سیری اپل

دستیار صوتی اپل، سیری جان سه ماهی گیر در دریا را نجات داد

تولیدکنندگان بزرگ سال‌ها قبل متوجه شدند که گجت‌های آنها به دستیاران صوتی هوشمندی نیاز دارند تا کاربران بتوانند امور مختلف خود را با سرعت هرچه بیشتر و حتی بدون لمس صفحه نمایش پیگیری کنند. سیری اپل (Apple Siri) به عنوان یکی از اولین دستیاران صوتی تلفن‌های هوشمند معرفی شد و مورد توجه خیل عظیمی از کاربران قرار گرفت.

همانطور که می‌دانید سرویس‌های هوشمندی همچون سیری و دستیار گوگل همیشه باهوش عمل نمی‌کنند و به راحتی می‌توان مشکلات و باگ‌های مختلف آنها را شناسایی کرد؛ حتی از این سرویس‌ها می‌توان به منظور سر کار گذاشتن دوستان خود استفاده کنید. اما همین ابزارهای پیچیده و نسبتا هوشمند در برخی شرایط بسیار کاربردی ظاهر می‌شوند و نمی‌توان اهمیت آنها را انکار کرد؛ حتی نجات جان افرادی که در خطر مرگ هستند نیز می‌تواند یکی از کاربردهای همین ابزارهای هوشمند باشد.

این سرویس در ماه مارس به یک کودک 4 ساله کمک کرد تا جان مادر خود را نجات دهد. حالا نیز دستیار هوشمند اهالی کوپرتینو باز هم جان چند نفر را نجات داد تا دوباره قدرت خود را به اثبات برساند. روز شنبه در حالی که جان سه ماهی گیر در دریا به خطر افتاده بود، باز هم سرویس Apple Siri توانست له آنها کمک کند.

سیری باز هم با نجات جان شهروندان آمریکایی توانایی‌ خود را به رخ کشید

طبق گزارش خبرگزاری فاکس، قایق این ماهی‌گیران در حالی که کمی دورتر از ایالت فلوریدا در حال صید ماهی بودند، با امواج قدرتمند و سنگین دریا مواجه شد. با ورود آب به داخل قایق، این سه نفر تصمیم گرفتند با 911 تماس بگیرند، اما این ماهی‌گیران به خاطر انگشتان سرد و خیس خود قادر به استفاده از صفحه نمایش لمسی آیفون خود نبودند. خوشبختانه سیری اپل در اینجا به کمک آنها آمد تا تنها با فرمان‌های صوتی موفق به ثبت گزارش در 911 شوند.

ضد آب بودن گوشی آیفون 7 اپل (Apple iPhone 7) نیز در این شرایط نقش ویژه‌ای را برای نجات جان این سه نفر بازی کرد. اما نکته مهم در این گزارش، عملکرد سیری و ایفای نقش ویژه خود در نجات جان این سه نفر بود و این دلیل مناسبی است تا برخوردهای عجیب و غیر منتظره این دستیار هوشمند در برخی شرایط را فراموش کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بیشتر نشان دهنده کاستی های اپل هست
    ۱ _سختی برقراری ارتباط با مراکز امدادی موقع قفل گوشی(در هر دو مورد)
    ۲_مشکل تشخیص انگشتان سرد