دوربین جلوی آیفون 8

دوربین جلوی آیفون 8 با لنز دوگانه همراه خواهد بود [شایعه]

هیاهوی مربوط به گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) به پایان رسیده است و حالا همه منتظر پاسخ کمپانی اپل به پرچمداران رقیب کره‌ای خود هستیم. پس از انتشار مقالات مربوط به گوشی آیفون 8 (Apple iPhone 8) در ژورنال وال استریت و وبلاگ سایر کارشناسان، حالا نوبت به منابع بلومبرگ رسیده است تا اطلاعاتی پیرامون پرچمداران امسال اهالی کوپرتینو را در اختیار ما قرار دهند. در این گزارش اطلاعات جالبی در مورد دوربین جلوی آیفون 8 منتشر شده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

متاسفانه طبق معمول شاهد انتشار گزارش ناقص و کوتاهی هستیم که حاوی اطلاعات زیادی نیست. در این گزارش آمده است که اهالی کوپرتینو امسال دو آیفون 4.7 و 5.5 اینچی با صفحه نمایش LCD و یک آیفون با پنل بدون حاشیه OLED را روانه بازار می‌کنند. به لطف این پنل جدید، صفحه نمایش نسبتا بزرگتری نسبت به آیفون 7 پلاس (5.5 اینچ) در این گوشی قرار می‌گیرد. ضمن اینکه بدنه این نسخه از آیفون آنچنان بزرگتر از آیفون 7 نخواهد بود.

دوربین جلوی آیفون 8

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده توسط Macotakara، اپل برای این نسخه از آیفون با پنل OLED طراحی تخت را در نظر گرفته است و خبری از صفحه نمایش خمیده در آن نیست. بلومبرگ در گزارش خود اعلام کرده است که پنل این گوشی در نزدیک فریم آن کمی خمیده می‌شود، اما این خمیدگی مربوط به صفحه نمایش نبوده و تنها بر روی شیشه محافظ بدنه شکل گرفته است؛ بنابراین طبق این اطلاعات، باید طرح‌های مفهومی جذاب و اولیه از گوشی آیفون 8 را به فراموشی بسپاریم.

البته گفته می‌شود مهندسان اپل در طراحی اولیه خود از بدنه خمیده و جدیدی استفاده کرده بودند که متاسفانه در ادامه از این کار منصرف شدند. علاوه بر این، در این گزارش ذکر شده است که آیفون 8 با دوربین دوگانه عمودی طراحی شده که افکت‌های بهبود یافته از عمق تصویر را ارائه کرده و از واقعیت افزوده پشتیبانی دارد. همچنین چیپست جدید A11 اپل حالا با مهندسی جدید 10 نانومتری همراه شده است و احتمال دارد شاهد عمر شارژدهی بهتری در آیفون 8 باشیم.

در گذشته بیشتر موارد ذکر شده در بالا را در گزارشات خبرگزاری‌های مختلف دیده بودیم، اما نکته ویژه در این گزارش جدید مربوط به دوربین جلوی آیفون 8 است. همانطور که گفتیم این محصول با دوربین دوگانه در پشت همراه است، اما به نظر می‌رسد اهالی کوپرتینو برای دوربین جلوی آن نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند.

از آنجایی که پنل جدید اپل برای صفحه نمایش، خروجی صدای گوشی محصول را در خود جای خواهد داد، نحوه و مکان قرار گرفتن لنز دوگانه برای دوربین جلوی آیفون 8 را می‌توان به سادگی حدس زد. همچنین احتمال دارد تکنولوژی جدید تشخیص چهره اپل در همین بخش به کار گرفته شود. با اینکه مهندسان اپل در مراحل نهایی طراحی محصول جدید خود هستند، اما هنوز هم قرار گرفتن برخی از امکانات مذکور در آیفون جدید، قطعی نشده است. به عنوان مثال در گزارش بلومبرگ ذکر شده است که مهندسان این شرکت ایده قرار گرفتن حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش (در محل دکمه مجازی هوم) را تست کرده‌اند اما خروجی این تلاش‌ها آنچنان مناسب نبوده است، بنابراین هنوز نمی‌دانیم اهالی کوپرتینو برای این مشکل چه راهکاری را در نظر خواهند گرفت؛ شاید همچون گلکسی اس 8 سامی شاهد قرارگیری حسگر اثر انگشت در پنل پشتی دستگاه باشیم.

لنز دوگانه در دوربین عقب و دوربین جلوی آیفون 8 جذاب خواهد بود

به نظر می‌رسد کمپانی اپل در سال 2017 و دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های آیفون، نمی‌خواهد هیچ کاربری را ناامید کند؛ دو نسخه از آیفون جدید با ابعاد صفحه نمایش و طراحی بدنه مشابه با سال‌های قبل از راه می‌رسند تا برخی کاربران که خواهان تغییر در طراحی بدنه نیستند، مشکلی در انتخاب گوشی جدید خود نداشته باشند. همچنین نسخه ویژه از آیفون 8 با طراحی منحصر به فرد و صفحه نمایش OLED (بدون حاشیه) به دنبال جذب سلیقه افرادی است که در سال جاری به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستند؛ ضمن اینکه قرار گرفتن لنزهای دوگانه در دوربین عقب و دوربین جلوی آیفون 8 می‌تواند یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به عکاسی باشد.

در نهایت گزارش بومبرگ اعلام کرده است که آیفون‌های جدید با سیستم عامل iOS 11 از راه می‌رسند. این نسخه از iOS، رابط کاربری جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد و باید منتظر انتشار خبرهای تکمیلی پیرامون امکانات آن باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*