دوره گوشی های هوشمند

دوره گوشی های هوشمند پیش از این به پایان رسیده است

یکی از مهندسان فنی و رده بالای مایکروسافت، الکس کیپمن (Alex Kipman)، اعتقاد دارد دوره گوشی های هوشمند پیش از این به پایان رسیده است.

مردم متوجه پایان یافتن دوره گوشی های هوشمند نیستند

این مهندس توانمند که با توسعه کینکت (Kinect) و هدست هولولنز (HoloLens) آن را می‌شناسیم، طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ از پایان یافتن دوره گوشی های هوشمند سخن گفته و اعلام کرد مردم هنوز متوجه این موضوع نشده‌اند. به عقیده کیپمن، دستگاه های واقعیت ترکیبی همچون هدست هولولنز می‌توانند جایگزین خوبی برای تلفن های هوشمند باشند. هرچند، او زمان رخ دادن چنین اتفاقی را مشخص نکرده است.

انتخاب هولولنز به عنوان جایگزینی برای گوشی های هوشمند توسط کیپمن موضوع غافلگیرکننده‌ای نیست. او یکی از مخترعین اصلی تکنولوژی این هدست پیشرفته بوده و به توسعه آن در مرکز مخفی مایکروسافت نیز کمک بسزایی کرده است. به علاوه، کیپمن سنسور کینکت که همراه با ایکس باکس 360 (Xbox 360) به عنوان گجتی مصرفی در اختیار قرار گرفت را نیز توسعه داده و از شهرت بالایی در این شرکت برخوردار است. هرچند، عرضه کینکت همراه با ایکس باکس وان (Xbox One) با قیمت 100 دلار، یکی از اشتباهات مایکروسافت در سال‌های اخیر محسوب می‌شود؛ اما هنوز هم محققان و توسعه‌دهندگان به صورت گسترده از این سنسور به عنوان دوربین سنجش حرکت سه بعدی استفاده می‌کنند.

با توجه پیش‌بینی کیپمن، می‌توان گفت مایکروسافت هم نسبت به جایگزین شدن هدست های واقعیت ترکیبی یا واقعیت افزوده با گوشی های هوشمند نظر مساعدی دارد. به علاوه، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، ساتیا نادلا (Satya Nadella) نیز در صحبت‌های هفته گذشته خود از متفاوت بودن شکل موبایل های بعدی مایکروسافت خبر داده بود.

هدست هولولنز بیش از 2 سال پیش توسط مایکروسافت معرفی شد و از سال گذشته نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت. هنوز نسخه مصرف‌کننده این هدست به بازار عرضه نشده است، اما کاربران می‌توانند با پرداخت 3 هزار دلار مستقیما آن را از مایکروسافت خریداری کنند. به علاوه، نسل جدید این هدست هم به خاطر نبود شرایط رقابتی، زودتر از سال 2019 میلادی عرضه نخواهد شد.

در حال حاضر، اپل و مجیک لیپ هم در حال توسعه هدست های واقعیت افزوده هستند؛ اما شاید زمان زیادی تا آماده شدن و جایگزینی آنها با گوشی های موبایل باقی مانده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حالا چون خودش هولولنز رو ساخته خواسته بگه چه کاری کرده فروش رو هم بالا ببره، اتفاقا گوشی های هوشمند تازه اول راهن