کوچکترین گوشی موبایل 4G

کوچکترین گوشی موبایل 4G دنیا که به اندروید 7.0 مجهز شده است

جلی (Jelly) به عنوان کوچکترین گوشی موبایل 4G در دنیا شناخته می‌شود که ابعاد بسیار کوچکی داشته و به اندروید 7.0 نوقا مجهز شده است. در ادامه با میزان حافظه رم و ظرفیت داخلی، دوربین، پردازنده، قیمت و دیگر مشخصات آن آشنا می‌شویم.

ممکن است شما نیز همچون تعداد زیادی از کاربران دیگر، برای گوشی های موبایل کوچک با صفحه نمایش‌های کمتر از 3 اینچ دل تنگ شده باشید. کوچکترین گوشی موبایل 4G در عین داشتن سخت افزاری قابل قبول و مخصوصا استفاده از اندروید 7.0 نوقا، این خواسته شما را برآورده می‌کند. گوشی موبایل جلی دارای اندازه 92.3 در 43 در 13.3 میلی‌متر بوده و به یک صفحه نمایش 2.45 اینچی با وضوح تصویر 240 در 432 پیکسل مجهز شده است. در مقایسه با بیشتر گوشی های هوشمند امروزی، گوشی موبایل Jelly تنها یک اسباب بازی به نظر می‌رسد.

به عنوان دو ویژگی مهم این گوشی موبایل باید به استفاده از اندروید نوقا و پشتیبانی از شبکه موبایل 4G اشاره کنیم. البته، این دستگاه در داخل شبکه‌های CDMA همانند ورایزن و اسپرینت کار نخواهد کرد. مغز متفکر گوشی موبایل Jellly یک چیپست شامل یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت 1.1 گیگاهرتز است. اگرچه نامی از این چیپست برده نشده، اما به احتمال زیاد یک چیپست ساخت شرکت مدیاتک در آن به کار رفته است.

کوچکترین گوشی موبایل 4G

در بخش حافظه شاهد معرفی دو نسخه از کوچکترین گوشی موبایل 4G هستیم. نسخه عادی با حافظه رم 1 گیگابایت و ظرفیت داخلی 8 گیگابایت عرضه می‌شود، در حالی که نسخه پرو گوشی موبایل Jelly به 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت فضای داخلی مجهز شده است. از دیگر مشخصات و قابلیت‌های هر دو نسخه این محصول باید به وجود دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی، پشتیبانی از دو سیم کارت، جی پی اس، اتصالات وای فای و بلوتوث (نسخه 4.0) و یک باتری با ظرفیت 950 میلی‌آمپر ساعت اشاره کنیم.

کوچکترین گوشی موبایل 4G

کوچکترین گوشی موبایل 4G توسط یک کمپانی چینی طراحی و تولید شده است

گوشی موبایل Jelly توسط یک کمپانی چینی با نام Unihertz ساخته شده است. کاربران در سراسر دنیا می‌توانند این محصول را با رفتن به صفحه اختصاصی آن در کیک استارتر و با پرداخت مبلغ 59 دلار سفارش دهند. خوشبختانه استقبال خوب کاربران و به حد نصاب رسیدن مبلغ مورد نیاز برای پشتیبانی از این طرح تنها طی یک ساعت، سبب شد شرکت سازنده تولید محصولات سفارش داده شده را آغاز کند. انتظار داریم عرضه این محصول به اواخر تابستان امسال موکول شود.