مرگ ویندوز فون

تایید مرگ ویندوز فون با مشاهده برنامه کاری مایکروسافت در سال 2017

مرگ ویندوز فون (Windows Phone) در جدیدترین لیستی که مایکروسافت برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا تهیه کرده، توسط همین شرکت تایید شده است. اکنون باید پایان کار سیستم عامل موبایل مایکروسافت را اعلام کنیم.

با در نظر گرفتم سهم بازار اندروید، مرگ ویندوز فون امری کاملا بدیهی است

پایان کار ویندوز فون اتفاق تازه و خبری شوکه‌کننده نیست، چرا که کاربران جهانی طی سال‌های اخیر شخصا به آن پی برده‌اند. هر کجا که پای می‌گذاریم، ردی از گوشی های موبایل اندروید و یا آی او اس وجود دارد. همچنین با سر زدن به وب‌سایت‌های مختلف، فقط اخبار مربوط به این دو پلتفرم موبایل را مشاهده می‌کنیم. شاید نتوان ضعف مایکروسافت را عامل مرگ Windows Phone دانست و باید قدرت زیاد اندروید و آی او اس را عامل اصلی عقب ماندن این پلتفرم بدانیم. بعید به نظر می‌رسد تا چند سال آینده هیچ پلتفرم دیگری بتواند سهمی از بازار گوشی های موبایل را به دست بیاورد.

مرگ ویندوز فون

در برنامه‌ریزی مایکروسافت به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در 3 ماهه دوم سال جاری، نام ویندوز فون دیده می‌شود، در حالی که در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی بخش‌های مختلف در 3 ماهه سوم سال 2017 اسمی از ویندوز فون برده نشده است. شاید بدون درنگ پلتفرم موبایل مایکروسافت در سال جاری را ویندوز 10 موبایل عنوان کنید، اما متاسفانه هنوز خبری از نام آن در لیست منتشر شده توسط مایکروسافت نیست.

مرگ ویندوز فون

مایکروسافت به خوبی به مرگ ویندوز فون از مدت‌ها قبل آگاه بوده و به همین دلیل به جای عرضه یک پرچمدار با این سیستم عامل، تصمیم گرفت یک نسخه مخصوصا گلکسی اس 8 را برای خود در سال جاری به فروش برساند. به هر حال مایکروسافت از وضعیت خود در دنیای نرم افزار مطلع بوده و از طرفی به خوبی قدرت برتر دو پلتفرم موبایل اندروید و آی او اس را درک کرده است. این شرکت هم اکنون نیز پول هنگفتی از صدور مجوزهای استفاده از تکنولوژی‌های مرتبط با اندروید برای گوشی‌‌سازان کسب می‌کند. این درآمد، از کل سود حاصل شده به وسیله فروش تمامی گوشی های موبایل دارای سیستم عامل ویندوز فون بیشتر است.

مرگ ویندوز فون

همچنان دوست داریم مایکروسافت به عنوان یک غول نرم افزاری بدون رقیب، باز به بازار گوشی موبایل بازگردد، اما با مشاهده مرگ تدریجی ویندوز فون نمی‌توانیم حدس بزنیم بازگشت این شرکت با چه پلتفرمی خواهد بود. آیا مایکروسافت یک پلتفرم موبایل دیگر خلق خواهد کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خیلی از افرادی که سراغ خرید وینفون رفتند صرفا طرفداران نوکیا بودند که به احترام این برند دوست داشتنی کوشیهای ویندوزش رو خریدند و فکر نمیکنم کسی صرفا بخاطر سیستم عاملش این گوشیها رو خریده باشه. به هرحال ماکروسافت ثابت کرد که در زمینه گوشی همراه هیچ تضمینی نداره و قابل اعتماد نیست

  2. ویندوز 10 موبایلی به نظرم در صورتی که سخت افزار قوی داشته باشه گزینه خوبیه
    همین الان کلی برند چینی هستن که تبلت و موبایل ویندوزی میزنن با قیمت پایین .

    ولی ویندوز فون خیلی وقته که دورانش تموم شده
    در هر صورت اندروید سهم اصلی بازار رو داره و سهم بیشتری رو هم خواهد گرفت

    در چند سری اپدیت های جدید اندروید بهتر از ای او اس کار کرده

  3. مسخره ترین سیستم عاملی که دیدم خوب شد برداشتنش