جک اس 5

جک اس 5 محبوب ترین کراس اوور داخلی بازار ایران است

با نگاهی به آمار تولید و فروش خودرو در ایران متوجه می‌شویم که خودروی چینی جک اس 5 (Jac S5) تولید شرکت کرمان موتور همچنان محبوب ترین کراس اوور داخلی بازار ایران است.

جک اس 5 (Jac S5) یک خودروی چینی است که از چند سال پیش توسط کرمان موتور در ایران تولید می‌شود و از همان زمان تاکنون توانسته به موفقیت‌های زیادی در بازار کشورمان دست پیدا کند و مشتریان بسیاری را به سمت خود بکشاند. با توجه به آمار تولید و فروش خودرو در کشورمان، این خودروی چینی همچنان محبوب ترین کراس اوور داخلی بازار کشورمان است؛ اما چه چیزی باعث شده که جک S5 در رقابت با کراس اوورهای متنوع بازار کشورمان به چنین عنوانی دست پیدا کند؟

جک اس 5

در سال 1395، شرکت‌هایی مانند مدیران خودرو، تولید خودروهای کراس اوور را در کشورمان افزایش دادند و مدل‌های متنوعی در این کلاس وارد بازار ایران شد؛ اما باز هم وقتی که به آمار تولید و فروش خودرو نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که همچنان خودروی کراس اوور چینی جک اس 5 از محبوبیت بسیار بالایی نزد مشتریان ایرانی برخوردار است. حتی در بخش واردات خودرو نیز این خودروی تک دیفرانسیل به مراتب، محبوب‌تر از سایر کراس اوورهای بازار ایران اعم از وارداتی و تولید داخلی است.

سبک طراحی و نوع موتور توربوی جک S5 باعث شد تا از همان ابتدای حضور این خودرو در بازار کشورمان، مشتریان زیادی برای خرید آن دست به کار شوند. از سوی دیگر، اس 5 یکی از معدود خودروهای چینی است که افت قیمت بسیار کمتری را نسبت به رقیبان خود دارد؛ حتی شاهد آن هستیم که نسخه‌های صفر کیلومتر این خودرو در بازار آزاد با قیمت بیشتری از کارخانه به فروش می‌رسد.

جک اس 5

افزایش 46 درصدی فروش جک اس 5 در سال 95

در سال گذشته، نسخه اتوماتیک جک اس 5 وارد بازار شد و این امر، افزایش تولید این خودرو را در پی داشت. با این اتفاق در پایان سال 1395، بیش از 20 هزار و 800 دستگاه از خودروی S5 تولید شد که این آمار، میزان استقبال خریداران از این کراس اوور چینی را نشان می‌دهد؛ در واقع در سال 95 شاهد افزایش 46.4 درصدی خرید این خودرو نسبت به سال 94 بوده‌ایم.

جک اس 5

جک اس 5 از یک پیشرانه 2 لیتری توربو با قدرت 174 اسب بخار بهره می‌برد و نسخه اتوماتیک آن با برخورداری از گیربکس 6 سرعته دو کلاچه و اضافه شدن برخی امکانات و آپشن‌های جدید، به عنوان یک خودروی به صرفه در بازار کشورمان شناخته می‌شود. در حال حاضر، برخی دارندگان نسخه‌های صفر کیلومتر جک S5 اتوماتیک، این خودرو را با قیمت بیشتر از 99 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*