تشخیص چهره گلکسی اس 8

تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس 8 مناسب استفاده در پرداخت‌های موبایلی نیست

به گفته مقامات سامسونگ، تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس 8 هم اکنون به بلوغ کامل نرسیده و حداقل تا 5 سال دیگر برای استفاده در پرداخت‌های موبایلی ایمن نخواهد شد.

تکنولوژی تشخیص چهره سامسونگ که همراه با دو گوشی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) معرفی شد، نیازمند بیش از 4 سال زمان است تا بتواند به گزینه‌ای ایمن جهت استفاده در سیستم های پرداخت موبایلی تبدیل شود. یک منبع از سوی سامسونگ به رسانه کره‌ای “The Korea Herald” گفته است که عملیات‌های رده بالای امنیتی برای متودهای احراز هویت کنونی مناسب نیستند و این تکنولوژی هنوز هم نیازمند بلوغ بیشتری است:

به منظور اینکه تکنولوژی تشخیص چهره به عنوان راهی جهت تراکنش‌های مالی مورد استفاده قرار گیرد، با در نظر گرفتن دوربین کنونی و سطوح عمیق فناوری یادگیری حدودا 4 سال زمان لازم است.

تشخیص چهره گلکسی اس 8

تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس 8 تنها مناسب قفل گشایی گوشی است

اما تکنولوژی تشخیص چهره گلکسی اس 8 سامسونگ چندان هم قابلیت جدیدی نیست. آن از سال 2011 میلادی و همزمان با عرضه نسخه 4.0 ساندویچ بستنی این سیستم عامل تحت عنوان قابلیت به نام Face Unlock یا قفلگشایی با صورت در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است. در آن زمان این قابلیت غیر قابل اعتماد و مستعد آسیب پذیر کردن دستگاه بود، اما سامسونگ موفق شده بار دیگر آن را احیا کند و از آن به عنوان یک فرآیند احراز هویت سریع و راحت در پرچمدار سال 2017 گوشی های هوشمند خود استفاده کند. البته این کمپانی مستقر در سئول از این تکنولوژی تنها به عنوان روشی سریع برای قفل گشایی گوشی استفاده کرده است. آن‌ها اذعان کرده‌اند که سطح امنیتی تکنولوژی تشخیص چهره نسبت به اسکنر عنبیه چشم و اسکنر اثر انگشت به مراتب پایین‌تر است. یک سخنگوی شرکت سامسونگ در این باره می‌گوید:

ما از تشخیص چهره برای تراکنش‌های مالی موبایلی استفاده نکرده‌ایم، چرا که در حال حاضر تکتولوژی‌های بیومتریک دیگری نظیر اسکنر عنبیه و اثر انگشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین استفاده از آن بی‌معنی خواهد شد.

با این حال کارشناسان موافق هستند که سهولت و سرعت استفاده از روش‌های تشخیص چهره و یا صدا می‌تواند برای انجام تراکنش‌های مالی موبایلی مورد استفاده قرار گیرد. این قضیه نیازمند توسعه هرچه بیشتر این تکنولوژی بیومتریک و اختصاص دادن سخت افزارهایی بیشتر به سنسورهای تشخیص دهنده است که می‌تواند زمان بر باشد. در حال حاضر گوشی های کنونی تنها حاوی یک دوربین سلفی هستند که نمی‌تواند روش مطمئنی برای شناسایی چهره کاربر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هر چقد گشتم تو سایت نذاشته بودین …یه جا خوندم که عکس طرف رو هم میذارب جلو دوربینش باز میکنه…کلا امنیت نداره