چری تیگو 5 جدید

چری تیگو 5 جدید در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد؛ ورود به ایران از اواخر سال 96

شرکت چری، نسل جدید کراس اوور تیگو 5 را در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 معرفی کرد. چری تیگو 5 جدید (Chery Tiggo 5) احتمالا از اواخر سال جاری وارد بازار ایران خواهد شد.

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و غیر رسمی، شرکت چری در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017، نسل جدید خودروی کراس اوور تیگو 5 را رونمایی کرد. چری تیگو 5 جدید بر روی ورژن ارتقایافته پلتفرم نسل قبلی ساخته شده و تغییرات زیادی در طراحی آن مشاهده می‌شود. این کراس اوور چینی از طراحی شیک، کیفیت بالا و تجهیزات زیادی برخوردار بوده و با پیشرانه‌های توربوشارژ در بازار عرضه خواهد شد.

چری تیگو 5 جدید

پس از معرفی چری تیگو 5 جدید ، نسل قبلی آن از دور خارج نمی‌شود و همچنان در خط تولید باقی خواهد ماند؛ اما از این پس نام آن به چری کوین X5 تغییر کرده و تحت برند کوین که برند ارزان‌قیمت چری است تولید می‌شود.

چری Tiggo 5 مدل 2018 از طراحی زیبایی بهره می‌برد که کاملا با نسل قبلی خود متفاوت شده است. شرکت چری قصد دارد با این محصول، تصویر جدیدی را از یک کراس اوور کامپکت ایجاد کرده و به فروش بیشتری دست پیدا کند. نسل قبلی این خودرو، خیلی در بازار چین پرفروش نبود و با فروش 55 هزار دستگاه در سال گذشته، رتبه پنجاه و سوم پرفروش‌ترین کراس اوور چین را از آن خود کرد. هاوال اچ 6، بائوجون 560، گک سی اس 75 و زوتی تی 600 مهم‌ترین رقبای تیگو 5 هستند که همگی به فروش بیشتری دست پیدا کردند.

چری تیگو 5 جدید

چری تیگو 5 جدید با استایل عضلانی، چراغ‌های روشنایی در روز زیبا، جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل با گرافیک داخلی جذاب، سپر جلو قدرتمند، گلگیرهای برآمده، رینگ‌های 18 اینچی و سپرهای اسپورت، ظاهر جذاب و گیرایی را به نمایش گذاشته است. نکته جالب، کوچک‌تر شدن ابعاد خودرو در مقایسه با نسل قبلی آن است اما فاصله بین محورها 20 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. چری قصد داشته با کوچک‌تر کردن ابعاد تیگو 5، آن را از بازار مدل بزرگ‌تر تیگو 7 خارج کند.

چری تیگو 5 جدید دارای ابعادی معادل 4.34 متر طول، 1.83 متر عرض و 1.64 متر ارتفاع بوده و فاصله محوری آن نیز به 2.63 متر افزایش پیدا کرده است. رینگ‌های اسپورت این خودروی چینی با لاستیک‌های 215 پوشانده شده و فضای داخلی خودرو نیز به طور کامل از نو طراحی شده است. تریم چرمی، صفحه آمپر شیک، غربیلک فرمان چندمنظوره، سیستم اطلاعات و سرگرمی مدرن با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و دوربین دید عقب از جمله ویژگی‌ها و امکانات فضای کابین نسل جدید تیگو 5 به شمار می‌رود.

چری تیگو 5 جدید

افزایش فاصله بین دو محور خودرو موجب فراهم شدن فضای داخلی جاداری برای سرنشینان جلو و عقب شده و برای صندوق بار نیز حتی در صورت باز بودن صندلی‌های عقب، فضای مناسبی وجود دارد. در بخش فنی، ترمز هر چهار چرخ از نوع دیسکی با سیستم ABS و EBD بوده و سیستم تعلیق در جلو نیز مستقل مک فرسون است. فرمان الکتریکی در این خودرو قرار گرفته و نیروی موتور هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ این سیستم برای خودروهای کراس اوور، خیلی مناسب نیست اما به نظر می‌رسد که چینی‌ها تمایلی به پرداخت هزینه اضافی برای سیستم چهار چرخ محرک ندارند!

این کراس اوور چینی در حال حاضر تنها با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بنزینی توربوشارژ عرضه خواهد شد که قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر را ارائه می‌دهد؛ اما قرار است به زودی یک پیشرانه 1.3 لیتری توربو هم برای آن عرضه شود. قدرت تولیدی توسط این پیشرانه به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی و یا یک گیربکس CVT هفت سرعته مجازی به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

چری تیگو 5 جدید

چری تیگو 5 جدید در سه ماهه سوم سال 2017 با قیمت 90 هزار یوآن (13 هزار دلار) تا 125 هزار یوآن (18 هزار دلار) در بازار چین عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این کراس اوور جدید در اواخر سال 1396 نیز به بازار ایران راه پیدا کند اما برای اطمینان از این موضوع باید تا زمان عرضه این خودرو صبر کنیم.

گالری تصاویر چری تیگو 5 جدید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*