رویداد MicrosoftEDU

هرآنچه مایکروسافت در رویداد MicrosoftEDU معرفی کرد؛ ویندوز 10 اس، سرفیس لپ تاپ و غیره

کمپانی مایکروسافت بعد از ظهر امروز در رویداد MicrosoftEDU خود از دستاوردهای مهمی نظیر نسخه جدید ویندوز و یک لپ تاپ جدید رونمایی کرد. اما این پایان ماجرا نیست، در ادامه با تمامی دستاوردهای جدید مایکروسافت آشنا شوید.

مایکروسافت در رویداد MicrosoftEDU خود که بعد از ظهر امروز برگزار شد، از تازه‌ترین دستاوردهای خود رونمایی کرد. این کمپانی از یک سخت افزار جدید رونمایی کرد، اما در کنار آن چیزهای دیگری نیز وجود دارد که ردموندی‌ها از آن‌ها پرده برداری کردند. شاید این رویداد در مقایسه با آخرین رویداد آن‌ها از اهمیت کمتری برخوردار باشد، اما همچنان آن برای طرفداران مایکروسافت خوب و جذاب است. در ادامه به تمامی موارد معرفی شده در این رویداد بهاری خواهیم پرداخت.

سرفیس لپ تاپ – Surface Laptop

سرفیس لپ تاپ – Surface Laptop

بدیهیست که سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop) بزرگترین محصول معرفی شده در رویداد MicrosoftEDU بود. سرفیس لپ تاپ یک محصول دیگر از برند مایکروسافت سرفیس است که با هدف قشر خاصی از کاربران تولید شده است. این کامپیوتر، نخستین محصولیست که از ویندوز 10 اس (Windows 10 S) برخوردار است. این سیستم عامل، نسخه‌ی جدید ویندوز 10 بوده که امروز در رویداد مذکور از آن پرده برداری شد.

سرفیس لپ تاپ در واقع یک رقیب برای کروم بوک از سوی مایکروسافت است، اما درست همانند کروم بوک پیکسل گوگل در بالارده‌ترین حالت ممکن طراحی شده است. از نظر مشخصات، سرفیس لپ تاپ شما را با یکی از جدیدترین پردازنده‌های سری Kaby Lake شرکت اینتل، تا 16 گیگابایت رم و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD نا امید نخواهد کرد. از نظر صفحه نمایش نیز، مایکروسافت از یک پنل 13.5 اینچی پیکسل سنس بر روی این لپ تاپ استفاده کرده است و یک صفحه کلید آلکانترا نیز در اختیار کاربران خواهد بود. علاوه بر این، کامپیوتر جدید مایکروسافت می‌تواند عمر باتری 14 ساعت و نیمه را در اختیار شما بگذارد که بیشتر از هر مک بوکی خواهد بود.

مدل پایه سرفیس لپ تاپ حاوی قیمت 1000 دلار است که مجهز به پردازنده Core i5 اینتل، 128 گیگابایت حافظه SSD، رم 4 گیگابایت و کارت گرافیک Intel HD Graphics 620 خواهد بود. این همچنین نخستین دستگاه سری سرفیس مایکروسافت است که در چندین رنگ مختلف شامل پلاتینی، قرمز، آبی و طلایی عرضه خواهد شد. همانطور که گفته شد سرفیس لپ تاپ مایکروسافت مجهز به ویندوز 10 اس خواهد بود که از جهات مختفی محدودتر از نسخه اصلی ویندوز است. اما خبر خوبتر آن است که تا پیش از پایان سال جاری، قابلیت ارتقا آن به ویندوز 10 پرو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

شما می‌توانید هم اکنون این لپ تاپ را از فروشگاه مایکروسافت پیش خرید کنید، اما فروش قطعی آن از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ویندوز 10 اس – Windows 10 S

ویندوز 10 اس – Windows 10 S

مایکروسافت در کنار سخت افزار جدید خانواده سرفیس، از یک نسخه جدید سیستم عامل ویندوز 10 به نام ویندوز 10 اس (Windows 10 S) نیز در رویداد MicrosoftEDU خود رونمایی کرد. این دقیقا همان نسخه‌ای از سیستم عامل ویندوز 10 است که پیشتر آن را به نام ویندوز 10 ابری (Windows 10 Cloud) می‌شناختیم، اما مایکروسافت آن را برای برندسازی بهتر با نام ویندوز 10 اس عرضه خواهد کرد.

ویندوز 10 اس در واقع یک نسخه مختص دانش آموزان است. از نظر ظاهری شاید این نسخه تفاوتی با نسخه اصلی ویندوز 10 مایکروسافت نداشته باشد، اما فاقد از برخی قابلیت‌هاست که به افزایش امنیت سیستم عامل کمک می‌کند. اولین و مهم‌ترین این قابلیت‌ها، عدم توانایی کاربران در نصب اپلیکیشن ها و برنامه ها از جایی به جز فروشگاه ویندوز است؛ این بدان معناست که شما نمی‌توانید اپلیکیشن های کلاسیک 32 بیتی نظیر گوگل کروم و اسپاتیفای را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید، چرا که آن‌ها دیگر در فروشگاه ویندوز نیز موجود نیستند. اما چه بر سر اپلیکیشن های کلاسیک آفیس می‌آید؟ مایکروسافت برای حل این مشکل، این دسته از اپلیکیشن های آفیس را به فروشگاه ویندوز آورده است تا شما بتوانید به خوبی از آن‌ها در کامپیوتر ویندوزی خود بهره‌مند شوید.

و از همه مهم‌تر، شما می‌توانید سیستم عامل ویندوز 10 اس را با پرداخت مبلغی به ویندوز 10 هوم یا ویندوز 10 پرو ارتقا ببخشید که اگر قصد استفاده‌ی کامل از این پلتفرم دسکتاپی را داشته باشید، قطعا گزینه‌ی جذابی خواهد بود.

به گفته‌ی مایکروسافت، دستگاه‌هایی که قرار است به این پلتفرم مجهز شوند با آغاز قیمت 189 دلار روانه بازار خواهند شد که بسیار مقرون به صرفه و خوب است.

اپلیکیشن های آفیس بر روی فروشگاه ویندوز

اپلیکیشن های آفیس بر روی فروشگاه ویندوز

همانطور که گفته شد، سرفیس لپ تاپ با هدف دانش آموزان تولید شده است و سیستم عامل ویندوز 10 اس قدرتبخش آن خواهد بود. اما ویندوز 10 اس کاربران را محدود به استفاده از اپلیکیشن های فروشگاه مایکروسافت می‌کند. این بدان معناست که دیگر کاربران نمی‌توانند اپلیکیشن های کلاسیک آفیس را از مراجع مختلفی به جز فروشگاه مایکروسافت بر روی سرفیس لپ تاپ و یا هر دیوایس مجهز به ویندوز 10 اس نصب کنند. به همین خاطر مایکروسافت امروز رسما اعلام کرد که این دسته از اپلیکیشن های فوق کاربردی را به فروشگاه اپلیکیشن های خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

این کمپانی همچنین به کاربران ویندوز 10 اس اشتراک آفیس 365 را نیز اهدا خواهد کرد که می‌تواند گزینه‌ی جذابی باشد. کاربران می‌توانند بین اشتراک ماهانه و سالانه بسته به نیاز خود یکی را برگزینند.

سایر دستاوردها در رویداد MicrosoftEDU

arcmouse

در رویداد MicrosoftEDU شاهد رونمایی از دستاوردهای دیگری نیز بودیم که در زیر به صورت تیتروار به آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

  • ماوس جدید Surface Arc Mouse با طراحی بهبودیافته
  • اپلیکیشن تماشای سه بعدی ویندوز 10 به کاربران اجازه‌ی مشاهده محتوای سه بعدی در دنیای واقعی را می‌دهد
  • اسپاتیفای به زودی به فروشگاه اپلیکیشن های مایکروسافت اضافه خواهد شد
  • Minecraft Education Edition یک سازنده کد درونی را دریافت کرده که به دانش آموزان کدنویسی را خواهد آموخت
  • افزودن آبجکت‌های سه بعدی در به زودی به پاورپوینت خواهد آمد.
  • تیم های مایکروسافت قابلیت های جدیدی را برای مشتریان محصل مایکروسافت به ارمغان خواهند آورد
  • شما می‌توانید هم اکنون سرفیس لپ تاپ را از فروشگاه مایکروسافت پیش خرید کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*