شیرجه فضاپیمای کاسینی

شیرجه فضاپیمای کاسینی در کنار زحل را تماشا کنید

کاسینی با ماموریت جدیدی که به آن محول شده، این روزها بسیار خبرساز بوده و اخبار زیادی را به خود اختصاص داده است. ماموریت جدید، شیرجه فضاپیمای کاسینی به فضای میانی حلقه‌های زحل است که این بار فیلمی از آن منتشر شده است.

در این ویدئوی کوتاه، حرکت کاسینی از قطب شمال زحل به سوی حلقه‌ها را می‌توان مشاهده کرد که در مجموع شامل یک ساعت رصد و تصویربرداری مداوم این فضاپیمای کهنسال از سطح زیر پای خود است.

در حین شیرجه فضاپیمای کاسینی ، ارتفاع آن از 72400 کیلومتری، تا 6700 کیلومتری نسبت به سطح زحل کاهش پیدا می‌کند. این کاهش ارتفاع باعث شده تا وضوح تصاویر گرفته شده بسیار بالا رود و از 8.7 کیلومتر به 0.8 کیلومتر به ازای هر پیکسل برسد.

در پایان این فیلم کوتاه، مشاهده می‌کنید که تصاویر می‌چرخند. این همان لحظه‌ای است که کاسینی از آنتن ارتباطی خود به عنوان سپر محافظتی استفاده کرده و آن را در جلوی مسیر حرکت خود قرار می‌دهد. هرچند که در کمال تعجب، تعداد ذرات موجود در این بخش بسیار کمتر از چیزی بود که انتظارش می‌رفت.

Andrew Igersoll، یکی از اعضای تیم تصویربرداری کاسینی می‌گوید:

تصاویر دریافتی از اولین شیرجه فضاپیمای کاسینی بسیار عالی بودند. با این حال ما قصد داریم تا با تغییراتی که در سیستم نرم‌افزاری تصویربرداری کاسینی انجام می‌دهیم، دقت و وضوح تصاویر را در شیرجه بعدی باز هم بیشتر کنیم.

شیرجه بعدی کاسینی کمتر از دو ماه دیگر انجام خواهد شد و یقینا درک ما را از این سیاره غول گازی بیش از پیش خواهد کرد.

بهتر است اکنون به تماشای ویدیوی تصاویر گرفته‌شده توسط کاسینی بنشینیم. در کنار این تصاویر، شبیه‌سازی محل حرکت کاسینی از برابر سیاره زحل را می‌توان دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*