رکورد تفاوت قیمت گوشی های اپل و سامسونگ شکسته شد

تفاوت قیمت گوشی های اپل و سامسونگ رکورد زد

با توجه به بررسی‌های شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics ایالات متحده، اختلاف قیمت گوشی های اپل و سامسونگ بیشتر از قبل شده و به رکوردی جدید دست یافته است.

میانگین اختلاف قیمت گوشی های اپل و سامسونگ 465 دلار است!

پس از ارزیابی‌های تیم تحقیقاتی این شرکت، مشخص شد میانگین اختلاف قیمت گوشی های اپل و سامسونگ در سه‌ماه پایانی سال 2016 در ایالات متحده از مرز 400 دلار فراتر رفته و به 465 دلار رسیده است که رکوردی جدید در نوع خود محسوب می‌شود. بر این اساس، میانگین قیمت محصولات اپل در این دوره زمانی 692 دلار بوده در حالی که این مقدار برای اسمارت فون های سامسونگ 227 دلار برآورد شده است.

البته با توجه به اینکه پرچمداران جدید سامسونگ گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) در سه‌ماهه دوم سال 2017 معرفی و عرضه شده‌اند، قیمت آنها در این تحقیق محاسبه نشده است. از سوی دیگر، پرچمداران اپل آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) با قیمت های نجومی جزو ارزیابی‌های این شرکت تحقیقاتی بوده و سامسونگ نیز ضرر و زیان ناشی از فراخوان گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) را به خوبی با تولید محصولاتی به مراتب ارزان‌تر و رده‌پایین جبران کرده است.

رکورد تفاوت قیمت گوشی های اپل و سامسونگ شکسته شد

با همه این اوصاف، کارشناسان شرکت Strategy Analytics بر این عقیده‌اند که این اختلاف قیمت گوشی های اپل و سامسونگ پایدار نبوده و «در آینده باز هم بیشتر و بیشتر خواهد شد». آنها در تحقیقات خود به این نکته اشاره کرده‌اند که از سال 2012، متوسط قیمت فروش محصولات اپل از 600 دلار به 700 دلار رسیده در حالی که میانگین قیمت گوشی های سامسونگ در همین بازه زمانی از 438 دلار به 200 دلار کاهش یافته است.

با اینکه این اختلاف قیمت در نگاه اول هولناک به نظر می‌رسد، اما باید به این نکته توجه داشت که استراتژی فروش این دو غول دنیای تکنولوژی، با هم متفاوت است؛ اگر گوشی نسبتا اقتصادی آیفون اس ای (iPhone SE) را کنار بگذاریم، تمامی محصولات اهالی کوپرتینو در زمان عرضه خود، گوشی هایی رده‌بالا و گران‌قیمت بودند.

سامسونگ در قیمت‌گذاری و فروش پرچمدارانش نیز به همین صورت عمل کرده اما این کمپانی کره‌ای در کنار محصولات رده‌بالای خود، طف وسیع و متنوعی از گوشی های متوسط تا پایین‌رده را نیز به بازار عرضه کرد که باعث کاهش شدید متوسط قیمت تولیدات این شرکت سازنده شد. به طور کلی، آمار بیشترین عرضه اسمارت فون در جهان متعلق به سامسونگ بوده اما در طرف دیگر میدان، حاشیه سود اپل به ازای فروش هر گوشی رقمی بیشتر از سایرین است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*