طراحي هتلي صدفي شکل برای فرار از سيل و سونامي

 ایده طراحی هتل شناور به شکل صدف می‌تواند در برابر امواج عظیم جزر و مد ناشی از سونامی و دیگر بلایای طبیعی مقاومت کند.اين سازه صدفی شكل یک محیط خود پایدار است که می‌تواند در برابر امواج سهمگین جزر و مد، بالا آمدن سطح آب و دیگر بلایای طبیعی مقاومت کند؛ حالت قوس دار سازه و کابل ها نیز باعث توزیع وزن و در نتیجه افزایش مقاومت در زمان وقوع زمین لرزه می‌شود.

 با استفاده از پنل های خورشیدی و سیستم جمع‌آوری آب باران، نیاز به تأمین برق و آب آشامیدنی مجموعه مرتفع می‌شود.همچنین از طریق پنجره های بزرگ سراسری و با کمک نور طبیعی خورشید، نور مورد نیاز اتاق ها و مجموعه فضای سبز در طول روز تأمین شده و در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود. برای بهبود کیفیت نور نیز شیشه ها با لایه خود تمیزکننده پوشیده می‌شوند.

محیط گلخانه‌ای مجموعه علاوه بر ایجاد پوشش گیاهی سر سبز، به بهبود کیفیت هوا کمک کرده و می‌تواند منبع مهمی برای تولید مواد غذایی مورد نیاز باشد.دو نگرانی عمده معماران در طراحی یک سازه، توجه به شرایط محیطی و تغییرات آب و هوایی در کنار عدم آسیب رساندن به محیط زیست است.

{photo}91/07/07/ark-hotel{/photo}

به ادعای طراحان، در سازه صدفی شکل حداکثر سازگاری با محیط زیست مدنظر قرار گرفته و یک سیستم زندگی مستقل با امکانات کامل طراحی شده است.دلیل اصلی برتری این طرح، امکان شناور شدن سازه در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و سونامی عنوان می شود.

این طرح توسط شرکت روسی Remistudio و با همکاری برنامه اتحادیه بین المللی معماران برای کاهش اثرات بلایای طبیعی طراحی شده است.


منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*