فول‌ اچ‌دی و باتری غول‌پیکر 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، بیش از دوازده ساعت دوام می‌آورد.

با توجه به اهمیت زمان شارژ، در ادامه بررسی عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به مقایسه سرعت شارژ 0 تا 100 درصد آن‌ها نیز می‌پردازیم. به لطف وجود فناوری شارژ سریع سامسونگ با نام Fast Adaptive Charging در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، هر دو مدل طی زمان یک ساعت و چهل دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند. این میزان، سریع‌ترین زمانی نیست که تاکنون دیده‌ایم، اما با توجه به ظرفیت باتری کاملا قابل قبول است.

سرعت شارژ باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

در نهایت باید به پشتیبانی این دو گوشی موبایل از فناوری شارژ بدون سیم اشاره کنیم که می‌تواند برای بسیاری از کاربران تجربه جدیدی باشد.