جت جنگنده J-31 چین

جت جنگنده J-31 چین با ویژگی‌های شبیه به جت F-35 رونمایی شد

چینی‌ها از جدیدترین هواپیمای جنگنده خود رونمایی کردند. جت جنگنده J-31 چین دارای ویژگی‌های مشابه جنگنده اف 35 آمریکا است و جای نسل قبلی جنگنده‌های این کشور را خواهد گرفت.

ارتش چین، یک جنگنده جدید را با ویژگی‌های شبیه به جنگنده نسل پنجم F-35 آمریکا معرفی کرد. قرار است این جنگنده رادارگریز به زودی جایگزین نسل قبلی جنگنده‌های چینی یعنی جنگنده J-10 را بگیرد. جت جنگنده J-31 چین در شرکت صنایع هوایی شنیانگ (Shenyang) تولید شده و می‌تواند حدود هزار و 240 کیلومتر را پرواز کند.

جت جنگنده J-31 چین

ابعاد این جنگنده دو موتوره همانند اف 35 است و توانایی حمل حدود 9 تن بار را دارد. همچنین جنگنده جی 31 قادر است با سرعت بیش از 2 هزار و 220 کیلومتر در ساعت پرواز کند. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، حدود 2 هزار و 200 جنگنده در نیروی هوایی ارتش آزادی بخش چین خدمت می‌کنند که از این میان تنها 600 فروند جنگنده‌ها مدرن هستند.

قابلیت‌های جت جنگنده J-31 چین

در تست‌های پروازی جت جنگنده J-31 چین از تمام جنگ‌افزارهای آن استفاده نشده و هنوز قابلیت‌هایی مانند مادون قرمز و برخی قابلیت‌های تثبیت‌کننده پرواز عمودی بر روی این جنگنده سوار نشده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های جنگنده جی 31 چین می‌توان به قابلیت حمل 6 موشک PL-12 یا 4 موشک دوربرد PL-21 اشاره کرد. با این حساب باید منتظر ظهور یک هواپیمای جنگی پرقدرت، مدرن و تمام عیار دیگر در جهان باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام. بیشینه وزن این هواپیما هنگام برخاستن 28 تن هست. چطور نوشتین 28 تن بار حمل میکنه؟ هواپیمایی مثل سی-130 20 تن بار حمل میکنه. بعد این جنگنده شد 28 تن؟ مقالات نظامیتون اشکالات زیادی دارنا.