پرچمدار سال 2017 شیائومی

پرچمدار سال 2017 شیائومی احتمالا گوشی Mi 6 نخواهد بود!

همانطور که از مدت‌ها قبل انتظار داشتیم، روز گذشته گوشی موبایل شیائومی می 6 (Xiaomi Mi 6) معرفی شد. طراحی بدنه این محصول کم و بیش به نحوه طراحی گلکسی اس 7 (Galaxy S7 edge) شباهت داشته و همچنین در پنل پشتی آن، شاهد به کار رفتن یک دوربین دوگانه همانند دوربین آیفون 7 پلاس هستیم. قدرت گرفتن شیائومی می 6 از قدرتمندترین چیپست موبایل سال جاری یعنی اسنپدراگون 835 به علاوه مجهز شدن به 6 گیگابایت رم، نشان می‌دهد این دستگاه ارزش بالایی در برابر قیمتش دارد. روز گذشته در جریان قیمت و زمان عرضه شیائومی می 6 قرار گرفتیم. نکته اصلی اینجاست که به نظر می‌رسد این محصول، پرچمدار سال 2017 شیائومی نیست. اما چرا؟

از نظر بسیاری افراد، شیائومی می 6 یک گوشی موبایل فوق‌العاده قدرتمند بوده و به لطف مجهز شدن به چیپست اسنپدراگون 835، بدون شک یک پرچمدار محسوب می‌شود. همچنین نمونه تصاویر دوربین شیائومی می 6 کیفیتی در حد و اندازه دوربین بهترین پرچمداران دارند، اما واقعیت این است که محصول جدید، هنوز با بهترین گوشی هایی که انتظار داریم در سال جاری از شیائومی ببینیم فاصله قابل توجهی دارد. در حال حاضر، شیائومی می 6 را باید محصولی بسیار ارزشمند در برابر قیمت آن دانست که انتظار می‌رود تبدیل به پرفروش‌ترین محصول این گوشی‌ساز چینی در سال جاری شود.

پرچمدار سال 2017 شیائومی

با در نظر گرفتن تمامی این موارد، همچنان می 6 را نمی‌توان پرچمدار سال 2017 شیائومی دانست، چرا که با سبک و مهندسی خاص طراحی این شرکت فاصله قابل توجهی دارد، علاوه بر اینکه به جز چیپست، دیگر قطعات سخت افزاری آن در بالاترین سطح ممکن قرار ندارند. از همه مهمتر، شدیدا انتظار داریم تا چند ماه دیگر نسخه جدید پرچمداران پیشین این شرکت یعنی می میکس 2 (Mi Max 2) و می نوت 3 (Mi Note 3) را مشاهده کنیم.

بدون شک می میکس 2 بعد از معرفی‌شدن، پرچمدار سال 2017 شیائومی شده و برای می 6 جایی در این سطح باقی نمی‌گذارد. سال گذشته، گوشی موبایل شیائومی می میکس نگاه همه را با طراحی کاملا خاص و منحصربه‌فرد خود خیره کرد، به طوری که نه قبل و نه بعد از آن محصولی همانندش معرفی نشد. البته، چند سال قبل شاهد عرضه محصولی مشابه از کمپانی ژاپنی محبوب یعنی شارپ Aquos Crystal بودیم که متاسفانه به جز بازارهای ژاپن، به دیگر کشورها راه پیدا نکرد.

پرچمدار سال 2017 شیائومی

شیائومی می میکس

پرچمدار سال 2017 شیائومی نسخه ارتقا یافته می میکس و یا می نوت 2 خواهد بود

از آنجایی که این شرکت چینی تصمیم گرفته در سال جاری با استاد طراحی یعنی فیلیپ استارک (Philip Stark) همکاری کند، انتطار داریم پرچمدار سال 2017 شیائومی یک گوشی تماما مفهومی باشد. به عنوان نمونه، پیش‌بینی می‌شود پنل جلویی گوشی موبایل می میکس 2 به طور کامل توسط صفحه نمایش پوشانده شده و هیچ دکمه فیزیکی در طراحی آن به کار نرود. از طرفی دیگر، گوشی موبایل می نوت 3 را داریم که انتظار می‌رود طراحی انحنادار نسخه پیشین را حفظ کرده و به 8 گیگابایت حافظه رم مجهز شود. بدون شک هیچ چیپستی جز اسنپدراگون 835 لایق قرارگرفتن در این دستگاه‌ها نیست. با در نظر گرفتن مشخصات این دو محصول، مشخص می‌شود پرچمدار سال 2017 شیائومی ، گوشی موبایل می 6 نیست.

البته این موارد، از ارزش شیائومی می 6 کم نمی‌کنند. همانطور که گفتیم، انتظار می‌رود این محصول تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی موبایل شیائومی در سال 2017 شود، چرا که بعید به نظر می‌رسد مجددا در سال جاری، یک دستگاه حاوی اسنپدراگون 835، 6 گیگابایت رم و مخصوصا یک دوربین دوگانه قدرتمند به ازای قیمتی زیر 400 دلار ببینیم.

پرچمدار سال 2017 شیائومی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*